Ik heb zojuist Everdell besteld en ben zo benieuwd ernaar door alle positieve verhalen erover!
Mijn favoriete spellen op dit moment zijn Wingspan, Azul & Keer-op-Keer-2. Die laatste speelt lekker snel weg, maar heeft wel net wat meer inhoud dan gewone Keer-op-Keer. Wingspan pas een paar keer gedaan, zit leuk in elkaar en is vooral zo mooi! Azul hebben we zelf niet, en ik denk dat ik het daarom telkens graag wil spelen.
En dan nog even eentje die ik niks vind; afgelopen weekend bij vrienden voor het eerst Unstable Unicorns gespeeld. Wat een vreemd spel. Vooral door die Neigh-cards die alles telkens verpesten. We vonden de regels ook niet heel duidelijk.
Ik vind Patchwork wel echt heel anders! Ja, allebei blokjes die je op een veld legt en je kunt elkaar dwarsbomen door de voorkeur van de ander te pakken, maar daar houdt het ook snel bij op qua overeenkomsten. Patchwork heeft een hele ander tactiek. Ik vind Patchwork echt een heel leuk spel voor 2p!
Ze zijn allemaal te spelen met 2p. Mijn favoriet hiervan is Wingspan (grappig trouwens, want alle favorieten van @pepe zijn ook mijn favorieten, behalve keer-op-keer!). Maar ik denk echt dat dit ook een kwestie van smaak is. Wingspan is vrij complex en een lang spel, Patchwork wat simpeler. Ik vind zelf dat Azul na een tijdje een beetje in herhaling valt, maar aan de andere kant is het een perfecte party game, iedereen snapt het binnen een paar minuten.
Ik kwam erachter dat Wingspan een app heeft waarmee je de kaarten kunt scannen en daardoor de geluiden van de vogels kunt horen!! Het heet Wingsong.
Oh fantastisch! Dat ga ik morgenavond gebruiken. Dan gaan het weer spelen met vrienden. De laatste keer dat we het speelden hebben we de hele avond ‘vogelliedjes’ geluisterd (zoals i’m like a bird van Nelly Furtado, Bird set free van Sia, Birds van Imagine Dragons en van alles van Birdy, Merol, de Kraaien & de Couting Crows )
Ik vind Wingspan met zijn tweeën overigens niet zo’n succes. Omdat er een paar sterke kaarten in zitten die je vrij kansloos achter laten als je tegenstander die heeft.
@Flippie Patchwork vind ik heel leuk met 2. Carcassonne, Hacienda en Alhambrah zijn ‘grote’ spellen die ik met 2p ook erg leuk vind om te spelen.
Dat is fantastisch haha!
@Flippie ik voel me een beetje een echoput, maar Mr Jack is ook heel leuk met 2.
Ooh meteen gedownload! Gaat m’n man echt heel leuk vinden hahaha.
Wat een awesome tip! Die ga ik downloaden!
Ik vind Wingspan met z’n tweeën juist ook heel leuk. Speel t vaak met m’n vriend samen. Vind t juist leuk dat je pas aan het einde van t spel de score gaat tellen, dus dat ik de hele avond tenminste t idee heb dat ik goed aan t spelen ben
Ja! Je hebt ook Mr Jack Pocket, speciaal voor 2 personen, heel leuk!
Ik heb wingspan pas 1 keer gespeeld, maar vind het juist niet zo’n lang spel (2 personen). Iets van 30 zetten per persoon? Klopt dat of heb ik het verkeerd begrepen? Het klaarzetten duurt overigens wel lang
En persoonlijk mis ik het competitie element toch een beetje, je speelt voor jezelf en je ziet niet echt wie voor staat.
Maar ik ga het nog wel een kans geven!
Ohh ook gelijk gedownload, wat een grappige toevoeging
26 zetten ja, maar je doet er toch al gauw ruim een uur over. Het is geen Catan waar je een middag voor moet uittrekken, maar het is ook niet echt een tussendoortje. Als je met meer mensen speelt, gaat de tijd ook echt heel snel omhoog met hoe lang je erover doet. Misschien zijn wij gewoon heel langzaam hoor
Dat snap ik wel hoor! Heb ook wel eens gedacht dat ik katsverloren stond en dan viel het eigenlijk wel mee. Ik vind het voordeel dan weer dat je op heel veel verschillende manieren punten kunt sprokkelen. Evt zou de Oceanië uitbreiding een element van competitie brengen, maar kan me voorstellen dat je, als je het basisspel al niet fantastisch vindt, dat niet snel aanschaft haha.
Kleine ergernis, maar vinden jullie het ook zo vreselijk irritant als je een spel speelt met mensen wie pas in hun eigen beurt gaan nadenken wat ze willen doen? Een neef en nicht van me hebben er een handje van en een spel wat normaliter een uur duurt, duurt dan ineens 2,5 uur. Echt vreselijk vind ik dat
Ik ga het toch maar weer eens proberen. Aangezien ik meestal spellen verlies van mijn vriend (Agricola 2p heb ik bijv. nog nooit gewonnen), vind ik dat wel een voordeel.
De reden dat Risk op mijn zwarte lijst staat. Dat spel komt mijn huis niet in haha
Há ja, dat spel duurt al oneindig, laat staan als mensen dan eerst nog ff hun missie moeten bekijken in hun beurt en dan nog moeten opzoeken welke landen van hen zijn en DAN nog wat ze moeten gaan doen
nachtwerk
O ja, ik kan daar echt link van worden. Pff, dat lange nadenken kan ik echt niet hebben.
Jup en dan vragen ze waarom ik zo snel ben, ik heb in de tijd dat ze hun zet bedenken mijn volgende drie zetten bedacht.
Haha ja zo vervelend. Sowieso mensen die heel lang nadenken