Ik speel beverbende vaak op mijn werk waar ik te maken heb met 60+ verschillende nationaliteiten en ze vinden het erg leuk. Qwixx valt ook altijd in de smaak.
Oh en sushi go en qwirkle cards en set
Aantal spellen zijn ook als “tiny tin” te koop. Dan heb je t spel eigenlijk als miniatuur, maar t is nog steeds prima te spelen. Vooral handig in de trein ofzo.
Ik heb regenwormen als tiny tin maar t tinnetje is zo tiny dat ik m kwijt ben heb m gelukkig ook nog in normaal formaat.
oja, ik heb vlotte geesten als tiny tin en dat is echt een leuke om mee te nemen! Past ook in elke tas!
Dank je wel! Ik heb Beverbende en een tiny tin Vlotte Geesten gekocht. Superleuk!
Ik heb happy salmon voor mijn zwager gekocht. Klonk erg leuk!
Is een heel leuk spel!
Ik heb ligretto veel in het buitenland gespeeld! Erg leuk!
Wij hebben net weer vier spelletjes gekregen! Ben heel erg benieuwd hoe ze zijn. Zal het posten zodra we ze gespeeld hebben.
Parijs de lichtstad
Chili dice
Keer op keer 2
Sneaky bastard
Ik heb wingspan met uitbreiding gekregen
Ik snap t, moeders nog niet. Moet maar vrienden gaan zoeken denk😂
Hahaha nou mocht je in de buurt van Twente wonen, hit me up
Helaas niet bepaald
Omg, ik heb mezelf everdell cadeau gegeven en m’n man en ik zijn het nu aan het voorbereiden, maar snap er echt helemaal niks van.
Staat ook echt bij de voorbereidingen dat je boskaarten op de open plekken moet leggen, als je met z’n 2e speelt mogen dat er maar 3 zijn. Maar even verderop staat bij de regels dat je de boskaarten met een muisje met een 4 niet mag spelen als je met minder dan 4 personen speelt. Maar alle boskaarten voor die open plekken hebben zo’n muisje met een 4 erop.
Ah, duidelijk! Thanks.
Edit: kan jij trouwens ook uitleggen wat je nou precies moet doen als je meer dan 8 kaartje zou hebben? Er staat dat je het overschot dan moet laten liggen. Waar dan? Gewoon laten liggen in de weide of pakstapel, dat je ze dus eigenlijk überhaupt al niet pakt?
Moet je iemand bij Valse Motten op heterdaad betrappen? Of telt het ook als je ineens na een paar rondes een kaart in iemand z’n mouw ziet zitten?
Alleen op heterdaad
En bijv als je een kaart hoort vallen?
Haha grote discussie hier
Heerlijk dit spel haha. Maar wij tellen “kaart horen vallen” wel als betrapt.
Hahaha ja maar hoe bewijs je dan wie ‘m laat vallen als je met meerdere mensen sleelt? Maarja dat ligt natuurlijk aan de eerlijkheid van de speler
Wel echt een leuk spel ja!
Wij hebben vanavond Taveernen van de Oude Stad voor het eerst gespeeld. Ook nog wat vaag in de regels de eerste keer maar ook een leuk spel met twee personen! Basisregels zijn snel te begrijpen. Komende tijd hebben we ons voorgenomen maar weer wat vaker spelletjes spelen, oa. Everdell hebben we al een tijdje in huis maar nog maar 1x gespeeld