Sollicitatietopic (Deel 1)

Dank je wel!
Hoop dat het bij mij ook zo uitpakt!

1 like

Update: Ik heb op 3k na (op jaarbasis) het gevraagde gekregen! :partying_face: :partying_face: :partying_face: ben echt trots op het toch wel hele spannende onderhandelen. Ik wens iedereen hier ook veel succes met solliciteren en toch wel de aanmoediging om te gaan onderhandelen.

24 likes

jezus wat lelijk zeg, vind het echt ongelooflijk dat bedrijven zo met mensen omgaan. of naja ongelooflijk, ik heb het te vaak gezien om het niet te geloven maar ik blijf er echt kwaad om.

1 like

Wat is zijn die gesprekken toch vervelend. Ik ben er slecht in. Ik ben aan het voorbereiden maar hoe vertel je alles op een goede manier. slechte eigenschappen bijvoorbeeld zonder dat je je compleet de vingers in snijd.

1 like

Ik vind het zo lastig om door te blijven solliciteren als je al twee procedures hebt lopen. Ik wil niet op een paard wedden maar die ik nu heb zijn allebei heel leuk en al het andere wat ik nu vind is maar matig.

En er zit best haast bij dus ik ‘moet’ wel.

1 like

morgen een kennismakingsgesprek voor een nieuwe baan. hopelijk gaat die goed want ik WIL EEN BAANN
 NA 30 sollicitaties met 0 progressie.

12 likes

Tweede gesprek net gehad, ging beter. Ik hoor deze week of ze door willen of niet. Volgende week nog bij ander bedrijf. En wordt nog gebeld voor wat anders. Maar vind het dan veel worden.
Ik hoef niet weg, maar voelt nu wel als de tijd.
Ik vind twee dingen tegelijk wel lastig.

3 likes

Ik heb net gesolliciteerd voor iets maar ik vond het niet leuk. Maarja ik ben slecht in dat afwijzen dus in het gesprek zei ik steeds: jaa leuk!!! Maarja nu ben ik bang dat ze me aannemen en dan moet ik het afzeggen :frowning: vind dat altijd zo kut. Ik moet beter gaan lezen voor ik solliciteer!

1 like

Je kan toch nu nog een mail sturen dat je je terugtrekt? Als je het nu al weet zou ik niet wachten tot je wellicht aangenomen bent, dan hebben zij ook nog meer gelegenheid om een andere kandidaat te kiezen, wel zo netjes. Jammer dat het tegenviel!

7 likes

Ik sla weer aan het twijfelen door 1 telefoontje.

Mijn werk begint over de toekomst en dingen plannen. Ik vind het zo lastig, ik wil wel actie ondernemen daarvoor want is deels leuk, maar ondertussen denk ik ja wil weg, en ga dan twijfelen, ben ik wel klaar om weg te gaan. Straks gaat alles mis bij een ander bedrijf, moet ik hier niet blijven. Ik zit er al lang
Maar andere kant, groot deel van ‘issues’ zit in werk bij dit bedrijf, tenminste dat denk ik.

En heb ook last hormonen, maar bijna geen motivatie meer om hier te werken. Als ik kijk wat we nog gaan doen heb ik er echt geen zin in.

Ik ben wel aan het solliciteren dus en maar heb nog geen andere baan. Dus misschien loop ik alweer voor op de zaken.

1 like

Hoe gaat het met je sollicitatie? Al op gesprek geweest? (Als je dat kwijt wil)

Lief dat je eraan denkt! Ik heb mijn gesprek gehad en voor mijn gevoel ging het goed! Vond het echt een prettig gesprek, kon alles zeggen wat ik heb willen zeggen en het was gewoon een fijne sfeer. Maar ja het kan natuurlijk nog alle kanten uit dus ik durf geen verwachtingen uit te spreken haha.

Leuk!! Dan heb je iig een goed gevoel als je een ronde verder komt! Duimen

1 like

Klopt! Nog even een paar weken afwachten nu haha. Thanks :smiley:

1 like

Ik had vanochtend een gesprek via Teams. Hebben jullie ook wel eens gehad dat de interviewers zichzelf amper voorstellen? En ze zaten onderling met elkaar te chatten volgens mij, vond ik een beetje lullig.

Ik had na het gesprek wel een ok gevoel en nu zo achteraf en elk antwoord 1000 keer overdacht te hebben, twijfel ik sterk of ik het wel over heb kunnen brengen. Herkenbaar?

Er is nooit een goed moment om weg te gaan, er is altijd wel iets. Als je al langer het gevoel hebt dat het tijd is voor een volgende stap, dan gewoon doen en actie ondernemen (daar hoef je geen schuldgevoel voor te hebben). En ja, misschien is het gras niet groener aan de overkant, maar hier bent je ook niet happy. Dus het vervelendste scenario is dat je misschien nog eens op zoek moet gaan, maar daar zou ik niet vanuit gaan!

2 likes

Ja herkenbaar dat over analyseren. Nu kan je er niet veel meer aan doen.
Wel aso als ze zo beperkt voorstelden en te chatten onderling. Ik ben zelf ook wel van mezelf kort introduceren maar wel altijd aandacht bij diegene met wie ik praat. Hadden ze dat verder wel?

Ja je hebt gelijk. Als ik het niet probeer weet ik het niet.

2 likes

Nou mijn gesprek gehad. Toen ik het afsloot dacht ik ja! leuk gesprek. En ze bevestigde dit ook.
Nu ga ik zitten overdenken en word ik heel onzeker. :worried:

2 likes

Klinkt goed! Hoop dat het inderdaad een goede match is! Veel succes :grin:

1 like

Ik ben van mezelf een heel nuchter en niet echt enthousiast persoon, althans dat toon ik nooit echt. Maar ik merk dat dat best wel in mijn nadeel werkt bij sollicitaties. Ik probeer maar altijd te zeggen dat ik enthousiast ben over de vacature en het gesprek, maar ik ben gewoon een vrij ingetogen persoon. Moet ik dan maar nep enthousiast en spontaan gaan doen?
Het zijn trouwens best leuke gesprekken en ik ben niet verlegen ofzo, maar ik hoor vaker dat er een gebrek aan enthousiasme is. Terwijl ik niet in de sales werk of iets waarbij je enthousiasme/spontaniteit nodig heb. Vind ik dan best jammer, vooral als ik gewoon de juiste kwalificaties heb.

4 likes