Sims topic

Hoe duur wordt Strangerville eigenlijk? Het is een gamepack, dus 20 euro dan toch?

Thesimsupply heeft net een video geupload waarin hij strangerville speelt. Ik ga ‘t nu kijken want ben uiterst benieuwd naar de gameplay haha.

Denk tussen de 20 en 30 euro

@Karl_Lagerfeld
Ik blijf me afvragen hoe jouw MacBook The Sims & uitbreidingen trekt?
:scream:

Ik heb hele ding leeggehaald en nog niet genoeg geheugen vrij :sob:
Heb de 128gb geloof ik…

Euhm ik weet niet eigenlijk? :sweat_smile: Ik speel wel via origin btw misschien dat dat verschil maakt

Oke ik ben om. Ik wil Strangerville. Vind de combi met de puzzel/mysterie echt tof en doet me zo denken aan de Sims 2 voor de DS.

Ik vind de gamepacks en accessoirepakketen eigenlijk leuker dan de uitbreidingen. Uitgezonderd stedelijk leven.

Welke vind jij het leukst? Wil misschien een bundel kopen op origin

Ik vind die wellness en sport allebei heel leuk want die hebben leuke activiteiten en ook meubels die mijn smaak zijn.

Strangeville ziet er zo leuk ui!

Mijn top drie van game packs is Ouderschap, Wellnessdag en Jungle avonturen.

Ik heb zooo gelachen en zoveel zin om te simsen nu.

Zijn er mensen die behoefte hebben aan een Strangerville review? Ik heb hem gisteren 2x uitgespeeld haha.

Jaa graag!

Ja heel graag!
En ik wist niet dat je het kan uitspelen, wat bedoel je daarmee? Dat je a la Get famous helemaal bekend bent geworden oid?

Oke! Bij deze de review. Ik zet alles in spoiler omdat er natuurlijk informatie over de gamepack inzit die niet bekend is gemaakt in de filmpjes van EA etc.

Spoiler (review zonder perse te verklappen wat er gebeurt)

Over de nieuwe wereld:
De nieuwe stad is prachtig, alleen is het jammer dat hij groter lijkt dan hij is, omdat er zoveel gebouwen zijn waar je niets mee kan. Ik heb het alleen nog in het lente-seizoen gezien, maar er is erg veel aandacht aan details besteed. Zo zie je telkens dingen door de wereld heen waaien en is er bij de krater een mysterieuze kracht die telkens verandert terwijl de storyline vordert. Daarnaast is er een nieuwe militaire carrière.

Over de nieuwe CAS items:
De nieuwe CAS items zijn perfect in mijn ogen, en zijn ook erg geschikt voor “alledaagse” kleding. Het is dus niet zo dat ze alleen leuk zijn voor die ene uitbreiding. Er zijn wat nieuwe kapsels, die vind ik persoonlijk een beetje tegenvallen maar dat is een kwestie van smaak.

Over de nieuwe build/buy items:
Er zijn wat nieuwe meubels toegevoegd die vooral bijdragen aan de storyline van het spel. Ik zou ze dus niet zo snel gebruiken in mijn standaard gameplay, maar ik begrijp waarom ze toegevoegd zijn. Er zijn vooral veel decor-items, maar ook een nieuw bed, een nieuwe work-out machine én eindelijk: laptops!

De storyline:"
De gamepack is geen standaard pack, omdat hij iets anders is dan andere sims spellen. Je kan het vergelijken met bijvoorbeeld Jungle Avonturen waarbij je in de tempels verschillende acties moet uitvoeren om tot een andere locatie te kunnen komen maar in deze gamepack is hij zeker uitgebreider. Wanneer je de nieuwe aspiration kiest word je geholpen om het mysterie van Strangerville op te lossen. Er lopen in Strangerville namelijk erg enge sims rond waar je niet mee kan praten, met gigantische ogen en maffe lichaamsbewegingen. Zodra je aan townies begint te vragen wat er mis is met deze mensen, start het verhaal zich. Stapsgewijs wordt het je duidelijker wat er aan de hand is, en los je het mysterie op. Wanneer het mysterie opgelost is, kan je ervoor kiezen om de stad te herstellen naar “normale” staat, en is het dus een stad als alle andere steden. Het zou je volgens EA ongeveer 3 tot 5 uur kosten om het verhaal uit te spelen.

Mijn persoonlijke ervaring:
Ik vind zeker dat deze gamepack iets nieuws toevoegt aan je spel! Ik zelf begon meteen na de release met spelen en heb het verhaal in razend tempo uitgespeeld (zonder cheats). Daardoor was ik binnen anderhalf uur klaar. Misschien jammer dat ik er zo snel over heb gedaan, waardoor ik minder heb genoten van de omgeving en ik nog bepaalde gedeeltes van Strangerville niet heb ontdekt. Daarom heb ik hem daarna nog een tweede keer gespeeld. Het mysterie doet mij een klein beetje denken aan Stranger Things haha. Toen ik erachter kwam wat het uiteindelijke mysterie was had ik echt een “wow-momentje” omdat het er echt ontzettend goed uitziet allemaal. Ik had wel verwacht dat het deze kant op zou gaan, maar het was beter uitgewerkt dan ik van te voren had kunnen bedenken. Na de fase was het verhaal uitgespeeld en miste ik nog een klein dingetje. Waarom zijn de inwoners van Strangerville zo mysterieus geweest over wat er in het lab afspeelde? Hoe heeft het zover kunnen komen? Wie zijn hier verantwoordelijk voor geweest? Etc.

En dan nog het precieze verhaal van de gamepack voor iedereen die nieuwsgierig is:

NIET OPENEN ALS JE NIET WIL WETEN WAT HET MYSTERIE IS!!

Wanneer je rondvraagt wat er aan de hand is in Strangerville zeggen het militaire personeel en de wetenschappers niets tegen je, alleen dat het geheim moet blijven. Zodra je de geheime key-card hebt (die je op verschillende manieren kan verkrijgen), kan je het lab in de krater betreden. In dit lab moet je verschillende dingen oplossen en ontelbaar vaak terug naar de stad (yay for loading screens!) om een hazmat-suit te verkrijgen. Met dat pak kan je naar de diepste verdieping van het lab en vindt je een gigantische plant met een mega enge tong. Deze plant is de bron voor alle bezeten sims. Je gaat een vaccin maken en met dat vaccin moet je andere sims beter maken. Wanneer je dat gedaan hebt stel je een team samen van sims die samen met jou de monsterplant gaan bevechten. Er komt een serieuze battle (met health bar etc) waarbij je de monsterplant dood moet maken. Zodra je de plant hebt doodgemaakt is het verhaal afgelopen en ben jij de held van Strangerville.

Bedankt voor de review! Aan de ene kant klinkt dit ontzettend vet, maar ik ben bang dat ik het een paar keer speel en er dan wel mee klaar ben :see_no_evil:

Ik snap wel waar je vandaan komt inderdaad, ik heb dat ook maar alsnog voegen de nieuwe wereld en de nieuwe carrière voor mij veel toe aan het spel. Ik had dat gevoel ook een beetje met de kampeer pack en bijvoorbeeld wellness. Mijn sims gaan ook nooit meer uiteten en met jungle adventures doen ze ook niks meer haha.

Gaaaaaaaaaaf. Weet alleen niet of ik hem ga kopen. Misschien eens met een goede aanbieding. Mijn sims gaan bijv. ook nooit meer op vakantie :stuck_out_tongue: en dan is het toch wel zonde.

Klinkt echt heel leuk!
Bedankt voor je uitgebreide review! :grimacing: