Spelletjestopic (incl. reviews)

Ik vind voor met zn tweeën Jaipur ook heel leuk, is speciaal gemaakt om met twee te spelen.

1 like

Ticket to ride
Take 5
De 7 geitjes
Codenames duet
Catan dobbelspel
Catan kaartspel
Hanzensteden
Machi koro
Qwirkel
Qwixx
Skib-bo
Ramses

Niet allemaal speciaal voor twee spelers trouwens, wel allemaal heel leuk ook met zijn tweeën.

(Favorieten voor meer dan twee spelers: boonanza, halli galli, vlotte geesten en koehandel)

2 likes

Wowwww wat veel antwoorden! Super leuk zeg!! Ik ga alle namen even opschrijven en uitzoeken welke mij het leukste lijken. Wil er een paar op mijn sinterklaas lijstje zetten.

Iedereen onwijs bedankt! Heel erg leuk en lief dat jullie allemaal zo uitgebreid reageren. Hier kan ik zeker heel veel mee! :smile:

2 likes

Magic Maze is ook leuk met 2!

1 like

Super bedankt voot alle reacties! Sla ze gewoon even allemaal op haha🤗 Ik heb voor nu Machiavelli gekozen, ook omdat als ik het zo lees mijn vriend het denk ik erg leuk vind en we al wat meer “simpelere” dobbelspellen hebben (ala regenwormen mogelijk meer).

Shit Happens is leuk! Ik kan geen spellen uitleggen dus lees hier maar.

https://www.bol.com/nl/p/shit-happens-18-kaartspel/9200000073751328/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-79713738435-S-527171884014-9200000073751328&gclid=Cj0KCQiAq97uBRCwARIsADTziyaQXdJoB9XsKR6myFE25YFTNR8SLscLvzMdYhmnz1i_rABunTDx4IMaAn6LEALw_wcB

1 like

Even een tip tussendoor:
In de uitverkoop schappen van de kruidvat heb ik saboteur het duel gevonden voor €5!
Ik wou hem aan mijn vriend geven voor Sint dus heerlijk budget proof.

Ik kon alleen niet wachten tot 5 december dus heb hem nu al gegeven. Vanavond spelen :smile:

4 likes

Iemand dit spel al in huis/gespeeld? Heb het gekregen, ziet er wel grappig uit.

Dit spel heb ik met oudjaar gespeeld. Inderdaad een leuk spel!

1 like

Zijn er mensen hier die Gloomhaven spelen?

Heeft iemand ‘the mind’ gespeeld?
Zo ja, is dat leuk voor twee personen of juist met meerdere?

Ik heb het samen met mijn moeder geprobeerd te spelen, maar wij vonden er met twee personen weinig aan en zijn al snel gestopt. Ik denk dat het wel leuker kan zijn met meer, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

1 like

Ik vond het met 2 matig, zou dan eerder the game aanraden, eigk zou ik sowieso eerder the game aanraden dan the mind.
Maar met meer is het wel leuker!

Ik heb vorige maand exploding kittens gekregen en ik heb een nieuw spel nog nooit zo vaak in een maand gespeeld!

1 like

Ik vond the mind heel leuk, maar wel met meer personen. Wij waren met 4 en dat vond ik precies goed!

1 like

Ik zit met Carcassonne eindelijk op het niveau van mijn vriend na tig keer verliezen. Echt een leuk spel.

30 Seconds heb ik de laatste weken zo vaak gespeeld dat ik bijna alle kaartjes uit mijn hoofd ken.

Ben verder heel benieuwd naar Ticket to Ride.

2 likes

Yess ik heb sinds kort ook carcassonne! Vind het erg leuk :blush:

Iemand toevallig ook al een van de uitbreidingen? Las wat over dat je dan met fiches gaat werken ofzo, dus vroeg me af of dat wel leuk is

Ik heb bijna alle uitbreidingen volgens mij.
Ik vind de rivier leuk, de geest, de kathedraal en de herbergen en degene met koopwaren die extra punten zijn (daardoor ga je ook elkaars stad afmaken want dan krijg je diegenes koopwaar).
Maar ik weet de officiële namen niet :x

2 likes

Het rad van fortuin vind ik wel leuk!

Wow super bedankt voor je beschrijving :smiley:

1 like

Supergoede omschrijvingen!


Deze heb ik ook nog en is echt heel leuk, die mag je als 2e poppetje in je beurt neerzetten op de tegel die je aanlegt.

2 likes