Sollicitatietopic (Deel 1)

Ik heb morgen een sollicitatie gesprek en nu twijfel ik aan alles. Dus ook aan mijn kleding. Het wordt heel warm en nu weet ik niet of een shirtje met korte mouwen aankan. Wat vinden jullie?

Ja vind ik wel hoor. Hangt er natuurlijk een beetje van af hoe je het verder combineert, maar die mensen zullen echt wel snappen dat het 30+ graden is, voor hen is het ook warm!

Als je bv. nog een mooie rok of een luchtige broek aandoet en nette sandaaltjes is het prima volgens mij.

Dankjewel! Dan combineer ik dat inderdaad met een mooie luchtige broek.

1 like

Ik vind het wel echt super slecht dat je maar geen reactie krijgt! Ik snap dat nooit zo goed. Alsof het zoveel moeite kost om even een mailtje te sturen.

En holy shit, TWEE banen! Wat super super super goed. Ik snap dat je liever voltijd had gehad, maar misschien kan dat volgend jaar? En het voordeel is nu wel dat je goed kunt kijken wat je leuk vindt, want als een van de twee je nu niet ligt (sfeer/collegaā€™s/beleid/etc.) dan zit je daar in ieder geval niet vijf dagen in de week. Weet je al wanneer je begint?

Ik heb dus geen blouse met korte mouwen, zo stom. Maar goed, ik doe nu gewoon nette schoenen/nette broek en een shirtje aan (gewoon zwart met korte mouwen). Het is nu even niet anders. Ik kan er eventueel nog een luchtige zwarte blouse overheen doen morgen, als ik toch twijfel.
Ik ben ZO ontzettend zenuwachtig. Dit is ook echt een sollicitatie waar ik in een soort van ā€˜yoloā€™ bui op reageerde want ā€˜toch te hoog gegrepenā€™. Maar goed, toen kreeg ik dus een uitnodiging. Ik ga er nog steeds van uit dat ik het niet ga worden, maar dan is het in ieder geval weer een goede ervaring toch?!

2 likes

Zo asociaal om gewoon niks meer te laten horen, ik snap dat echt niet. Maar their loss, gefeliciteerd met je twee banen :partying_face: ! Awesome! Wordt wel flink schakelen zo om de dag, maar komt vast helemaal goed.

@lijnewiets Wat cool dat je bent uitgenodigd voor zoā€™n job waarvan je denkt dat het te hoog gegrepen is, dat voelt vast lekker! En sowieso is sollicitatie-ervaring inderdaad goed. Ik denk dat een shirtje ook gewoon prima is in combinatie met een nette broek en nette schoenen hoor. Succes in ieder geval alvast :crossed_fingers:t3:!

2 likes

Ik had dus vorige week een sollicitatie en ze waren onwijs happig (ik solliciteerde maandagavond en kreeg dinsdagochtend al bericht wanneer ik op gesprek kon komen) en volgens mij ging het gesprek zelf ook wel prima. Nou zou ik begin deze week horen of ik op tweede gesprek mocht. En ik heb nog niks gehoord. En ik ben ON GE DUL DIG. Wat telt als ā€œbegin deze weekā€? Telt woensdag daarbij mee?

Ik heb gisteren gesolliciteerd voor een stage en ik hoor het morgen, zo spannend. Ik wil daar echt heel graag stage lopen.

4 likes

Vind ik ook altijd lastig, maar ik zou morgen afwachten en dan donderdagochtend bellen als je nog niks hebt gehoord.

2 likes

Ik ben net gebeld en mag vrijdag op arbeidsvoorwaardengesprek komen :partying_face:. Zo grappig hoe het allemaal is gelopen. Altijd gedacht dat ik bij de overheid zou gaan werken maar kom nu echt in een heel leuk en persoonlijk bedrijf terecht!


@En_17_Anderen Jeetje, wat balen zeg. Trek het je niet te persoonlijk aan (ook al vind ik dat zelf ook altijd heel lastig). Echt stom ook dat je zoā€™n standaard afwijzingsmailtje krijgt. Maar je moet maar zo denken: het is een gemis voor het bedrijf! Jij vindt sowieso wel wat anders leuks (en je had al twee parttime banen toch?). Wel jammer dat dit je droombaan is maar wie weet over een paar jaar! :slight_smile: Heeft ze niet een telefoonnummer die je eventueel zou kunnen bellen?

2 likes

Aah stom! Juist hierom zou ik wel proberen iemand te spreken erover, juist om het niet (vanuit jou gezien tenminste) zoā€™n elephant in the room te laten zijn als je opnieuw met ze te maken hebt.

Dat maakt het helemaal raar :thinking:. Wat vreemd dat ze je niet op gesprek latenā€¦ lijkt wel alsof ze een fout hebben gemaakt als je allemaal referenties hebt enzo. Lijkt me dat andere kandidaten dat niet hebben. Wel jammer dat het zo moet gaan.

Dankjewel!!!

1 like

Zo lief dat je het vraagt!
Ja, ik weet het niet. Het ging wel goed op zich, maar ik heb het idee dat ze iemand met meer ervaring gaan kiezen. Maar dat komt ook omdat ik dat zelf misschien zou doen. Want voor vier maanden zwangerschapsverlof lijkt het me fijner als je iemand niet eerst nog van alles moet leren. Maar goed, nu vul ik van alles in. En achteraf kan altijd alles beter natuurlijk. Op het eind van het gesprek vroegen ze nog wel of ze iets niet hadden gevraagd waar ik graag antwoord op wilde geven of nog iets wilde toevoegen. Toen zei ik dat ik misschien wat ervaring mis, maar het met mijn enthousiasme en leergierigheid denk goed te kunnen maken. Misschien ook weer stom om te zeggen, maar mijn god, ik overdenk alles nu :joy: Goed, ik hoor het vrijdag dus dat wordt gewoon afwachten.

Ik blijf het een rare gang van zaken vinden dat je zoā€™n mail krijgt maar ze verder nergens op antwoord. Aan de ene kant denk ik ā€˜laat lekker gaanā€™, maar aan de andere kant zou ik ook willen weten waarom je het niet bent geworden. Zou je niet een keer bij haar langs kunnen gaan? Dat je even aanklopt en vraagt of ze even tijd heeft? Of is dat niet mogelijk en werkt ze op een hele andere afdeling/locatie?

Gefeliciteerd! Wat goed!

1 like

O zo lastig is dat! Ik hoop dat je morgenochtend meteen antwoord krijgt.

Iemand die regio Groningen nog een baan zoekt bij een leuk bedrijf? :grinning:

Welke sector?

Zakelijke telefonie, geen KPN of Ziggo

Aha oke, en voor welke functie?

Kan je mij anders even pbā€™tje sturen dan stuur ik je de link van de vacature even.

Thanks voor de aanmoedigingen. Ik heb nu echt een leuke baan aangeboden gekregen. Nu nog even kijken hoe ik hier netjes mee om ga.

1 like