Show je kinderaankopen #2 (Deel 1)

Hahaha oeps ik heb laatst een hele voorraad rompers in 92 en 98 gekocht voor J. :sweat_smile:

Dat ouderschap is leuk maar het grootste gedeelte van de tijd doe ik maar wat. :see_no_evil:

Ze past nog in 56?? :sob: :smiling_face_with_three_hearts:
Vallen ze aan de grote kant? Superleuke vestjes

Ach je hebt wel plezier van je kleertjes. Leuk toch zo’n mini. N groeit overal in de kortste keren uit. Sommige dingen in 62 passen al niet eens meer. :sob:

Zo wij zijn grotendeels alvast klaar met inkopen doen voor haar 1e verjaardag en sinterklaas voor beide kids.

dino tekensjablonen

20 likes

L is bijna 5,5 maand en zit sinds een weekje in 62 :sweat_smile: die heeft ook zolang 50 nog moeten hebben.

2 likes

Hema heeft eventueel ook nog rompers in 98/104 hoor :wink: ik ga ook pas over om hemdjes na zindelijkheid, rompers houden de rug/buik zo lekker goed bedekt

1 like

Mijn oudste heeft rompers maat 98/104 aangehad hoor! Ze is nu 3 en paar maanden zindelijk. Ik vind bij rompers indd fijn dat de rug lekker warm blijft. Gisteren waren we op het strand en bij haar voelde ik steeds een stukje rug als ik d’r neerzette en bij de jongste niet, want die heeft nog lekker een romper aan.

1 like

:flushed: E (9 weken, maar 2290 gr bij geboorte) past nu sommige dingen in maat 56 al niet meer :sweat_smile: zo grappig hoe dat verschilt

1 like

Haha het is ook zo gek met die maten. N is nu 5 maanden oud (3 maanden gecorrigeerd), 62cm en weegt nét 6 kilo maar toch draagt ze al best wat broekjes in 68. Zal ook wel met bouw te maken hebben. Doet er verder ook helemaal niet toe maar stiekem wil ik gewoon dat mijn baby voor altijd klein blijft. Dit is te confronterend haha.

1 like

Mijn baby is ook niet zo groot. 9.5 maand en maat 68/74. 74 is vaak nog veel te lang.
Heel lang in maat 62 gezeten.

Maar ik ben ook maar 1.65 en man beweert 1.79 te zijn (is hij volgens mij niet :shushing_face:) dus verwacht ook geen lange/grote baby.

5 likes

Ik denk inderdaad ook dat het maar net is hoe de vetjes verdeeld zijn haha, en verschilt ook zo per kledingstuk. Want E weegt nog geen 5 kg dus wat dat betreft zou maat 62 denk ik echt nog veel te groot moeten zijn. Maar het is inderdaad gek om je baby (zo snel!) groter te zien worden. Zal bij jou wel helemaal zo zijn omdat je haar natuurlijk echt heeel mini hebt meegemaakt.
Is er eigenlijk een omslagpunt waarop ze zeggen: nu maakt de ‘achterstand’ door vroeggeboorte niet meer uit, en zou ze dus ongecorrigeerd net zo groot moeten zijn als een aterm geboren kindje? Of halen ze dat pas heel laat of helemaal niet meer in?

Kruidvat heeft komende week houten regenbogen in de aanbieding die lijken op die van Grimm’s, voor €7,99.

14 likes

Heb je nu wel vast aandelen genomen? Zou jammer zijn als je er net als de Freddie tip niet aan verdient :rofl:

1 like

Shit wéér niet aan gedacht :crazy_face:

1 like

Oh dat is helemaal een goeie deal zeg!
Ik vind die met pastelkleuren erg mooi.

Voor A.

Voor N.

En dit voor E.

afbeelding

9 likes

Goede vraag! Ik weet het niet zeker maar in het ziekenhuis bij ons zeggen ze dat de meeste kinderen zo rond hun 1.5 à 2 alles ingehaald hebben. Ook qua ontwikkeling zeg maar. Qua groei zit N voor een prematuur bovengemiddeld en voor een aterm zelfs ook bijna op gemiddeld.

1 like

Ja, vaak zijn er tot twee jaar (na uitgerekende datum) follow-up onderzoeken, soms ook nog met vijf jaar (@jojo). Dat is iig in een academisch ziekenhuis waar ik gewerkt heb, weet niet of dat algemeen zo geldt.

2 likes

Ik moest aan jullie denken toen ik bij de action was net.

Voor wie er wil twinnen met z’n kind:

7 likes

Aanvullende tip: Van 13 tm 18-10 is het weer 2e halve prijs! op alle speelgoed bij kruidvat!

Werd paar weken terug verrekend als 25% op het totaal van beiden dingen dus niet als goedkoopste voor de helft, hopelijk is dat nu weer want scheelde mij een paar euro meer :slight_smile:

2 likes