Is het voor een traineeship bij de Rijksoverheid of een andere overheidsinstantie? Ik begin volgende week met een traineeship bij de Rijksoverheid en het viel me bij het solliciteren op dat ze heel erg met profielen werken. Er zijn een aantal vaardigheden waarvan ze graag willen dat je die bezit (waren duidelijk terug te vinden in de vacaturetekst) en daar werd heel veel naar gevraagd. Verder heb ik benoemd dat ik graag bij de overheid zou willen werken omdat ik wil bijdragen aan een betere wereld (cliché maar wel waar) en dat ik denk dat ik dat bij de overheid kan doen, hoe klein mijn bijdrage dan ook is, omdat je samen aan een betere maatschappij werkt. En ik zou ook voorbeelden aandragen waaruit blijkt dat je maatschappelijke betrokken bent, zoals bijvoorbeeld vrijwilligerswerk als je dat hebt gedaan. Wat betreft het traineeship gedeelte heb ik eerlijk toegegeven dat ik nog niet weet welke kant ik op wil wat betreft mijn loopbaan, omdat ik veel dingen leuk vind en soms ook nog onzeker ben over mijn kwaliteiten. Tijdens een traineeship mag je verkeerde keuzes te maken en kun je werken aan je zwakke punten zodat je uiteindelijk hopelijk terecht komt in een baan waar je goed in bent en waar je voldoening uit haalt
Een beetje laat maar misschien heb je er nog iets aan. Heel veel succes in ieder geval!