Na een afwijzing gisteravond en vanmorgen werd ik vanmiddag gebeld door een bedrijf waar ik een tijdje terug had gesolliciteerd. Ze hebben opeens met spoed iemand nodig, liefst per morgen. Nu ga ik morgen nog even met iemand bellen, maar het klonk heel goed. Ze vroegen ook per wanneer ik kan starten. Mijn huidige baas weet dat ik weg wil en veel solliciteer en er is vaak gezegd dat ik zo weg kan als ik het moet, dus ik heb gezegd dat ik 2 weken opzegtermijn naar mijn huidige baas toe netjes vind, maar ik als het moet per maandag beschikbaar ben. Maar dat mijn baas zoiets wel eens heeft gezegd betekent natuurlijk niet dat ze zich daar uiteindelijk ook aan houden. Ik heb daarom mijn contract erbij gepakt en volgens mij heb ik een nul uren contract en er staat een opzegtermijn van een maand in. Maar op Rijksoverheid.nl vind ik dit:
Vanaf 1 januari 2020 kortere opzegtermijn nulurencontract
De opzegtermijn voor een nulurencontract is vanaf 1 januari hetzelfde als de oproeptermijn: 4 dagen. Als in uw cao een kortere oproeptermijn is afgesproken, dan geldt deze termijn als opzegtermijn. U kunt een nulurencontract alleen tussentijds opzeggen als dit in uw arbeidsovereenkomst is opgenomen. Let op: per 1 januari 2020 wijzigen ook de andere rechten voor oproepkrachten, dus ook voor nulurencontracten. Zie hieronder wat dit voor u betekent.
Ik werk sinds juli rechtstreeks bij mijn werkgever (daarvoor via Randstad), ik heb geen vast aantal uur, ik geef maandelijks de uren op die ik beschikbaar ben en dan plannen zij mij in. Dit is minimaal 24 uur en de laatste paar weken vaak 40 uur.
Heeft iemand enig idee onder welke regels ik val of hoe dit werkt?