Sportieve doelen voor 2023 (en terugblik op 2022)

In navolging op het topic van vorig jaar:

Het is weer december dus tijd om vast terug te blikken en na te denken over volgend jaar. Wie weet kunnen we elkaar nog inspireren :cool:

Alles mag qua doelen rondom sporten en bewegen/gezondheid.
Ben benieuwd!

2 likes

Haha zeker niet gelukt. Ben wel meer regelmatig gaan sporten.

Doelen voor volgend jaar

  • regelmatig blijven sporten
  • hip thrust 120kg
    Verder op gebied van gezondheid
  • goede werk-privé balans. Goed nagaan wat echt belangrijk is voor mij en daar m’n spaarzame vrije tijd aan besteden. Houd ook in minder social media
2 likes

In principe kunnen we topictitels heel makkelijk aanpassen als het slechts om een jaartal gaat. Dan hoeven we ook niet telkens nieuwe topics te openen en de oude dood te laten gaan.

Het leek mij fijner om gewoon een nieuwe te maken maar als jullie liever hebben dat we die oude blijven gebruiken dan kan deze verwijderd worden en moet even de titel/beginpost van die andere aangepast worden (kan ik dat?)

2 likes

Mijn doelen;

  • Wekelijks blijven boksen. Daarnaast hiit workout & billen workout. Vooral sporten doen die ik leuk vind i.p.v. die van mezelf moeten zoals fitnessen. Ik heb dit jaar geaccepteerd dat dat gewoon niet aan mij besteed is haha.
  • Meer yoga of iets gaan doen, soepel en lenig blijven.
  • Op momenten dat ik het druk heb, juist wel gaan i.p.v. schrappen. Sporten is namelijk zo helpend voor mij.
2 likes

Mijn doel: terug beginnen sporten na maanden op mijn luie kont gezeten te hebben. En uiteindelijk eens met mijn vriend mee naar de fitness.

1 like

Enige doel dat ik behaald heb is 60 kg benchpress, dat is 70 geworden ook. 100 kg squat lukt 2-3 reps. Wel mega tevreden met mijn lichaam en sportschool prestaties over het algemeen.

5 likes

In 2019 heb ik sporten echt laten verzakken. Ik ging in 2018 nog 3 keer per week naar de sportschool. In 2019 heb ik mij uitgeschreven en van sporten is het niet meer gekomen. Dus voor 2020 wel weer wat doelen:

  • Op schaatsles om meer techniek te creëren
  • Een mountainbike kopen en elke week minimaal 1 keer hier op rijden
  • Sowieso weer 3 keer per week proberen te sporten in 2020
2 likes

Even mijn doelen voor 2019 terug gezocht.

Doelen 2019:
Blessure vrij worden en blijven. Als dat allemaal goed gaat dan wil ik in het najaar weer een halve marathon lopen. > gelukt! En dit najaar 3 halve marathons gelopen.
Verder 4/5 keer per week blijven sporten en hopelijk wordt mijn lichaam dan wat strakker/gespierder. > sporten is gelukt maar gespierder, helaas. Ik heb het idee dat ik door het hardlopen echt geen kont en boobs meer overhoud. :sweat_smile:

Doelen 2020:
Een marathon lopen
En eigenlijk doorgaan met wat ik nu doe qua sport. En na de marathon wil ik het body pumpen weer oppakken.
Nog beter luisteren naar mijn lichaam, van een extra rustdag ga je echt niet dood. Maar ik voel me dan gelijk zo lui. Zeker als ik dan ook nog eens veel eet die dag.

3 likes

Mijn 2019 doelen waren:

  • x kg afvallen (mag ik dat getal delen eigenlijk? Weet dat het bij sommige gevoelig ligt) :white_check_mark:
  • < 25% vet :x:
  • gemiddeld 3x per week sporten :x:
  • 60 kg squat :x: - 1x gelukt, maanden geleden.

Nou liep 2019 ook wel effe heeeel anders dan dat ik dacht (break-up, verhuisd ect) dus dat 1 van de 5 gelukt is vind ik al heel wat. Zelfs met mega veel vreetbuien.

M’n 2020 doelen zijn:

  • < 25% vet voor de zomer (1 juni) huidig = 29,5
  • écht 3x per week sporten. Echt! (Maandag woensdag zaterdag)
  • 1 cheatmeal per week. 1!!! (Ok niet echt een fitnessdoel)
  • 80 kg Squat december 2020 (huidig 40 kg)
  • 80 kg Deadlift december 2020 (huidig 40 kg)
  • Clean en jerk kunnen! (Al aan het trainen sinds augustus, nog steeds niet onder de knie, wel regelmatig blauwe knie)
  • Dam tot Damloop in september, sowieso 8 km maar misschieeeeen 16 :face_with_monocle:
4 likes

Ik had niet écht doelen voor 2019 behalve
2/3x per week sporten :x: ( was eerder geen tot 1x pw)

Doelen 2020:

  • minimaal 1x pw yoga ( thuis of lesje)
  • minimaal 2x pw sporten (1x kracht en 1x spinning)
  • evt aangevuld met 1x hardlopen erbij
3 likes

Mijn doel voor 2019 was 1 pull-up kunnen.
Mijn doel voor 2020 wordt: 1 pull-up

10 likes

Doel van 2019: onder de 70 kg na zwangerschap. Is gelukt!

Doelen 2020:

  • 5 km hardlopen
  • 8 km trail met hond (in maart gepland)
2 likes

Doelen 2020

  • Squats 3x8/8/8 100kg (nu 65kg)
  • 5x pull up (nu 0)
  • Van het zomer meedoen aan een 8km obstacle run
2 likes

Ik had in 2019 niet hele specifieke doelen, maar ben achteraf best content met dat ik redelijk steady ben blijven sporten. Heb voor het eerst en redelijk spontaan meegedaan aan een 1/8 triatlon en dat was toch wel het allerleukst.

Doelen 2020

  • Trainen voor surfbody
  • Borstcrawl leren
  • 1/8 triatlon binnen 1,5u finishen
  • Racefiets kopen
  • Meedoen aan obstacle run
  • Leren surfen in Portugal in mei
  • Meedoen aan een trailrun
  • 5km tijd <25 minuten
3 likes

Ik wilde een marathon lopen, en een handstand/hoofdstand/split/spagaat kunnen. Allemaal niet gelukt :joy:

Later kwam daar 10km hardlopen onder de 50min bij, daarvoor liep ik 2 sec te langzaam haha. Semi gehaald dan.

In 2020 wil ik in ieder geval een marathon gaan lopen in april. Daarna weer de wat kortere afstanden, misschien dat ik 10km in 45 wil gaan proberen of 5 in 20. Heb nog niet echt gericht voor die afstanden getraind in het verleden, dus misschien ga ik zoiets proberen in de tweede helft van 2020. Sowieso wil ik nog wat consequenter hardlopen dan vorig jaar, ook in de hoop dat ik geen blessure krijg door hak-op-de-takbopbouw zoals vorig jaar.

Ik wil nog steeds een handstand/hoofdstand los kunnen en stiekem ook wel een pull-up (split/spagaat laat ik maar even, daar ben ik eeeecht niet lenig genoeg voor). Vroeger had ik hele sterke armen maar nu is het echt spaghetti. Ik deed laatst oefeningen met 1kg dumbbells en mn armen lieten het echt afweten. Ga nog even nadenken verder… Ben nog een beetje zoekende of ik yoga wil blijven doen bij de yogaschool en wel of niet toch weer naar de sportschool wil gaan.

4 likes

Doelen 2020:

  • Tot bevalling blijven bewegen (1x wandelen, 1x zwemmen, 1x momfit in de week);
  • Tijd nemen om te herstellen na zwangerschap;
  • Hardlopen weer opbouwen na zwangerschap tot 10 km (kan pas vanaf juni ofzo beginnen).
2 likes

Mijn doel:
Weer minimaal 2 keer, maar liever 3 à 4 keer, per week gaan hardlopen. Ging zo goed dit jaar tot ik naar het buitenland ging en wil het heel graag weer oppakken straks want voelde zó goed en gezond eten en afvallen ging door het sporten ook veel makkelijker. Er mogen ook wel weer wat kilootjes af namelijk :sweat_smile:

6 likes

Wat een serieuze doelen hier (knap!). Ik heb het afgelopen jaar niet echt meer gesport, op wat weekjes surfen na. Dus mijn doel voor 2020 is om het sporten weer in m’n routine te krijgen door minstens 1, liefst 2 keer in de week groepslesjes te doen.

Ik vind het een beetje spannend om me weer bij een nieuwe sportschool aan te sluiten haha, maar ik heb besloten om me daar overheen te zetten.

4 likes

Doelen vorig jaar:
100 kg deadliften -> gelukt! In 2020 kan ik weer werken aan kracht, dus dan wil ik naar de 120
100 kg squat -> nog niet gelukt, en ben ietsje anders gaan trainen. In 2020 moet dit gaan lukken
150 kg hipthrust -> gelukt, op naar de 200!

Doelen 2020:
10 pull ups
Me aan het huidige schema houden, en langzaam meer stappen per dag maken

Mn vriend zei van de week: je ziet er nu wel echt gespierd uit, in plaats van dat je een meisje in de sportschool ziet en denkt ‘oh die is gewoon slank’ :sunglasses:
(Maar ik zie er nog wel vrouwelijk uit hoor haha hij bedoelde niet gespierd als in early arnold schwarzenegger)

7 likes