Show je kinderaankopen

Ik had dat ook nog niet. Eerste kleding rond 25 weken gekocht pas. Maar hoef mij nog steeds niet in te houden om babykleertjes te kopen.

1 like

Wat een leuk dekentje!! Waar is die van?

@Madrid De eerste kleine dingetjes ergens rond 14-15 weken toen ik weer een goede echo had (en we bet geslacht wisten). Verder vrijwel alles na de 20 weken echo. Ik vond het gezien mijn eigen ervaring en die van mensen om mij heen te spannend om al eerder te beginnen met grote dingen shoppen. Nu bijna 27 weken en nog lang niet alles in huis. Box, kinderwagen, babybadje etc etc moet allemaal nog.

2 likes

Is van trixie! En dan de cheeta collectie, ze hebben echt veel met dit printje :heart: vind zelf ook echt super leuk

Ik wil dit shirt echt zelf hebben. Zoo schattig!

1 like

Behang voor de babykamer, zo blij mee!

21 likes

Super. Mooi echt ik wil een baby nu

2 likes

Ik heb dit ook heel erg, en ben voor het eerst zelf wat gaan kopen na de 20-weken echo (daarvoor had ik wel wat dingetjes gekregen). Ik heb nu ook besloten dat ik niks koop waarvan ik niet zeker weet of ik het nodig heb, en dan als de baby er is kijk of het me alsnog handig lijkt. Dit betekent voor nu dat ik waarschijnlijk vooraf geen kinderwagen koop (wil gaan dragen) en sowieso geen box.

1 like

Wat een goeie tip! Gaan we dan zeker doen. En ook fijn dat je niet meteen wat hoeft te kopen. Waar ga je dat luierconsult doen? Wij willen namelijk ook graag wasbare luiers gebruiken. Heeft iemand tips? Of (als er meer dames zijn die dit gebruiken/interesse hebben) een topic hierover openen?

2 likes

Wij hebben idd een badje op standaard, maar als je met z’n tweeĂ«n bent is douchen zoveel makkelijker en sneller ook vooral! En onze baby vindt het veeel fijner dan in bad, ze valt in slaap onder de douche haha

Oh ja over de box twijfel ik dus ook heel erg. Zo’n groot lelijk ding in je huiskamer. Maarrrr wat ik nu heb bedacht; onze baby zal de eerste paar maanden in het wiegje uit de familie slapen. Maar dat zal vrij snel te krap worden dus dan moet ‘ie over in een ledikantje. Dus ik wil het ledikantje dan in de tussentijd als ‘box’ gebruiken als ik merk dat we er toch behoefte aan hebben! En dan gewoon die hele goedkope van de Ikea. Die vind ik nog mooi ook (voor zo ver mogelijk).

2 likes

Ik wil dat ook gaan proberen! Nog geen ervaring.

Ja precies dit. En wel noodzakelijk: hydrofielen. Maar verder
 net als een luieremmer
 die hebben we denk ik 10 weken gebruikt en daarna namen we de vieze luier gewoon gelijk mee naar beneden om weg te gooien.
Thermometer voor baby zelf ook wel noodzakelijk. Maar dit heb je allemaal zo gekocht!

1 like

En kijk ook eens bij de kringloop! Wij hebben daar zowel ons wiegje als ledikantje vandaan, zagen er echt nog als nieuw uit! Wiegje was 7,50 en ledikantje 15. Wiegje was gewoon zo een die ze bij prenatal verkopen, en het ledikantje was de Stuva van Ikea. Sopje erover en klaar! Matrasjes hebben we wel nieuw gekocht.

Verder eens met de rest, dingen heb je zo bij gehaald als blijkt dat je ze nodig hebt!

1 like

Ik wil wasbaar gaan luieren. Krijg deze week mijn huurpakket binnen. Er zitten verschillende systemen in zodat we kunnen testen wst voor ons goed bevalt.
Een topic hierover openen lijkt mij top.

Gelukkig heb je dat ook niet nodig, “de wereld te besteden”. Je kunt het echt zo gek en zo duur maken als je zelf wil. Moet iedereen zelf weten natuurlijk maar nodig is het echt niet! Je kunt eigenlijk voor vrij weinig geld alles bij elkaar hebben.

Wij hebben de box in het begin wel veel gebruikt. Voornamelijk omdat ze heeel vroeg rolde en ik veel alleen thuis was. Ik kon haar dan even snel in de box leggen als de deurbel ging ofzo. Of als ik even brood ging smeren of naar de wc moest haha. Dan wist ik dat ze veilig lag. Was dus meer voor mijn eigen gemoedsrust haha.

1 like

Op Marktplaats is alles te krijgen en wie weet iemand uit je omgeving die uit de kleintjes is en de uitzet wegdoet?

Ik ben van mening dat tips mbt uitzetlijsten heel erg persoonlijk zijn. Ja; een badthermometer is absoluut niet nodig als je een thermosstaatkraan hebt. En nee, een buggy heb je het eerste jaar ook niet nodig als je een kinderwagen gebruikt. Een autostoel moet je hebben om je kindje mee te nemen vanuit het ziekenhuis, maar als je geen auto hebt zal je 'm daarna weinig gebruiken. Het is echt een kwestie van gebruiken, proberen en desnoods doorverkopen.

Kortom; aan veel tips heb je niet zoveel omdat het zo persoonlijk is. Ik had bijv echt niet zonder box gekund, bij alledrie mijn kinderen niet, terwijl ik hier veel lees dat mensen het een onding vonden. Maar ik heb het badje bijvoorbeeld maar drie keer gebruikt, terwijl mijn buurvrouw 'm gebruikte tot haar kindje een jaar was.

Vooral bedenken dat alles wat je ineens echt mist, zo te bestellen/te lenen/te halen of te huren valt. Dan komt het echt allemaal goed.

1 like

Ja graag!

Ja lief he! 2,50 bij zeeman:flushed:

Ik heb een topic aangemaakt!