Sollicitatietopic (Deel 1)

Nog een keer op gesprek geweest ‘om twijfels weg te nemen’ maar in de zomertijd is het maar 20uur max en vanaf september HOPELIJK meer. Ja daar kan ik dus mooi m’n rekeningen niet van betalen. Baal echt gigantisch. Het was een bedrijf waar ik mijzelf wel zag zitten. Nu weer bezig met een miljoen motivaties schrijven. Ben geirriteerd en zie ff alleen maar berichten voorbij komen van mensen die allemaal een baan hebben gevonden en ook aangenomen zijn. Ik ben verdomme al 4 maanden bezig ondertussen en maar 3x op gesprek geweest. M’n ego heeft t hard te voorduren momenteel

2 likes

Ah wat balen zeg dat ze dit niet eerder hebben aangegeven! En is het een optie om de baan wel aan te nemen en dan af te wachten of het in september meer wordt? Dan kan je ondertussen natuurlijk door blijven solliciteren als back-up mocht het toch niet voor meer uur worden, maar dan solliciteer je in ieder geval vanuit een baan en dat is misschien ook wel fijn? (sorry weet even niet in welke situatie je nu zit en of je momenteel wel een baan hebt want anders snap ik wel dat je dat risico niet wilt nemen)

En ego-wise: ook al is dit een domper qua aantal uur en heb je daar effectief dus niets aan, ze willen jou wel graag hebben dus je hebt het super goed gedaan! Dus hopelijk kan je daar je motivatie voor de volgende sollicitaties weer uithalen.

Ik heb zo een sollicitatie voor een beurs en ik ben zenuwachtig! Hoewel het geen baan is zou de opleiding waarvoor de beurs is wel een mooie aanvulling op mijn cv zijn en hopelijk een opstapje naar een mooi netwerk en een leuke baan.

Succes, hopelijk komt het goed.

Ik ben donderdag aan de beurt, laatste ronde. Is een onafhankelijke commissie die mij positief advies moet geven en dan mag in starten met nieuwe baan. Heb woensdag nog een middag bij de ‘afdeling’ waar ik zou komen te werken om alles door te nemen. Ik hoop zo dat het allemaal mee zit, hoor als het goed is eind van de dag al wat het afvies is, heb in de avond een bbq gepland staan en de dag erna festival, dus hoop dat dat niet in het water hoeft te vallen.

1 like

Bedankt! Het is matig gegaan. Het deel over mijn motivatie ed ging heel erg goed wat ik verbazend vond. Daarna ging er nog een deel over mijn kennis en ik had een halve black out waardoor ik heel voor de hand liggende zaken niet meer wist. Echt vervelend en ben niet met een goed gevoel de deur uit gegaan. Hoor eind volgende week de uitslag, dus wie weet…
Jij ook veel succes deze week, klinkt spannend allemaal!

Wat vervelend dat je niet met een goed gevoel de deur uit bent gegaan, hopelijk valt het mee en hebben ze toch vertrouwen in je. Verschrikkelijk het wachten.

Dankjewel!

1 like

Ik ben net verhuisd en ben nu op zoek naar een baan. Ben nu drie weken bezig (ik realiseer me dat dit best kort it) en vind het tot nu toe nogal demotiverend. Ik heb nog nooit een “echte” baan gehad die via een sollicitatie procedure liep, dus het is ook allemaal nogal nieuw voor me.

Ik ben zo blij voor je dat je nu wat hebt, hoe bevalt her?

1 like

Solliciteren is ook gewoon zwaar kut. Misschien kan je gebruik maken van iemands netwerk?

@Jeg ja weet inderdaad dat drie weken niet zo lang is. Vervelend om te horen dat het bij jou zo lang heeft geduurt maar fijn dat je nu iets hebt!

@2701 ik woon helaas in het buitenland waar ik helemaal niemand ken. Ben hierheen verhuisd voor mijn man zijn opleiding. Maar toch bedankt voor de suggestie!

1 like

thanks, ja gaat nu wel wat beter
Heb met mijn coach erover gehad en ik ga ook opzoek naar een onbetaalde stage (ik heb vrijstelling van werk, nog paar maanden dus moet makkelijk kunnen )

en weer op zoek naar de volgende vacatures natuurlijk :slight_smile:

1 like

Ik weet niet in welk land je nu woont en of het daar ook zo werkt, maar ik heb best een netwerk op weten te bouwen via Linkedin en zag daar ook vaak uitnodigingen voor netwerkborrels voorbij komen

Hoe wisten jullie als je vanuit een andere baan hebt gesolliciteerd wanneer het echt het moment was om verder te gaan? Ik heb nu een leuke baan waar ik al 2,5 werk. Ergens heb ik de behoefte aan iets nieuws, ook omdat er behoorlijk wat gekke dingen zijn binnen de organisatie waar ik nu werk. Aan de andere kant voelt het ook zo gek om hier dan niet meer te werken (is mijn eerste baan). Soms krijg ik ineens het gevoel dat ik helemaal nog niet weg wil, maar ik ben ook bang dat dat gewoon angst voor het onbekende is.

Ik ben bijna afgestudeerd dus moet ook opzoek naar een baan. Zo spannend, mijn eerste ‘echte’ baan. Ik heb al wel een aanbod gekregen, totaal onverwachts, waar ik vandaag hopelijk meer over te horen krijg (heb nog geen idee wat de opdracht precies is).

1 like

Ik zat sinds februari niet echt lekker in mijn vel m.b.t. werk, maar had meer zoiets van ok nu is drukke periode dus straks komt het wel goed. Maar eigenlijk voelde ik mij nog steeds zo, toen gebeurde er ook wat shit op mijn werk en ik zag ook hoe ze met andere mensen omgingen dat was voor mij de druppel. En toen heb ik eigenlijk gelijk mijn linkedin veranderd en had ik mijzelf tot December gegeven om een nieuwe baan te vinden. Het is bij mij uiteindelijk heel snel gegaan, binnen 2,5 week had ik een aantal offers om uit te kiezen. En nu voel ik mij zo opgelucht, ik zou zeggen als het je aan je knaagt zou ik gewoon goed de voor- en nadelen van het blijven bij je huidige baan op een rijtje te zetten. Ik snap je angst voor het onbekende, dat is heel normaal. Ik twijfel nog steeds met het idee van dalijk is het gras ergens anders niet groener, maar ik ben gewoon niet gelukkig bij mijn huidige werkgever daardoor denk ik dat ik de juiste beslissing heb genomen.

Ja jullie hebben ook gelijk! Ik heb nu ook maar een aantal brieven eruit gestuurd omdat ik hoop dat als ik ergens anders op gesprek kan, dat ik dan misschien vanzelf merk of het goed voelt of niet om de stap te maken. Het is zoooo makkelijk om te denken ‘ach het is wel goed zo’ terwijl je misschien ergens anders zoveel beter op je plek kan zitten! Maar ja, het is ook heel spannend natuurlijk en totaal uit mijn comfortzone, maar daar moet ik me inderdaad niet door tegen laten houden

1 like

Een paar weken geleden vroeg ik jullie om advies hoe een interne sollicitatie/promotie aan te pakken. Update: Ik kan jullie inmiddels mededelen dat ik de promotie binnen heb!! :tada::tada:

26 likes

Een van mijn grootste ergernissen tijdens het solliciteren : wanneer ze je na een gesprek laten weten dat je ‘zeker (concrete datum) iets zult horen!’, maar een week later nog steeds geen nieuws hebt. En wanneer je dan belt ze dan zeggen dat ze nog een paar kandidaten spreken en ze zeker nog iets laten horen over hun beslissing.
Urgh, zeg dan gewoon meteen bij het gesprek dat je pas binnen een aantal weken iets laat weten, dan had ik niet die hele dag mijn mailbox hoeven te refreshen.

3 likes

Als dit gebeurt vind ik dat altijd al veel zeggen over het bedrijf: dat het vrij normaal is dat ze afspraken niet nakomen. Helemaal als ze werken met recruiters… :sweat_smile:

Hier kan ik ook niet tegen. Bij mij was het zelfs een keer zo erg dat ze de kandidaten die afvielen vergéten waren om te bellen. Toen ik belde zei ze ‘oh ja we moeten nog wat laten weten, goed dat je zelf belt’. Bij zo’n bedrijf wil ik niet eens werken

1 like