Sollicitatietopic (Deel 1)

o zo lief
Dankjewel! :sparkles:

1 like

Ik heb dus altijd gedacht dat ik bij de overheid wil werken maar ik vind die sollicitatiegesprekken echt tegen vallen. Of ik tref alleen maar stomme mensen (dan kan ook :joy:). Dus moet nu misschien een andere stap gaan zetten en toch leuke bedrijven in het bedrijfsleven vinden. :pensive:

2 likes

Hè kak, ehm… kan je tandpijn faken? :grimacing: is echt kut maar soms moet het.

1 like

Ja, ik denk dat ik een ziekenhuis bezoekje ga faken. Lastig om te liegen!

Ik heb een baan aangeboden gekregen en soort van geaccepteerd. Zal pas over 2 maanden starten, maar nu krijg ik vandaag ineens allemaal uitnodigingen voor sollicitatiegesprekken van leukere banen, Ik ga daar wel heen, maar ik vind dit een beetje lastig ofzo.

@bee Veel succes! Hoop dat het lukt

1 like

Dank je wel!

Goed dat je evengoed naar de gesprekken gaat. Succes!

1 like

Gewoon doen! Kijk, het gebeurt gewoon dat mensen een baan krijgen aangeboden en dan toch voor een andere baan kiezen. Dat is niet leuk voor je aanstaande werkgever, maar wel iets dat voorkomt. Je moet zeker niet een leukere kans aan je voorbij laten uit schuldgevoel oid.

Ik heb trouwens een baan aangeboden gekregen! Op een heel leuk onderwerp, dat eigenlijk een beetje buiten mijn studie valt, maar we hadden een heel fijn en open gesprek dus ik denk dat dat me heeft geholpen. Er valt nu echt een last van mijn schouders, ik kan lekker zonder schuldgevoel vakantie gaan houden :smiley:

4 likes

Ik zou geen boze e-mail sturen gezien je dan in een slechter daglicht komt te staan. Hoe vervelend het ook is, je hebt je kans gehad. Daarnaast is het mogelijk dat er de werkgever ook tijd vrijgemaakt had om jou te zien.

3 likes

@Enthusiasm Ik vind het best wel heel raar dat ze niet meer gereageerd hebben op je mail, maar ik zou het verder gewoon laten, ook geen mail meer sturen nu. Take the loss, en inderdaad voortaan goed op je spambox letten!

1 like

@Enthusiasm ik heb je bericht even gemist, maar als ik het goed begrijp reageren ze niet op je mail? Ik zou daar zelf wel een bericht achteraan sturen hoor, misschien hebben ze je mail wel over het hoofd gezien.

1 like

Dat is inderdaad heel raar, zat er veel tijd tussen de mail met de uitnodiging en die met de afwijzing? Ik snap heel goed dat je de behoefte voelt daar wat van te zeggen, ook al bereik je er misschien niets mee, dan kun je het voor jezelf toch beter afsluiten.

1 like

Als je echt graag wil, kun je altijd nog even bellen. En zeggen: Baal heel erg want leek me een geweldige functie. Is er nog een mogelijkheid om alsnog op gesprek te komen. En dan ff door het stof dat het zo dom was dat je het niet had gezien. Je hebt toch niks te verliezen.

1 like

Vrijdag twee kennismakingsgesprekken. Ben benieuwd. Hoop dat het wat wordt want ben het solliciteren wel een beetje zat aan het worden. :sweat_smile:

3 likes

I feel ya! Alvast veel succes! Ik heb er morgen weer eentje (telefonische eerste kennismaking), fingers crossed.

1 like

Waarom heb je überhaupt gebeld haha? Ik zou hier niet zo veel over nadenken en de brief gewoon sturen als je ‘m af hebt

@ParisDarling Het bedrijf gaat hier echt niet over nadenken. Gewoon sturen wanneer uitkomt.

1 like

Jij ook succes!! :pray:

1 like

Ik benoem altijd dat ik heel direct ben en dat in communicatie nog wel eens voor problemen kan zorgen. Maar dat ik me er ook van bewust ben en al heb geleerd mijn communicatiestijl op de persoon/personen met wie ik communiceer aan te passen, echter in het begin kan het soms wat wrijving opleveren.

Edit: en dankjewel natuurlijk, en jij ook heel veel succes morgen :crossed_fingers:t3:!

1 like

Beste tip: hou het bij maximaal 3 goede en 3 slechte punten. Ik ben zelf wel een voorstander van zwakke punten kunnen ombuigen naar iets positiefs maar op sommige websites zeggen ze dat dat niet nodig is dus het is denk ik een beetje afhankelijk van het gesprek?
Ik gebruik zelf dat ik mijn presenteerskills wil verbeteren (ik ben rustig en meegaand wat een pro is in teamverband maar ik zou door presenteertechnieken te verbeten sterker willen voorkomen in grotere groepsverbanden).

1 like

Zijn er nog meer mensen die op zoek zijn naar een startersfunctie of traineeship? En zo ja, via welke sites kijken jullie voor vacatures?