Sollicitatietopic (Deel 1)

Misschien een paar korte STARe-evaluaties maken om je sterke kanten toe te lichten. Ik had er laatst 10 gemaakt uit situaties waar ik trots op was en kon zo altijd terugvallen op die situaties.

1 like

maar zegt dat ook wat over jou en je functie? Of is het meer een gevoel dat visbedrijf niet goed klinkt?

Ik heb vandaag aan mijn CV gewerkt na tijden angst. Nu de stap naar solliciteren. Spannend!

2 likes

Goed dat je dat gedaan hebt. Dat is al een hele grote stap. Als solliciteren nog lastig is kun je ook eerst je cv ergens uploaden, wellicht benaderen ze dan jou eerst.

Het zegt niets over mij of mijn functie. Zeg maar dat je communicatiemedewerker bent bij een bandenbedrijf vs communicatiemedewerker bij een koekjesbedrijf

Misschien moet je het juist omdenken. Vis is volgens mij best opkomend en er kan nog een grote groei in ontstaan. Vis heb je in zoveel gradaties net zoals banden en koekjes.

4 likes

Hahahhaa dat exact staat nu ook in mijn motivatie :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik probeer altijd te bedenken wat vragen zouden kunnen zijn en dan formuleer ik vast wat antwoorden die ik opschrijf.

Ook heb je soms dingen in je hoofd die je graag wilt zeggen, dat je bijv. al eens een soortgelijk project hebt geleid, dat schrijf ik dan ook altijd op. Dan leg je het als een spiekbriefje naast je telefoon en kan je het nonchalant droppen :wink:

Veel succes!

1 like

Dank je wel!

Dat is in mijn geval nog lastig, omdat ik dan ook gevonden kan worden op Google. Ik heb door familie omstandigheden geen contact met een deel van hen. Dat zou ik liever zo houden.

1 like

Hm oke ja das lastig dan inderdaad

Shit. Nog niet zo lang geleden mā€™n perikelen hier gedropt. Nieuwe baan, helemaal happy. Was een stapje terug en dat wist ik: bewust gedaan om daarna (hopelijk) verder te komen. Vorige week einde proeftijdgesprek gehad. Was nog steeds positief enzo. Maar nu, Ć©Ć©n week later, voel ik me kut. Ik ben er vol ingegaan, maar nu ā€˜kenā€™ ik het al wel en is mā€™n uitdaging weg. Ik verveel me en vind het saai. Heb een hbo afgerond, en deze functie is -vind ik- gewoon mbo niveau eigenlijk. Is niet erg, maar voor mij dus niet waar ik blij van word en door uitgedaagd word.

Maar nu. Ik schaam me KAPOT. Tegenover iedereenā€¦ want wilde dit zo graag, was zo enthousiast, tegen collegaā€™s ook allemaal dat ik het zo leuk vind, maar na 5 weken is dat nu gewoon al niet meer? Ik heb me gewoon vooraf echt erop verkeken en een fout gemaakt denk ik. Heb het niveau van de functie gewoon onderschat, of overschat net hoe je het ziet, en daar baal ik van. 5 weken aan het werk en dan al zo zitten :frowning: Ga nog een gesprek aan natuurlijk, maar de mogelijkheden in het bedrijf zijn sowieso beperkt. En het niveau wordt niet zomaar heel ver omhoog gehaald. Goed, zit ik weer mee.

2 likes

Kun je niet informeren of je wat andere taken erbij kan krijgen ter afwisseling en om meer te leren of te zien? Mij heeft dat wel geholpen om een saaie baan wat interessanter en draaglijker te maken, maar iedereen wist ook wel dat mijn functie niet uitdagend genoeg was.

Ja ga ik ook zeker doen. Het bedrijf is alleen wel gericht op een specifiek iets, dus ik ben bang dat het allemaal wat beperkt is uiteindelijk. En dan beperkt in de zin van; wat de mogelijkheden zijn voor uitdaging. Baal er echt zo onwijs erg van. Schaam me ook echt voor mezelf.

Edit; en ben jij wel nog lang gebleven, of wat heb jij daarna gedaan?

1 like

Ik baal echt, mijn contract loopt in maart af en ik heb nog steeds geen andere baan gevonden. Ik word continu afgewezen, zo kut. Ik zie ook geen relevante vacatures meer.

Ik ben er nog, maar heb dit jaar andere taken gekregen omdat ze me willen inwerken in een hogere functie.
Al moet ik zeggen dat ik dit probleem al jaren heb. Doordat in mijn sector het moeilijk is werk te vinden en door al die tijdelijke contracten waardoor ik steeds weer ergens weg moet en ergens anders opnieuw moet beginnen. Enige voordeel is dat het dan telkens ergens anders saai werk is, dus dan is het iedere keer wel een beetje nieuw. Maar het is heel frustrerend om als WOā€™er op MBO-functies te zitten (al heb je voor die functies wel die WO kennis nodig :roll_eyes:) dus ik snap je heel goed.

2 likes

Jee wat een vervelende situatie ook zeg. Kan me inderdaad voorstellen hoe je je voelt. Wil ook zeker in mijn geval geen oude schoenen weggooien voor ik nieuwe heb, dus ga hopelijk volgende week dat gesprek al aan (als manager er is). Maar ik heb wel een beetje het idee dat er niet veel meer inzit dan dit.

1 like

@Twijfelkont, ik kreeg laatst het advies: het laatste wat je nu moet doen is je druk maken om wat anderen vinden.

Ik snap dat het voelt als gezichtsverlies maar ik denk dat als je aangeeft bij wie dan ook wat je hierboven typt, dat niemand daar ook maar een slecht woord over zal spreken.
Ik zou voor nu informeren wat de mogelijkheden binnen het bedrijf zijn, als inderdaad blijkt dat ze niets voor je kunnen betekenen zou ik toch verder kijken. Het is een goede markt op het moment en een bedrijf kiest uiteindelijk ook altijd voor zichzelf, dus mag en moet jij ook doen vind ik.

1 like

Goed advies! Zoiets zou ik ook tegen anderen kunnen zeggen. Maar bij mezelf ho maar haha.

Ik ga zeker het nog aangeven hoor. Maar inderdaad, ook gewoon alvast maar rondkijkenā€¦ uiteindelijk moet ik nog wel zoooveel jaar werken ook. En wie weet wat ik tegenkom of wat ze me alsnog kunnen bieden!

1 like

Precies! Maar ik snap dat dit van buitenaf makkelijker gezegd is als wanneer je zelf in de situatie zit. Ik weet zeker dat je eruit komt, bij dit bedrijf of bij een ander bedrijf.

1 like

Ik heb morgen een gesprek. Stuur alle positieve energie naar mij please want ik hoop echt dat dit iets is.

1 like

@Evi-lena Successss! Je komt hier altijd zelfverzekerd over en je weet wat je wil. Daar zal het niet aan liggen. Hoop dat jij andersom ook enthousiast bent morgen.

1 like