Sollicitatietopic (Deel 1)

Nooit. Soms bel ik vooraf. Waarom zou je nabellen? Wat zou je uit dat gesprek willen halen?

2 likes

Even een update: ik mag deze week op gesprek komen!!

14 likes

Oohh help! Zojuist gehoord dat ik woensdag een gesprek heb bij het bedrijf wat momenteel mijn nr.1 keuze is. Maar is zo snel gegaan en nu ben ik echt bang dat ik te weinig tijd heb om goed voor te bereiden.

2 likes

Soms is hoe sneller hoe beter: minder tijd om je druk te maken en allerlei redenen verzinnen waarom je het niet zo kunnen. Je zit nu nog in de positieve flow van je motivatiebrief dus hou dat gevoel vast :slightly_smiling_face:

Succes!

2 likes

Ik heb volgende week een gesprek bij een superleuk bedrijf! :smiley:
had de sollicitatie eind mei verstuurd dus had er niets meer van verwacht, maar belde gister toch maar voor de zekerheid.
en ik heb morgen sollicitatie training dus kan mooi die training direct in de praktijk gooien :smiley:

5 likes

Mag ik hier ook praten over solliciteren naar stages? Ik moet er van mezelf vandaag 5 uitgooien. Heb een nieuw CV gemaakt maar was vergeten dat ik nog even geen foto heb maar op die plaats in mā€™n CV nu even een olifanten plaatje had gezet :sweat_smile: haha dus even vandaag dat nog aanpassen voordat ik dingen ga opsturen

2 likes

Okay verkeerd gedacht, ik ben gewoon door! :scream:

11 likes

Trots op geselecteerd zijn sowieso! Wat vind je moeilijk in het goed presenteren van jezelf?

1 like

@Moskou @Jeg Ik heb nog niets terug gehoord van een aantal sollicitaties en heb al een followup mailtje gestuurdā€¦ Zo lastig want het zijn wel sollicitaties waar ik onwijs graag op gesprek wil komen, vandaar dat ik twijfel weer contact op te nemen. Wil ook niet zeurderig overkomen

Ik heb toch heel eigenwijs gebeld en ik mag nu maandag op gesprek komen :see_no_evil:

13 likes

Wat leuk @WODKA dan heeft assertief zijn toch zā€™n vruchten afgeworpen!

Ik heb enige tijd geleden een sollicitatie per post verstuurd (dat moest volgens de vacature). Deadline was 3 juni, maar ik heb er sinds dien niets meer van gehoord. Ook geen ontvangstbevestiging oid. Ik kan niet zomaar nabellen of mailen want het is een nogal dicht getimmerde organisatie dus contactgegevens etc zij niet zomaar te vinden. Weet echt neit zo goed wat ik hier nu mee moetā€¦

1 like

Ben aangenomen! Yesss :grin:

17 likes

Grrr ik ben een brief aan het schrijven waar ik heel tevreden over ben, ik wil alleen nog een paar zinnen typen over waarom ik graag bij die organisatie/in die functie wil werken, maar ik kom er gewoon niet op. Ik kom even niet verder als ā€˜het lijkt me heel leuk en ik wil heel graagā€™, maar dat vinden ze vast niet zoā€™n goede onderbouwing :sweat_smile:

Dankje! Ik heb nu:
toch maar even weggehaald ivm herkenbaarheid

Ik zal nog eens goed kijken naar de kernwaarden en missie/visie, misschien dat ik daar nog iets uit kan halen!

Ik ga morgen intern solliciteren en ik vind het zo raar? Degene bij wie ik op gesprek moet zit ik al bij in een werkgroep. Verder ben ik wel en niet zenuwachtig tegelijk.

Succes! Wel leuk toch, dat zijn wel een ander soort sollicitatiegesprekken dan normaal, je kent het bedrijf, wat de functie inhoudt, zij kennen jou, etc. Ik heb ook terug gesolliciteerd bij het bedrijf waar ik een aantal jaar gewerkt heb en dat was niet eens echt een sollicitatiegesprek te noemen, heel relaxt (ik werk er nu terug).

1 like

Dankje! Dat je elkaar kent is fijn, maar ook wel weer raar. Ik heb al besloten met mijn collegaā€™s dat ik maar mijn ā€˜normaleā€™ kleding graag en niet extra netjes gekleed ga.

1 like

Ja, dat is ook zo. Die hele druk om een eerste goeie indruk te maken e.d. valt wel weg, ik vond dat heel relaxt. Het gaat ook minder om jezelf goed te verkopen. Je kunt jezelf niet echt beter voordoen dan je bent, want ze weten normaal gezien wel wie je bent en hoe je werkt. Het belangrijkste lijkt mij je motivatie en dat vind ik zelf het ā€˜leuksteā€™ onderdeel van een sollicitatiegesprek. Dat is in ieder geval mijn ervaring en ook wat ik hoor van collegaā€™s die intern gesolliciteerd hebben.

1 like

Ik ben aangenomen! Stelde niets voor haha

12 likes

Haha, yes! Proficiat!!

1 like