Spelletjestopic (incl. reviews)

Ik heb dit spel ook vandaag besteld! Ben benieuwd :slight_smile: Welke app is dat, voor de puntentelling?

Het is deze, voor Android in ieder geval

Ik zocht op Lost Cities en toen kwam deze bovenaan de resultaten te staan

1 like

Wat handig! Is dit alleen voor de normale (2p) of ook de rivalen versie?

Ja dit werkt echt top! Ik ken de andere versie niet maar heb even in de app gekeken en ik denk alleen voor de versie met 2 personen

2 likes

Ziet er handig uit! Ik ga hem ook downloaden!

Ik heb vandaag samen voor het eerst met mn vriend regenwormen gespeeld en we vonden het echt een leuk spel!
Ik had ook ligretto gekocht, dit vondt ik echt zo leuk en grappig. Mijn vriend wat minder (want hij bleef maar verliezen haha).

4 likes

Ik heb eindelijk de 15th anniversary edition van Ticket to Ride binnen (in januari gepreorderd haha). Het is een meeeega zware doos en het bord is ook 2 zo groot als normaal. Maar super leuk om te hebben! Heb nog niet gespeeld maar zo ziet het eruit :smiling_face_with_three_hearts:

Had trouwens ook nog een extra’tje van werk gekregen, en daarmee twee spellen van m’n verlanglijstje gekocht: 7Wonders V2 en Everdell (favo spellen, maar had ze nog niet zelf). Ben helemaal blij!

11 likes

Parks is echt fantastisch! Heb het al twee keer gespeeld. Het is ook veel simpeler dan ik dacht (had eerst een filmpje gekeken omdat ik dacht dat het ingewikkeld zou zijn maar die legde het erg omslachtig uit :sweat_smile:)
Heel leuk, ook om met z’n tweeën te spelen.

Binnenkort maar eens aan wingspan beginnen, die moet ik nog spelen. En ik heb ook zin om weer eens terraforming mars te doen, is alweer een tijd geleden.

3 likes

Voor de HP fans, Hogwarts Battle is echt een leuke coöperatieve deckbuilding game!! Als je een beetje basis engels kan, dan is hij super goed te doen. Hij is best duur, maar er zit echt mega veel in de doos! We hebben pas 2 jaren doorgespeeld (mn siblings en ik) en we zijn echt verslaafd hahaha, schijnbaar wordt hij nog veel beter!

4 likes

Is dit iets wat je kan blijven spelen? Of is het zoals pandemic legacy dat je na 1/2x een ronde het hebt uitgespeeld?

Je kan het blijven spelen en er zijn ook nog uitbreidingen. Ik had met een vriendin het tot het eerste spel van een uitbreiding gedaan en toen hadden we het een jaar niet gespeeld dus was echt alles weer kwijt. Maar was echt best snel weer opgepakt en bleef leuk!

1 like

Ja, ik heb Parks ook gekocht naar aanleiding van een eerdere post hier (in het voorjaar denk ik?) en het is erg leuk en heeft zulke mooie vormgeving!

Ik zag net het coöperatieve spel Paleo bij 999 Games, heeft iemand dat wel eens gespeeld? Vind het net een beetje duur om gewoon maar te kopen en proberen, dus wellicht heeft iemand spelervaring?

1 like

Laatst voor het eerst Spirit Island gespeeld, wat een prachtig spel! (dit is met de speelmat van Kickstarter eronder ipv het gewone speelbord). Het is een soort omgekeerd Kolonisten van Catan, je bent samen de Spirits die op het eiland wonen terwijl er settlers van buiten komen die Exploren (het eiland binnenkomen en dieper binnendringen), Build (bouwen dorpjes en steden) en Ravage (de natural resources uitputten en verbruiken, soms tot het punt van onomkeerbare schade aan de natuur). De spelers werken samen om de invaders angst aan te jagen en proberen terug te dringen en elke sprit heeft dan bepaalde eigenschappen die daarbij kunnen helpen. We zijn echt de hele middag bezig geweest maar het was zo leuk!

15 likes

Lijkt de manier van spelen dan ook op kolonisten? Want dat is niet mijn spel hahaha. Al kan ik het beter aan als het samenwerken is denk ik.

1 like

Nee qua gameplay echt totaal niet haha - je hebt een fase van growth (kaarten/energie verzamelen, je aanwezigheid op het eiland versterken etc), dan een eventcard (dat was geloof ik van een uitbreiding, beetje een verhaallijn). daarna is het tijd om je snelle powers gebruiken (alle spelers tegelijk). Dan is het de beurt aan de invaders, die doen een heel rijtje van actions waarbij ze nieuwe gebieden kunnen koloniseren, vechten met de Spirits en evt de aarde beschadigen (dit doe je dmc kaarten afleggen van het stapeltje, en dan op het bord uitspelen water gebeurt), dan zijn de langzame Powers van alle spelers aan de beurt en daarna begint de volgende ronde. Het is veel anticiperen op wat de invaders gaan doen, en ook samenwerken want elke spirit heeft weer andere sterktes en zwaktes!

@Mari denk dat jij het ook erg leuk vindt! Speelde het met de vrienden waar we normaal altijd Wingspan en Everdell mee spelen :blush:

2 likes

Ohhh dat klinkt wel leuk! Klinkt een beetje als dat Harry Potter spel, Hogwarts battle heet het geloof ik. Die vind ik ook altijd leuk om te spelen.

Dat heb ik nog nooit gespeeld maar vond ik nav de posts hierboven ook erg leuk klinken!! Was wel blij dat we het speelden met iemand die het al vaker had gespeeld want anders had het nog veel langer geduurd haha :sweat_smile:

Zeker wel een aanrader ja! Het zijn wel lange potjes, dus we trekken we altijd zeker wel de middag voor uit. Inmiddels zijn we bij year 6 geloof ik (tis al even geleden haha). We hebben ook wel een aantal jaren moeten overdoen, dus het is wel uitdagend (of nou ja, voor ons dan).

1 like

Ja wat doe jij nou?? Nu wil ik dit hebben natuurlijk en kan ik het gewoon niet vinden! Pfffff.

Klinkt zooooo leuk.

Die prijs is om te janken maar wel echt een mooie editie

1 like