Ja als wij het met vier spelen zitten we vaak twee aan twee tegenover elkaar en dan met het spelbord dwars zegmaar, dat je allemaal vanaf de zijkant erop kijkt. Maar vind het eigenlijk niet zo heel storend, bouw mijn parken gewoon voor me. Wat grappig dat er een actieve Parks FB groep is waar je gelijk antwoord kreeg haha, handig!
Ja die Facebookgroepen zijn ideaal en leer je heel veel van! Er is er bijv. ook een van Wingspan en Catan.
Vandaag ook nog ticket to ride (de noord Amerika versie), throw throw burito en exploding kittens gekocht 🥲 Target had 50% korting op spellen
Ik vind het een leuke versie van Ticket To Ride, dit spel kun je gemakkelijk met 15 minuutjes spelen als ‘tussendoortje’. Echter, het is lastiger om veel kaartjes te voltooien. Soms speelt geluk meer mee dan tactiek in dit spel.
Wij spelen Paleo sinds een tijdje en vind dat echt een van de leukste coöperatieve spellen die ik ooit heb gedaan (ook met twee). Vandaag bij bol voor 30 euro!
Dat met die regels loop ik ook vaak tegenaan bij Parks, soms kost het echt moeite om te doorgronden of moet je het afleiden uit andere dingen. Dat van dat doel 2x halen heb ik nog nooit gehad, was het inderdaad zo dat je dubbele punten kreeg?
Haha je moet er echt even zelf achterkomen! Maar een tip: zorg dat de kans dat je veel geld verdient met een worp zo groot mogelijk is, met behulp van de ‘pak 1 of pak 2 extra munt(en) voor dit symbool’ kaarten en door de symboolkaarten te stapelen.
Ik heb patchwork voor 2 gekocht, Machi Koro en de uitbreiding Machi Koro havens, exploding kittens en de uitbreiding van regenwormen voor 56 euro!
Nee, dit is het antwoord dat ik kreeg:
The points score once per year card. At the end of the game you’ll end up with 0, 2, or 3 points from your year card.
In mijn geval had ik 2x de situatie dat ik 2 punten zou kunnen krijgen, maar zo werkt het dus niet. Je kan maximaal 1x 2 punten krijgen. Maar ik kreeg ook deze reactie:
When you have the expansion, you can use another set of year cards. With those you can get and score multiple cards in a game.
Maar goed, die uitbreiding heb ik nog niet
Bij Bol is er vandaag tot 40% korting op spellen. Ik heb Everdell gekocht. Ben daar heel benieuwd naar!
Ik ook! Ben ook zeer benieuwd, al zo veel leuke dingen over gehoord.
Dit is een van m’n favoriete spellen, goede keuze. Wij hebben sinds kort de uitbreiding pearlbrook maar nog niet kunnen spelen. Veel plezier met everdell!
Shit ik wilde hem net nog bestellen en inmiddels is ie 40 euro
Ik heb Jungle Speed gekocht. Wij hebben ondertussen heel wat spellen voor met 2, maar ik wil nog wat leuke spelletjes voor in groep of met mensen die niet zo van gezelschapsspellen houden en deze vind ik dan wel grappig. Hopelijk fijn foor de feestdagen!
Same! Heb het ook gekocht omdat iedereen er zo enthousiast over was Ik krijg het alleen zaterdag pas binnen. Jij ook?
Dank je! Moet nog even geduld hebben want krijg het pas zaterdag binnen, maar ik kan niet wachten om het te spelen
Ik heb Everdell ook nog gescoord op de valreep voor die 45 euro haha, mocht van mezelf omdat Paleo duurder was geworden (en ze stonden toch allebei op mijn wishlist)
Ik maandag pas! Er stond bij of ik het erg vond als het wat later kwam vanwege drukte dus ik heb ‘nee’ aangevinkt haha want ik heb het niet met haast nodig ofzo.
Ik heb gisteren na wikken en wegen Paleo gekocht. Ons eerste coöperatieve spel wat we kopen dus ben benieuwd.
Wingspan en Everdell staat ook nog op mijn wensenlijstje.
Goed om te weten, thanks! Ik wist niet dat er ook een uitbreiding was trouwens.