Show je laatste boodschappen

Jaaa echt m’n fav :heart_eyes::drooling_face:

Delhaize (België) €82,08
Kat not included :sweat_smile:

10 likes

Heb je nog meer gekocht of alleen dit? Ik wist dat België duur is, maar dit is echt belachelijk :scream:.

9 likes

Alleen dit jammergenoeg :expressionless:

1 like

Wat zijn hiervan dan de duurste items, de alcohol? En hoe duur zijn die dan? Ben benieuwd, soort vergelijkend warenonderzoek met hier in NL XD

1 like

Ik denk dat we in België zelfs minder verdienen, zeker in de sectoren waarin wij werken (research/geneeskunde)

afbeelding

Inderdaad alcohol, wc papier, pijnboompitten en Parmezaanse kaas zijn de duurste items

Als ik zo kijk dan denk ik op individueel item niveau: valt mee. Maar ik betaal bij lidl 3 euro minder voor 16 rollen wc papier; 2 euro minder voor de kaas. Dan tikt het wel aan. Stom! Maar ook lastig wal lonen etc. zijn natuurlijk ook anders dus je kunt koopkracht in beide landen niet 1 op 1 vergelijken. Als de prijzen in NL zo waren kon menig persoon dit niet betalen!

1 like

Delhaize is uiteraard ook één van de duurdere winkels hier in België. Ik vind het vooral aangenaam winkelen en het is de dichtstbijzijnde supermarkt.

Maar het is inderdaad wat moeilijk te vergelijken

Delhaize is van hetzelfde moederbedrijf als Albert Heijn: Ahold Delhaize.

€7,50 voor een flesje wijn is nog tot daar aan toe, maar omg echt €6 voor een bakje pijnboompitten :joy: heb wel eens gelezen dat die relatief gezien zo duur zijn, omdat er geen machines zijn die ze makkelijk kunnen los halen uit de dennenappel waarin ze groeien.

1 like

Die frambozen zijn in België wel een stuk goedkoper!

Overigens is Nederland een van de goedkoopste landen voor de dagelijkse boodschappen in Europa door de prijzenoorlog tussen de supermarkten. Dus dit verschil is niet zo gek.

1 like

Vraag me dan ook af of het verschil tussen supermarkt en uiteten in andere landen ook kleiner is?:thinking:

Ik wilde altijd emigreren maar nu blijf ik maar hier

3 likes

Voor alcohol kun je beter wel emigreren. Misschien helpt dat? :joy:

1 like

Gin is een belangrijk onderdeel van mijn dieet

3 likes

Echt nog steeds? Ik had dit idee vroeger ook vaak, maar toen ik vorig jaar in Engeland woonde gaf ik minder uit aan boodschappen (terwijl ik denk ik wel redelijk hetzelfde kocht). Zeker met die btw-verhoging enzo

Ja, ik vorig jaar in Ierland ook.
Maar denk het geldt voor vasteland Europa. Sowieso is Nederland goedkoper voor dagelijkse boodschappen dan Duitsland, België en Frankrijk.

1 like

In Berlijn vond ik fruit en groente (en ook shitty aanbod) echt bizar duur.

Wauw!!! Ik zal volgende keer in onze AH gaan shoppen, kunnen we nog eens vergelijken :sweat_smile:

1 like

Ik loop al jaren bij mijn Stoepje te zeuren dat ik Spakenburgs Hart wil kopen, maar hij heeft het niet/wil het niet meenemen. Ben nu heel jaloers op je :cry: