September opruimchallenge

Ik heb weer eens enorme zin om op te ruimen en ik wil dat doen dmv van de opruimchallenge. Ik heb al eens eerder opruimtopics gevolgd en ik krijg er motivatie van. Het idee is jullie ws wel bekend: je doet een aantal spullen weg die gelijk is aan de datum. Op 1 september gaat er 1 ding uit je huis, op 2 september 2 dingen etc. Ik streep de dagen af op onze kalender die in de gang hangt.

Ons huis is altijd wel netjes en ik probeer altijd zoveel mogelijk dingen op te maken (geen halflege flessen in huis etc) maar de laatste maanden zijn er toch wat dingen opgestapeld in huis, laatjes, dozen en de schuur staat ook aardig vol. We hebben een nieuwe kast in de woonkamer en de spullen die uit de oude kast zijn gekomen staan nog in de bijkamer, de badkamer is verbouwd, de spellenkast moet uitgezocht worden etc :sweat_smile: Er liggen ook nog wat klusjes in huis op ons te wachten. Digitaal wil ik ook het een en ander opruimen, ik heb al een paar duizend foto’s van mn telefoon verwijderd en ik heb ongeveer 400 accounts op tiktok ontvolgd. Maar ik heb ook nog mn oude laptop staan waarvan ik nog niet de bestanden heb overgezet op mn nieuwe laptop. Ik wil meer inzicht krijgen in mn financiën aangezien mijn inkomen met 50% omlaag gaat vanaf september. Genoeg te doen maar ik begin met het opruimen. Alle spullen worden natuurlijk zoveel mogelijk gedoneerd, gerecycled en ik wil ook het een en ander verkopen. Ik zal foto’s posten van de voortgang. Iedereen is welkom en natuurlijk kan je het op je eigen manier doen, wat voor jou het beste werkt! Mijn doel is de opruimchallenge vol te maken in september en voor het einde van het jaar alles op orde, opgeruimd, georganiseerd en de klusjeslijst af te hebben. Wie doet er mee? :partying_face:

3 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: The Minimalism Game, dagelijks ontspullen