Spelletjestopic (incl. reviews)

Haha hoe jullie het hebben gespeeld, is dus hoe het gaat met de uitbreiding de Haven! Ik vind die manier van spelen echt veel leuker met z’n tweeën, anders is het net wat te makkelijk. Maar bij de Haven zitten dus ook extra kaarten (veel met waarde hoger dan 6) om die geluksfactor kleiner te maken. Wij hadden pas bv grotendeels kaarten boven de 6 liggen en daar heb je niks aan als je nog maar 1 dobbelsteen hebt maar moet je dus al wel kopen omdat er anders niks anders komt te liggen. Maar bij de haven zitten ook meer kaarten dat je geld van de ander kan afpakken, dat maakt 't ook spannender! Ik kreeg bv steeds snel veel geld maar mijn vriend gooide een paar keer achter elkaar iets waarmee de helft weer naar hem ging, die kaarten zitten niet in het basisspel.

Je tactiek met d emijn en meubelfabriek klopt! Daarom hebben wij de Haven gekocht want die tactiek werkte elke keer met het basisspel dus daar waren we gewoon snel klaar mee. Met de Haven is die tactiek.moeilojker uit te voeren omdat je dan geluk moet hebben dat mijnen en meubelfabriek op tafel liggen.

1 like

Roam is echt een tof tactisch spel die je goed met 2 mensen kan doen!! Je moet echt een beetje puzzelen en slim spelen, maar het is niet zoveel ‘gedoe’ als een 7 wonders duel

3 likes

Vind je 7 wonders vooral gedoe met neerleggen? Hoe vaker je dat speelt, hoe sneller het gaat!

Wat is een leuk spel dat langer duurt en je met z’n tweeën kan spelen maar evt ook met meerdere mensen? In die categorie hebben we alleen Carcasonne, spelen verder vooral 7 Wonders, Lost cities, Clever en Qwixx. Maar zijn daar max half uurtje mee bezig. Ticket to ride vinden we allebei niet leuk.

2 likes

@Max Meer ‘veel gedoe’ met dat je heel veel keuzemogelijkheden hebt. Vind het zelf een vet leuk spel en heb het veel gespeeld, maar hoor wel vaak van klanten dat ze er even doorheen moeten voordat ze het leuk en tactisch spelen, Roam is net wat toegankelijker op dat vlak zeg maar!

Op je vraag terugkomend: El Dorado kan je heel goed met 2 spelen, maar ook met 4 erg leuk!! Trek 12 is een toffe roll & write game, Welcome To ook een roll & write (alleen zonder dobbelstenen lol haha), wacht ik ga opsommen

• De zoektocht naar El Dorado
  • Trek 12
  • Welcome to
  • Sagrada
  • Mandala Stones
  • Roam
  • Reef
  • Stenen Tijdperk
2 likes

Ja dat maakt juist waarom ik 7 wonders zo’n enorm leuk spel vindt! Elke keer spelen is weer anders, en elke keer kun je weer voor een nieuwe tactiek gaan.

1 like

Everdell, Wingspan, Caverna (al is dat veel opzetwerk), Azul, Dice Hospital en Isle of Cats vind ik zelf leuk met twee, maar ook met meerdere personen (niet met 8 ofzo natuurlijk).

1 like

Ja vind ik ook hoor! Vind het echt tof dat je op drie manieren kan winnen, hij zit echt super goed in elkaar

1 like

Ik ben echt helemaal fan van El Dorado! Super leuk met z’n tweeën en blijft echt lang spannend. En steeds weer een ander “bord” waardoor je steeds nieuwe tactiek moet verzinne.

1 like

Ik heb Parks net voor de 3e keer gespeeld en hooked. Heeft iemand hem al eens met uitbreiding gespeeld?

2 likes

Er is stapelkorting bij BOL op diverse spellen. Mijn vriend heeft zijn slag geslagen, stond allemaal op de wishlist. We kunnen voorlopig vooruit😅

Edit: en ja, wij zijn net hamsters (02.30u)

9 likes

Zelf met blackfriday Paleo gekocht en deze week al gespeeld, tot nu toe heel leuk ondanks dat het even puzzelen was met de regels.

Gisterenavond Wingspan gespeeld bij vrienden. Deze wou ik ook graag kopen maar mocht van mezelf niet zoveel spellen kopen met Black friday

3 likes

Mocht het iemand interesseren, 999 games heeft als adventskalender elke dag een andere aanbieding. Vandaag bv een pakketje 2-persoonsspellen met korting.

7 likes

Ok ik heb roam gekocht net voor mijn lootje/zusje. Ben heel benieuwd! Fijne prijs ook wel voor een spelletje

4 likes

Teveel spelletjes verzameld dus gisteren maar een Ikea kast erbij gekocht

25 likes

Ah zo leuk! Ik heb ook meer ruimte nodig. Heb nu een plank helemaal volgestouwd met spellen en er liggen er ook nog een stuk of wat in de tv kast, maar eigenlijk past het niet meer en ik ben bang dat de plank het een keer begeeft.

1 like

Love it!

1 like

Kruidvat heeft 20% korting, wellicht interessant?

https://www.kruidvat.nl/a/3061731/puzzels-en-spellen

Oa ticket to ride USA en Europe en Qwixx

2 likes

Ahh ik ben de laatste dagen helemaal into ticket to ride. Met sinterklaas Amsterdam gekregen, en dat vond ik echt leuk! Lekker snel klaar ook.

En van mezelf Zwitserland en India cadeau gekregen en dat vind ik ook echt leuke uitbreidingen! Leuk dat ze ook net weer andere regels hebben, en beiden ook leuk om met z’n tweeën te doen

1 like

We willen graag met een paar collega’s spelletjes spelen als kerstfeest, en nou zat ik te denken aan 30 seconds en misschien zo’n What do you meme spel. Maar die laatste is helaas niet meer beschikbaar! Iemand nog een tip? Het is voor ongeveer 9 mensen (hoeft niet allemaal tegelijk per se). Het is allemaal heel informeel en engelstalig :slight_smile:

What do you meme kan je wel tweedehands kopen! Of zit je dan met bonnetjes declareren?
Ik vond shit happens met een groep ook leuk :).

1 like