Sollicitatietopic (Deel 1)

Je leert het heel snel haha maar ik kan het ook nog heel spannend vinden hoor! Ik hoop dat je goed nieuws krijg :smiley:

1 like

En @apeiros?

Hopelijk goed nieuws voor @apeiros? :blush: En @Jeg, hoe ging jouw gesprek vandaag?

Aw dat is kut :frown:. Probeer er niet te veel meer aan te denken en draag goed zorg voor jezelf! En je weet nooit dat je gevoel onterecht is en ze je potentieel echt wel hebben gezien.

Ik heb een baan :smiley:
Maandag krijg ik de arbeidsvoorwaarden maar die staan redelijk vast, dus dat zal wel oke zijn. En dan vanaf dinsdag al aan de slag omg omg.
Terwijl ik deze maand nog mn scriptie af moet maken hahaha jezus. Ga gelukkig 24u werken!

21 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Pfff ik ben sinds gisteren al superzenuwachtig voor een sollicitatie van vandaag. Ik heb echt het gevoel alsof mijn hart bijna uit mijn kast gaat kloppen en moet echt 100x naar de wc, terwijl ik normaalgesproken altijd best chill een sollicitatie in ga. Het is niet eens een functie die mij helemaal fantastisch lijkt. Maar ik ben toch bang. Aaaargh

1 like

Verdiepen in de functie en waarom jij daarin past? Misschien een open deur weet niet of je er iets aan hebt haha

@Noomie gefeliciteerd!

Ik heb morgen een hele dag assessment en hoor dan of ik het ben geworden. Ik schijt nu al 7 kleuren.

3 likes

Update. Gek genoeg was ik niet zenuwachtig meer toen ik bij de plek van het gesprek was, gelukkig. Maar ik kreeg net een mailtje dat ze iemand zochten met ervaring. Jammer want leek me wel een chille functie en toffe plek, maar wel supernetjes dat ik gelijk een mail kreeg vandaag. Naja, morgen weer een sollicitatie. Wel minder leuk, maargoed eiglk ben ik al blij als ik weer wat heb haha

3 likes

In Amsterdam? Sowieso veel succes!!

Nee helaas in mijn eigen woonplaats. Dit is gewoon een lunchzaakje haha. Thanks!

Ik heb donderdag een sollicitatiegesprek woeee. Werk nu bij een bedrijf waar ik echt niet meer op mijn plek zit. Ik heb een leidinggevende functie maar de collega’s die onder me staan zijn bijna allemaal stuk voor stuk onverantwoordelijk, nalatig en gewoonweg brutaal. Veel jonge en vooral laagopgeleide mensen die er gewoon staan om een paar 100 per maand te verdienen maar niks méér willen doen dan waarvoor ze denken er te staan (bijv. schoonmaaktaken e.d.). Ook zijn de werktijden echt kut hier. Vaak in het weekend tot 01:30 werken en dat soms drie weekenden per maand.

Ik solliciteer nu voor een wat simpelere functie (verkoopmedewerkster) waarmee ik waarschijnlijk ook minder ga verdienen (waardoor ik misschien zelfs weer thuis zal moeten gaan wonen) maar ik ben er zó klaar mee hier. Ik word elke dag afgesnauwd maar zodra het 1 keer ook maar lijkt alsof ik iemand commandeer komen er letterlijk klachten van gasten binnen dat ik platgezegd een kutwijf ben en beter met het personeel moet omgaan. Ik kan er gewoon niet meer tegen en denk dat ik over het algemeen gelukkiger ben als ik mooi van 9 tot 6 in een winkel kan staan, keer een koopavond en in het weekend de avonden vrij heb.

Hoop dus echt dat ik aangenomen word want ik denk dat dit andere bedrijf sowieso veel beter bij me past!

Heeft iemand toevallig ook zoiets meegemaakt en hoe is dat uitgepakt?

3 likes

Ik denk dat het sowieso een goede beslissing is om op zoek te gaan naar iets nieuws! Mijn situatie is iets anders maar ik wil ook iets nieuws omwille van de werkomgeving waar ik helemaal niet gelukkig van word.
@Moskou Hoe ging je assesment, heb je al iets gehoord?

Ja ik ben aangenomen!! Super blij. Nu aan de wijn want feest.

9 likes

Jeej, PROFICIAT!!! :grin: geniet van de wijntjes!

1 like

Thanks, ja ik denk het zelf ook wel. Vind het wel spannend omdat ik dan dus voor minder zekerheid ga. Ben heel benieuwd naar het gesprek donderdag

Ik duim voor je :thumbsup:

Ik ben mijn CV opnieuw aan het opmaken, maar ik worstel een beetje met mijn ‘titel’. Officieel ben ik erfgoedprofessional (oké, dat klinkt nog goed), maar ook cultureel socioloog. En dat vind ik te fancy klinken. Wat zouden jullie daar van maken?

Zo laten hoor, dat klopt toch gewoon? Vind socioloog in het rijtje van psycholoog horen en dat zet je toch ook gewoon (jij niet, maar anderen) op je cv? Plus: op je cv moet je alles juist een beetje aandikken ipv afzwakken!