Sportieve doelen voor 2023 (en terugblik op 2022)

Oh wow gaaf, vooral dat eerste doel! Wil je delen welke sport of ben je dan te herkenbaar haha?

1 like

Terugblik 2019

  • 16 km hardlopen wel gelukt, maar geen DtD, want ik zat in de groep die niet mocht starten :cry:
  • geen halve marathon Aā€™dam gelopen, na DtD ben ik echt lui geworden
  • geen 10km binnen 55 minuten
  • springtouw nog steeds bijna niet gebruikt :woman_facepalming:

Doelen 2020 worden wel anders denk ik, want op dit moment kom ik net tot 6/7km hardlopen. Dus voor 2020

  • weer tot minimaal 16km hardlopen
  • vaker naar sportschool krachttrainen (ik ga nu nooit, dus ā€˜vakerā€™ is snel gehaald)
  • elke week bokstrainen (ook hier; laatste tijd lui, dus ga veel te weinig)
1 like

Ik heb mijn doelen niet gehaald, maar wel om een goede reden. Ik heb besloten om van mijn eetstoornis te genezen. Ik merkte dat mijn extreme sportgedrag er veel invloed op had.
Volgend jaar heb ik wel een doel qua sporten en dan vooral een goede balans te vinden waar een sportief leven wel bij past. En mocht ik een dagje niet kunnen sporten, dan wil ik iig wel een halfuurtje per dag bewegen,

7 likes

2 x in de week sporten

Terugblik;
In 2019 wou ik een halve marathon lopen, en dat is ook gelukt in de maand mei met een mooie tijd van 1u59 :partying_face:

Mijn doelen voor 2020;

  • terug een halve marathon onder de 2u
  • 2000km hardlopen (in 2019 zal ik om en bij de 1600km aantikken)
  • 1x per week core&stabiliteit onderhouden
8 likes

Wow 1600km vind ik al echt veel, goed bezig!

Ik ga denk ik net niet de 1000 halen dit jaar, zit nu op 872. Ben nog aan het twijfelen of ik nog een poging ga doen :stuck_out_tongue:

1 like

Heel gaaf eerste doel! Doe je dit al lang?

Mijn doelen (semi geĆÆnspireerd door een aantal doelen hierboven):

  • 2-3x per week sporten. Mag alles zijn; zwemmen, hardlopen, yoga etc.
  • 1000 km hardlopen. Wordt een flinke uitdaging!
  • Spagaat terugkrijgen. En meer algemeen: werken aan houding en lenigheid.
3 likes

Dankje!
De 900km kan je zeker nog halen :wink: Go for it :sweat_smile:

1 like

@Tobvit @littlenumbers ik vind 900 al mega veel
Zit zelf op ongeveer 400 dit jaar

2 likes

Paralympisch of niet, vindt het echt ontzettend knap! En dat trainingsschema is natuurlijk ook niet niets. Wanneer is de qualificatie voor 2020? En moet je komend weekend nog starten?
Heb zelf ruim een jaar deze sport redelijk intensief gedaan, moest helaas stoppen vanwege een blessure.

1 like

Succes! Vond de 2k verschrikkelijk vooraf :sweat_smile: Spannend, dat is best kort van tevoren.
Ja als studentensport, wel wedstrijdniveau

1 like

Misschien dat ik trouwens ook nog 10.000 stappen/dag wil als bewegingsdoel, maar weet sowieso al dat ik dat niet elke dag ga halen :sweat_smile:
Heb een streak van 69 (hehe) dagen, eigenlijk wil ik die wel eens verbreken

3 likes

Ik wil beginnen met iets voor mijn conditie want die is echt zo mega slecht. En ik denk dat dit toch wel belangrijk is naarmate mijn leeftijd stijgt. Ik doe dus wel al yoga wekelijks, maar ja dat is niet echt een conditionele uitdaging.
Ik zat zelf aan hardlopen te denken hahaā€¦
Dus doel is conditie vergroten en minimaal 2x in de week hardlopen in of naar het bos toe.

Weet iemand trouwens goede sport/hardloop schoenen?

Ik zou voor hardloopschoenen je laten adviseren in een sportwinkel en daar ook diverse paren uit te proberen. Dit is namelijk echt heel persoonlijk. Sportschoenen kan je overal wel kopen en kan je zo duur maken als je zelf wilt. Deze zijn vaak wel minder geschikt voor hardlopen.

1 like

Thanks! Wist niet dat hier een verschil in zat haha. Goed dat ik het hier even vroeg.

Ja op zich is dat wel realistischer, maar ik haal wel minstens 5000/6000 zonder moeite op een werkdag, dus dan is 10.000 meer een uitdaging. Maar misschien is 8000 toch beter. Denk er nog even over na haha

Ik zit al 2 jaar lang op kickboksen, maar ben pas een half jaar regelmatig gegaan. Doel:

  • 2x/week kickboksen
  • fietsend naar werk (19 km/dag)

En wil heel graag nog iets van yoga doen!

3 likes

Vorig jaar was mijn doel meedoen met een loop van 5km en heb dat ook gedaan.

Dit jaar wil ik met Crossfit:

  • Minimaal 3x per week blijven sporten
  • 10 knee-ups en werken naar toes-to-bar/pull-up
  • push-up in normale stand ipv op mā€™n knieĆ«n
  • Burpees en lunges beter uitvoeren (zonder doodgaan of omvallen :grimacing:)
  • Double unders

Qua wat ik wil liften heb ik niet echt doelen, ik ben net begonnen, dus het is heel lastig inschatten wat ik in een jaar kan bereiken.

Haha ik was dit aan het teruglezen en al deze doelen kunnen 1 op 1 door naar 2021. Ik ga sowieso niks meer halen dit jaar hiervan.

Maar 2020 telt gewoon sowieso nergens voor mee toch? :sweat_smile:

2 likes