Spelletjestopic (incl. reviews)

Ik doe weg: machi koro, dale of merchants 2 en arkham horror the card game

Ik ben op zoek naar spellen die zeer snel uit te leggen zijn en niet te lang duren (5 tot max 10 minuten) voor kinderen tussen de 7 en 12 jaar oud. Denk aan Jenga, Toren van Pisa etc. Er moet ook een spanningselement in zitten. Wie heeft ideeën?

Bedankt voor je aanbod! Dit is alleen toch niet helemaal wat ik zoek

@Virago Vier op een rij, Onderuit, Doolhof (al duurt deze misschien te lang)

1 like

Regenwormen junior

1 like

En @Speurneus

Vier op een rij heb ik inderdaad al! Onderuit nog niet, goeie. Doolhof duurt inderdaad te lang. Ik denk regenwormen junior ook (met uitleg)?

Kakkerlakkensalade en Happy Salmon

1 like

Kakkerlakkensalade is heel leuk! Vinden mijn leerlingen (10 j.) echt een succes. Dobble is ook een absolute favoriet. En andere misschien pesten? Heb je ook met kaarten waar de regels op staan

3 likes

Misschien party animals?

1 like

En @Solsikke @LoisLane @Mees

Kakkerlakkensalade ken ik, goeie! Happy Salmon nog niet, ga ik eens opzoeken, samen met Vlotte Geesten, Dobble en Party Animals. Dankjulliewel!

2 likes

Speedcups of Halli Gallu! En Uno misschien? Klassiekertje maar altijd leuk.

Oja die ken ik ook, allemaal inderdaad wel passend! :raised_hands:t2:

Moddervarkens is ook tof!

Die ken ik nog niet, ga ik naar kijken!

1 like

Ik heb pas King of Tokyo gekocht, vind hem echt heel leuk ook :grin:

Het is een dobbelspel maar wel met extra’s die het nog leuker maken en onvoorspelbaar wie er wint. En het speelt lekker snel!

1 like

Heeft iemand ligretto? Net voor €3,- gekocht bij de trekpleister.

3 likes

Oh goeie deal zeg. Hadden ze ook nog andere spellen of alleen deze?

Ik heb Ligretto en vind het ook een heel leuk spel, doe het alleen echt zelden haha! Valt een beetje in t genre Halli Galli, jungle speed enzo, van die snelle simpele spelletjes die je makkelijk even tussendoor doet oid.

Eehm weet ik zo niet! Zag wel uno er naast liggen maar die heb ik al in 3 verschillende versies. Hij was eerst €5,99 en aan de kassa bleek dat er 50% korting op was!

@betty ik gok dat dit spel in dezelfde categorie valt als halli galli en ik hier dus ook veel stress en plezier van ga beleven haha

1 like

Ik zag van de week Ticket to Ride Europe liggen bij Kruidvat voor €30,-.

2 likes

Welke kleur?

Wat zijn aanraders voor spelletjes die je er makkelijk bij pakt voor 2 p, beetje in de trant van pachtwork! Dus je hoeft niet ene heel bord op te zetten, maar toch en beetje tactisxh