Sollicitatietopic (Deel 1)

Als er geen maximaal aantal woorden/bladzijden staat komt het bij mij meestal op 1-2 pagina’s neer.

1 like

Meestal 3/4e van een a4tje

1 like

Ik heb vandaag een tweede gesprek gehad en hoor morgenochtend het resultaat. Ik ben erg benieuwd, en hoop eigenlijk iets te hard dat ik het word.
Als het positief is wil ik het voorstel doornemen en als het kan morgenmiddag of vrijdag al tekenen zodat ik vrijdag ook mijn ontslag kan indienen op mijn huidige werk.

4 likes

Heb je vandaag iets gehoord @Enthusiasm ?

Heb een leuke vacature gezien, maar ze hebben echt als eis dat je ervaring moet hebben met het schrijven of indienen van een wetenschappelijk artikel. Ik heb dat helaas niet, maar kan met mijn scriptie wel laten zien dat ik goed kan schrijven. Zal ik dan wel of niet reageren?

2 likes

Altijd reageren! Alleen de perfecte kandidaat voldoet aan alle eisen en meestal solliciteert die helemaal niet. Ik ben ook aangenomen op een functie waarbij ik niet aan de eisen voldeed. Niet geschoten is sowieso altijd mis, toch!

2 likes

Thanks voor je antwoord, heb je helemaal gelijk in. Ik ga reageren :slight_smile:

1 like

Zet hem op. Met een mooie brief kun je ook al laten zien dat je in staat bent iets goeds te schrijven. Kun je soms erg veel indruk mee maken.


Ik heb zelf zojuist te horen gekregen dat ze me graag zien komen! YESS!

11 likes

Potdomme NOG STEEDS niks gehoord. Ik ga vanmiddag even bellen.

EDIT: woensdag tweede gesprek!!

8 likes

Net een stel sollicitaties voor traineeships eruit gegooid, fingers crossed.

5 likes

Ik heb op de heetste dag van 2019 een sollicitatiegesprek gehad met een recruiter. Ik zweette me rot en na 1h uitvragen bleek de functie te zijn voor een functie bij een bedrijf waar ik eerder afgwezen ben (zonder reden). Nu is de policy dat ze mij niet meer mogen voorleggen bij dat bedrijf.

Echter vond de recruiter mijn profiel zo goed bij de functie passen (dat vond ik zelf ook, vandaar mijn eigen sollicitatie) dat hij me alsnog gaat voorstellen. Ik ben benieuwd…

1 like

Ben net gebeld dat ik het niet geworden ben. Ze vonden het een heel leuk gesprek, ik was enthousiast en had er qua persoonlijkheid ook goed gepast. Maar ze gaan voor iemand met meer ervaring die er meteen in kan stappen. Wat ik heel goed snap.
En ze zei ook nog dat ze doorhad dat ik best wel negatief dacht over mezelf en mijn kunnen en dat zij daar goed doorheen kon prikken. Maar dat ze ook dacht dat ik wel iets meer zeker van mezelf mocht zijn.
Maar goed, ik ben blij dat ik het gedaan heb. Had al wel gedacht dat ik het niet zou worden, maar ik vind het fijn dat ze belde en ook echt even toelichting gaf.

4 likes

oh ja heel netjes dat ze zo bellen en toelichting geven inderdaad!
jammer zeg, maar weer een ervaring rijker

2 likes

Ja, dat vond ik ook!
Ik probeer er maar niet teveel bij stil te staan, want merk toch dat ik het wel echt kut vind. Ondanks dat ik het toch al niet had verwacht, maar goed. Op naar de volgende!
Is het bellen inmiddels gelukt bij jou?

Ik heb per september een baan!!! :partying_face:

20 likes

Gefeliciteerd! Wat ga je doen (als je dat wilt vertellen natuurlijk)?

Dankjewel!!

Baan

Belastingadviseur bij een kantoor dat zich richt op het MKB.

2 likes

Godver. Ik was geslaagd voor de sollicitatieprocedure en mag eigenlijk beginnen, maar ben nu voor het eerst echt over de inhoud gaan praten met de verantwoordelijke (sollicitatie was met externe commissie) en het lijkt me minder en minder boeiend.

Ik zou weinig zelfstandigheid hebben, de locatie is op verdiep -1 dus amper zonlicht, ik word ergens in een klein lokaaltje gepropt en zal nauw moeten samenwerken met twee interne collega’s die dezelfde sollicitatie zonder succes hebben doorlopen, wat ‘misschien gevoelig kon liggen’.

Anderzijds is dit echt een job in het veld dat ik fantastisch vind, heb ik veel meer vakantie en zal de werkdruk veel minder zijn. Helppp

Ik begin maandag met een nieuwe baan. De vierde in drie jaar tijd. Eigen keuze natuurlijk maar ik vind die eerste periode altijd zo vreselijk. Deze functie zou helemaal mijn ding moeten zijn (zowel inhoudelijk als de branche waarin ik kom te werken - hoop ik althans) maar de onzekerheid breekt me echt op. Ik weet nu ook al dat ik morgen echt niet te genieten ben en ben blij als ik een paar weken verder ben. Ik ben twee keer op gesprek geweest en na het tweede gesprek werd ik gebeld door de HR manager en deed ze me een aanbod. Ze vroeg toen eerst hoe het tweede gesprek was geweest (dat gesprek was met mijn toekomstige manager) en toen gaf ze aan dat de manager had aangegeven dat ik wel heel nerveus overkwam. En daardoor voel ik me nu zo onzeker en het lukt me niet om die onzekerheid van me af te zetten. En ze hebben me een aanbod gedaan dus ik weet dat het wel goed zou moeten zitten, maar toch knaagt het aan me. Mijn manager belde me gisteren ook om nog wat dingetjes af te stemmen (hoe laat ik er moet zijn etc.) en dat gesprek verliep ook gewoon echt niet vlot. En nu ben ik bang dat ze me overschat hebben en dat ik helemaal niet op mijn plek kom te zitten daar omdat het een heel klein team is (bestaande uit de manager, ikzelf en nog een collega) waar ik niet tussen pas. Blegh zo vervelend.

1 like

Ik heb vrijdag een gesprek gehad maar wat mij betreft was het helaas geen match! :frowning: heb het gesprek goed benut om de functie nog duidelijker in beeld te krijgen
echt jammer maar moet wel eerlijk blijven en niet zomaar wat aannemen omdat ik perse snel iets anders wil. Helaas