Spelletjestopic (incl. reviews)

Skipbo, saboteur het duel, goeie ouwe yahtzee of rummikub, ticket to ride nordic countries.

2 likes

Catan kaartspel. Carcassonne dobbelspel, weerwolven, potje kaarten

2 likes

Oke, deze ubernerd kon dit topic niet vinden!
Ik heb denk bijna alles van Carcassonne in bezit. Aantal Harry Potter gerelateerde spelletjes (cluedo, steen der wijzen spel)
Overzichtje:
● Cluedo HP als gewone
● Carcassonne
● Brieven uit Whitechapel (Jack de Ripper thema)
● The unusual suspect
● Catan kaartspel
● Sushi go!
● Machiavelli
● Stephensons rocket
● 30 seconds everyday life
● Shit happens
● Black stories
● Scotland yard
● Stenen tijdperk

Beverbende, take5, uno, skip-bo, regenwormen, het dobbelspel en het kaartspel van colonisten van Catan. En eigenlijk al die kleine kaartspelletjes van 999-games vind ik leuk haha.

1 like

Ik hou echt super erg van weerwolven! Maar hoe doe je dat met maar 2 personen?

Is toch ook een twee persoonsversie van?

Jaipur! Zag dat @Elderflower het ook al genoemd heeft in dit topic. Is ook echt gemaakt om met zn tweeën te spelen.
Verder vind ik qwixx ook altijd leuk met zn tweeën.

Ik heb net kakkerlakkensalade en machi koro besteld, ben benieuwd

1 like

@Pantalones love letter is ook een leuke voor met 2

oooh ik vind dit allemaal zo leuk om te lezen. Speelde veel spelletjes met mijn familie maar sinds ik verhuisd ben nooit meer. Ik wil een miljoen winnen en alle spellen kopen :money_with_wings:

Net voor het eerst Marco Polo gespeeld. We hadden het al een poos in de kast liggen maar kwamen er steeds niet aan toe doordat we het regelboekje zo dik vonden :sweat_smile: maar net dus gespeeld en het is zo leuk! Goede combinatie van tactiek en geluk en door de wisselende beloningen en missies (handelscontracten) is elk spel ook weer anders. Aanrader!

1 like

Wat zijn de leukste spellen voor 2 personen die je mee kan nemen op reis? Dus handzaam formaat

Scroll eens een paar posts naar boven :wink:

Aah even overheen gelezen! Dankjewel

1 like

Deep sea adventure zit hier in de koffer.

1 like

Ik vind zelf Gubs een heel leuk spel! Is een snel kaartspel waarbij je elkaar kan pesten, en dat vind ik altijd leuk haha

Heeft iemand Saboteur Het Duel? Is dat een aanrader?

Ik heb laatst monopoly deal gespeeld, was heel leuk! Veel sneller dan gewoon monopoly, en het eindigde ook niet in gezeik :grin:
Ik vind scrabble persoonlijk ook heel leuk, maar mijn vrienden helaas niet zo…
Skipbo en Uno zijn ook altijd goed natuurlijk

En ik heb ooit met een ex en zijn familie mahjongg gespeeld, maar dan niet dat je matching steentjes moet vinden zoals in alle computerspelletjes, maar het échte spel. Dat vond ik toen heel gaaf kan ik me herinneren, maar heb het daarna nooit meer gedaan. Ook eens naar op zoek.

Wat een goed idee @Tsundoku.
Hier bij mijn lijstje.

  • 40!
  • Beverbende
  • Codenames
  • Dobble
  • Exploding Kittens
  • Ligretto
  • Machi Koro
  • Qwirkle
  • Take 5
  • Take 10
  • The Game
  • Ticket to Ride: Europe
  • Times up
  • Uno
  • Zombie Fluxx
Iets meer informatie. Misschien ook wel teveel. Sorry. Ik was te enthousiast.

40
40! Je moet precies 40 halen met je kaarten waardoor je punten scoort. En je mag kaarten van anderen nemen :slight_smile:
Beverbende
Beverbende: Geluk hebben. Je krijgt 4 kaarten, waarvan je de buitenste 2 mag zien voor het spel begint. Nadien kan je je ze enkel zien door actiekaarten. De bedoeling is dat de kaarten voor je zo laag mogelijk zijn. Dit kan door ze te ruilen met de stapel of door actiekaarten. Heel plezant en je moet soms echt geluk hebben.

Codenames
Codenames:Je speelt in teams> Er komen 25 woorden op tafel te liggen. 1 iemand moet proberen woorden op tafel van zijn kleur te omschrijven 1 codewoord plus een cijfer. Dit cijfer staat voor het aantal woorden dat gelinkt kan worden aan dit codewoord. De andere persoon moet raden> Maar opgelet voor de woorden van je rivalen én vooral, die van de spion. Want raad je het woord van de spion, dan is het game over. Echt leuk !

Dobble
Dobble: Dit spel leerde ik kennen op een vakantie met familie van mijn man. Zij spraken Frans en ik was slecht in Frans. Maar ik probeerde toch mee in het Frans te spelen. De eerste rondes verloor ik uiteraard, maar nadien ging het beter :smiley: Elk kaartje heeft een link met een andere kaart en het is aan jou om als eerste die link te vinden. Op elke kaart staan er 8 tekeningen. Je kan met deze kaarten allerlei variaties spelen. Aanrader !

exploding%20kittens
Ik zag dit spel op Bol.com staan bij aanraders staan en had het gewoon op mijn verjaardagslijstje gezet. En ik heb er geen spijt van. Zalig leuk spel, waarbij je anderen kan pesten om te winnen. Ik heb hier al veeel mee gelachen :smiley:

Ligretto
Een snel spel. Om ter eerst je handkaarten kwijt spelen, door op stapels af te leggen van 1 tot en met 10. Heel leuk, maar er zijn momenten bij a la : Ik stond er bij en ik keek er naar. :stuck_out_tongue:

Machi%20Koro
Ik heb dit spel met uitbreidingen er bij. Wederom bij aanraders van Bol.com gezien, deze keer zelf gekocht en het was een succes. Een beetje Monopoly achtig. Maar niet helemaal.

Qwirkle
We waren met familie van mijn man op weekend in Frankrijk en aan het wachten om naar een feest te gaan. Zijn tante wilde dit spel graag spelen, maar er was niemand die met haar wilde spelen. Zelf had ik ook niet veel zin, maar vond het zo erg, dat ik voorstelde om met haar te spelen. Ze sprong net geen gat in de lucht. Dit spel is een beetje gelijk Triominos en Rummikub. Je kan ofwel dezelfde vormen afleggen, maar elk van een andere kleur. Of dezelfde kleur maar verschillende vormen. Je legt deze aan elkaar vast zoals bij Triominos. Voor elk blokje dat je aflegt, krijg je een punt. Leg je een reeks van 6 af, dan krijg je voor die reeks nog eens 6 punten.

Take%205
Je krijgt handkaarten en er komen 4 kaarten op tafel te liggen. De bedoeling is om met zijn allen een kaart met een getal te kiezen. Je laat deze op hetzelfde ogenblik zien aan elkaar> De persoon die de laagste heeft, legt zijn kaart achter de rij met de kaart dichtst bij zijn kaart. Dit doe ieder elke keer. Heeft iedereen gelegd, is er een nieuwe ronde. Leg jij de 5de kaart af in de rij, moet je de 4 kaarten ervoor voor jou op een stapel leggen en wordt jouw 5de kaart de nieuwe beginkaart van de rij. Op het einde tel je alle koeienkoppen in de stapel voor jou. En zo speel je tot een bepaald aantal koeienkoppen (ik denk 60 maar ben niet meer zeker).

Take%2010
Ook hier speel je om koeienkoppen, maar begin je maar met 1 aflegstapel. Ieder speelt op zijn beurt. De bedoeling is dat je hierop kaarten mag leggen tot maximum 10 cijfers er boven. Stel dat er 33 ligt, mag je alles afleggen van 34 tot en met 43. Heb je nu ook nog een 23, dan mag je deze ook afleggen om het getal weer naar beneden te krijgen en meer afleg kansen te creeëren. Maar het verschil moet exact 10 zijn, dus geen 24 ofzo. Soit, ook weer een heel leuk spel :smiley:

The%20Game
Hier speel je samen met de anderen tegen het spel. Je mag anderen hints geven, maar je mag hen niet specifiek zeggen wat je in je handen hebt.

Ticket%20to%20Ride%20Europe
Dit spel leren kennen via Steam en oh het is echt super leuk.

Times%20up
Beetje gelijk charades. Je hebt 3 rondes,

  1. woord omschrijven en uitleggen maar je mag het woord niet zeggen.
  2. het woord in 1 woord omschrijven
  3. het woord uitbeelden.

Ideaal spel om met vrienden te spelen. Je hebt ook nog andere versies.

Uno
Wel bekend mee zeker ? :smiley:

Zombie%20fluxx
Een collega van mij had dit gekocht en ik vond het wel interessant lijken. En dat is het ook :slight_smile: Je begint met 1 basis regel, je mag een kaart van de stapel nemen en je legt 1 kaart af. DIt kan van alles zijn, een nieuwe regel, een actie, een voorwerp. Ondertussen heb je ook de kans om een zombie van de stapel te nemen. Elke kaart vertelt wat het doet. Zo kan je bvb de regel van 1 kaart afleggen aanpassen naar alles afleggen, al je kaarten afleggen om te eindigen met vernietig alle regels. :slight_smile: Of handkaarten 0. Een heerlijk spel om anderen te pesten. Je wint door de "GOAL"te behalen die op de tafel ligt (deze kan tijdens het spel veranderen).

8 likes

Ik heb hier al ooit gepost en sindsdien heb ik alleen nog ‘ticket to ride Europa’ erbij gekregen. Heeel erg leuk spel! Duurt niet té lang, makkelijk uit te leggen en te leren. Blijft leuk.

Even snel uitgelegd is dat je zoveel mogelijk en/of de langst mogelijke route door Europa moet leggen met je treintjes.

Ik moest laatst al lootjes trekken voor sinterklaas haha. Maar nu heb ik bedacht dat ik op mijn verlanglijstje wel spelletjes kan zetten. We doen een budget van 15 euro dus ik dacht bijvoorbeeld aan saboteur, saboteur het duel (welke is leuker???), Qwirkle. Hebben jullie nog leuke ideeen? Ik doe meerdere dingen op mijn lijst zodat ik toch nog een beetje verrast ga worden haha.

Als je vaker spelletjes doet met meer dan 2 personen is de normale saboteur leuker. Als je meestal met z’n tweeen spelletjes doet is saboteur het duel leuker.
-beverbende
-take 5
-regenwormen
-boonanza
-skipbo

(alle kleine doosjes met kaartspellen van 999games eigenlijk :see_no_evil:)

1 like