Ik zie hierboven dat Nemo best vaak misgendered wordt, het is toch hen/hun of die/diens?
denken jullie dat Nederland nog gaat meedoen volgend jaar?
Ik vind het ergens ook wel een beetje symbolisch en goed dat Zwitserland gewonnen heeft, vanuit hun neutraliteitbeginsel
Ik wil nog wel even de televoting zien van NL. Die liveblog is een beetje sloom van de nos
Ik had het Zwitserland en Kroatie allebei gegund, maar ik ben zo blij met Nemo als winnaar
en love hoe de juries Israhell hebben geflopt
Je hebt helemaal gelijk, meteen aangepast
Hangt denk ik van het onderzoek af, maar ze mogen wat mij betreft minder geld geven aan ze
Hier is het gejoel nog wel tikkeltje erger, denk idd dat de filter het wel deed, maar dat het gewoon te erg was.
Ik probeer de video te vinden maar lukt niet, maar kort fragment van Joost in een ruimte waarin ie heel kort iets verteld van vroeger keek ik altijd omlaag en dan vroeg mijn vader ben je geld aan het zoeken, Nederland is gekkigheid etc, ik ben ook Nederland. Promotiefilmpje van tijdje geleden vanuit avrotros
Op belgisch (vlaams) nieuws wordt joost klein aangehaald en ze brengen het verhaal zoals ook avrotros het gezegd heeft.
Ăn, en hier had ik nog niet over nagedacht, dat die hele ârest of the worldâ stemming er dus zou gekomen zijn om israhel net zoveel mogelijk kans te geven om te winnen.
Edit: én andre vermeulen (vroegere commentator aan vlaamse zijde) vond het dus ook niet kunnen dat ze het ware geluid van het publiek gefilterd hebben. Dat kan niet. ![]()
Que? Wat bedoelden ze hiermee?
Beetje aanhakend op wat ik al eerder zei, de hele wereld heeft vooral voeling met israhel, de rest van europa boeit ze maar weinig om op te stemmen. En israhel heeft lange vingers en kon zo actief gaan ronselen om op hun te stemmen.
israel heeft geen standaard stemvriendjes in Europa, rest of the world is vorig jaar geïntroduceerd en daaruit bleek dat het voornamelijk om stemmen voor Israël ging. en dit jaar hebben ze ROTW nog verder uitgebreid.
Ik vond dat andre vermeulen het heel goed verwoordde, nagel op de kop
(Ik heb het compliment zonet aan hem overgemaakt - groetjes van een journaliste die heel dankbaar was voor dit levendige topic vanavond)
Kan niet iemand aub een nieuwe versie van dit "âliedjesâ"festival beginnen?
Ik keek vandaag met wat insiders en die Martin blijkt ook echt een soort Matthijs van Nieuwkerk van de EBU te zijn. Jammer wel, voor dit jaar was ik wel opâm.
En iedereen is daar heel oud en volgt vooral de regels (hebben we vandaag wel gezien). Ze vinden het daar lastig om met de nieuwe tijd mee te komen.
TikTok - Make Your Day Betere kwaliteit
Voor wie de punten uitreiking van Nederland had gemist of er nog een keer van wilt genieten ![]()
Maar even, buiten alle shit rondom Joost en Israel, was dit toch ook wel een megasaaie, kale, wat goedkoop ogende Eurovision-versie of niet?! Echt nul spektakel in de tussenacts, Abba viel tegen, honderd keer die Charlotte, cringey filmpjes. Leukste vond ik nog Kaarija donderdag, vandaag echt nĂks boeiends.
Zal wel een vooroordeel zijn, maar verwacht in Zwitserland ook weinig spektakel.
Ja!
Denk dat ze wel e.e.a. moeten evalueren bij de EBU (om het zacht uit te drukken) maar ik verwacht volgend jaar gewoon weer een editie waarin wij (en de meeste andere landen) meedoen.
Dat Zwitserland heeft gewonnen is een pak van mân hart. Enorm verdiend maar daarnaast ook een vrij onproblematisch en stabiel land. Dus ik heb vertrouwen voor volgend jaar en ben blij dat het niet de apocalyps is geworden vanavond die sommigen hier verwacht hadden (of gehoopt).