Sollicitatietopic (Deel 1)

Ik zou nog een keer het gesprek aangeven en misschien ook eerlijk zeggen dat je verder gaat kijken als het zo blijft.

2 likes

Nou, er waren een aantal mensen die wilden weten welke keuze ik ging maken toen ik voorlegde dat ik een opzegtermijn van n dag had. Ik ben uiteindelijk nog 1 week gebleven. Maar die week was zo ontzettend naar. Mensen zijn boos, voelen t als een persoonlijke aanval omdat het bedrijf zoveel in me heeft geïnvesteerd (uhhh. Ok?). Gister uit eten geweest met oud-collega daar en die vertelde me dat er veel over me wordt geroddeld. Erg ongewenst gedrag en bevestigt voor mij alleen maar meer hoe onprofessioneel het is. Dat dit getolereerd wordt. Erg triest en maakt me verdrietig. :frowning: Alsof ik voor m’n lol die keuze maak.

1 like

Afgelopen donderdag had ik een sollicitatiegesprek, en ze zei zelf dat ze vrijdag al ging bellen met de uitslag. Vrijdag niks gehoord, moet ik vandaag (einde vd middag) al contact opnemen of nog even afwachten? Ivm opzegtermijn van mn huidige baan moet ik het wel zsm weten


Uiteraard bellen. Zou niet eens wachten tot einde van de middag.

1 like

Ik zou nog wel even wachten @Sparkles Vaak is het na een weekend bij de meeste bedrijven nog wat drukker dan normaal, dus zou haar de tijd geven. Opzeggen is voor vrijdag, dus lijkt me prima om bv. dan morgenochtend te bellen.

1 like

Ik zou wel bellen, ze heeft immers gezegd dat ze afgelopen vrijdag al zou bellen.

1 like

Ik twijfel ook een beetje wanneer contact moet opnemen. Heb 15 feb gesolliciteerd, sollicitaties konden afgelopen woensdag voor het laatst ingeleverd worden. Wanneer zou ik kunnen bellen/mailen of ze al meer weten?

Ik zou misschien morgenavond es mailen. Als het woensdag pas gesloten is, duurt het wel even voor ze alles bekeken hebben :slight_smile:

1 like

Ik zou sowieso niet mailen, dan heb je alsnog geen duidelijkheid. @KatyS Zelf zou ik woensdag bellen en vragen naar de voortgang, precies een week later.

1 like

Ik heb een aantal dagen geleden een sollicitatie verstuurd, de deadline was eerst 26 februari en nu is deze deadline veranderd naar 10 maart. Betekend dit dat ze mijn sollicitatie sowieso niet als geschikt zien? Heb ook geen (automatische) mail terug gekregen met iets er in van: ‘we hebben je sollicitatie ontvangen’, en achteraf gezien ben ik ook helemaal niet zo blij met mijn motivatiebrief
 Zou het raar zijn om dat naar ze te mailen met aansluitend een verbeterde versie van mijn motivatiebrief?

Ja, dat zou ik wel raar vinden. Het hoeft niet te betekenen dat ze jou niet goed genoeg vinden :slight_smile: maar het kan wel dat er te weinig mensen binnen gekomen zijn en ze er sowieso eerst meer willen zien!

Ik heb deze week een oriënterend gesprek bij een detacheringsbureau. Ben benieuwd of het wat is

Ja is eigenlijk ook wel raar. En nadat ik mijn motivatiebrief heb herlezen valt die ook wel mee. Ben gewoon te ongeduldig. Heb ook altijd vanuit werk gesolliciteerd en dit is de eerste keer dat ik geen werk heb en aan het solliciteren ben. En dat maakt mij ontzettend gestrest.

1 like

Ik zou een aangepaste motivatie gek vinden. Maar je kunt toch even bellen of ie motivatie in goede orde is ontvangen, zeker gezien de verschuiving van de deadline. :slight_smile:

@Moskou @monkeyslut @Twijfelkont bedankt voor jullie reacties! Gelukkig belde ze zelf in de loop vd dag al, met goed nieuws :smile: Dus als het goed is start ik binnenkort op een nieuwe baan - ben nu al bloednerveus maar eerst maar even alles afwachten qua arbeidsvoorwaarden enzo.

12 likes

@Sparkles gefeliciteerd!

Ik wil dit even van me afschrijven
 ik weet inmiddels al 3 maanden dat ik hier ga stoppen. Heb nog niets anders gevonden, ze hebben wel al een vervanger voor mij die op 1 april gaat starten. Ik hoef dan niet per se weg (ik heb een vast contract), maar ik ga denk ik toch aangeven dat ik dan wil stoppen. Ik merk dat m’n motivatie compleet weg is, ik heb ook weinig te doen waardoor de dagen lang zijn. Het heeft weinig zin om nog nieuwe dingen te gaan doen omdat ik er niet meer zo lang ben. Ik ben van 5 naar 4 dagen werken gegaan, wat heel chill is.

Denk deze week maar even met m’n baas bespreken en even kijken of er nog dingen zijn die ik kan doen voor collega’s ofzo. En ik hoop dat ik snel iets anders heb gevonden natuurlijk!

Ik ben 2e geworden bij mijn droomfunctie. 2e. Van 180 brieven en 7 mensen die uitgenodigd waren. Ik kan wel janken. Hr zei ook dat ze me geen feedback kon geven omdat mijn gesprek gewoon zo goed ging. Ze gaan nu met 1 iemand die net meer levenservaring en werkervaring heeft een 2e gesprek doen. Mocht dat gesprek niet goed bevallen mag ik alsnog ook voor een tweede komen. Ik kan wel janken, ik wil deze baan zo graag en dit soort banen komen maar 1x per jaar ofzo voorbij, in een sector waar sowieso maar weinig banen zijn.

Ik word dus sowieso eind van de week nog een keer gebeld maar vind dit dus zo kut. Nodig mij ook gewoon uit.

Piepklein lichtpuntje is dat HR dus wel gaat kijken of er op korte termijn nog andere functies bij hun vrij komen waar ik zou passen, want ze waren alsnog erg onder de indruk.

Oooh wat balen! Maar er is dus nog een kans! Gek dat ze maar met 1 persoon verder gaan
 Ik zou dan zeggen: nodig allebei uit voor een 2e gesprek. Ik duim voor je!

Ja zo stom, de persoon voor wie ik zou komen te werken heeft een duidelijke voorkeur voor de andere kandidaat, terwijl HR mij blijkbaar als even sterk zag, maar er was blijkbaar ook tijdsgebrek? Ik vind het zo stom.

Ik heb donderdag een soort kennismakingsgesprek? Een bedrijf heeft mij benaderd per mail dat ze hadden gehoord (via mn blog en/of socials) dat ik aan het afstuderen ben en daarna naar Antwerpen verhuis. In oktober kreeg ik dus een mail of ik in januari/februari eens koffie wilde doen.

Weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten want het is dus geen sollicitatie. Vind t wel een tof bedrijf dus wil een goede indruk achterlaten. Hoe chill zou het zijn als ik afstudeer met baangarantie? :scream:

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? En zo ja; hoe bereidde je voor? Ik hoef verder ook niks mee te nemen oid.

1 like