Stel je persoonlijke vraag #23

Dan bestaat de aarde toch niet meer?
Denk dat alles weg is.

4 likes

Ik word morgen 26, maar mijn gezicht blijft helaas 18 dus ik hoop elk jaar op rimpels. Of dat ik net als Madelief mijn hoofd in de wasmachine mag stoppen en dan een nieuwe mag uitkiezen.

8 likes

Ze zijn echt nog bezig :sweat_smile:

https://www.ad.nl/auto/nederlandse-vliegende-auto-mag-officieel-de-weg-op-eerste-exemplaren-in-2023-afgeleverd~a055db28/

1 like

Nou wil je een paar rimpels? Scheelt mij weer geld voor botox :joy:

3 likes

Wat ik vooral apart vind, is dat ik dichter in de buurt kom van de leeftijd waarop mijn ouders mij kregen. Ik keek altijd een beetje op tegen die leeftijd en had er een bepaald beeld bij. Maarja, dit is het dus zo ongeveerā€¦

10 likes

Die leeftijd bereik ik dit jaar en vind dat zo gek dat mijn leven zoooooo anders is dan dat van mijn ouders destijds.

2 likes
Ik gebruik afkortingen van namen
    • Alleen voor vrienden/vriendinnen
    • Alleen voor kennissen
    • Voor zowel vrienden/vriendinnen als kennissen
    • Alleen om diegene mee aan te spreken
    • Alleen om naar diegene te refereren bij anderen
    • Zowel om diegene aan te spreken als om naar diegene te refereren bij anderen

0 stemmers

Als mensen die mij niet goed kennen aanspreken met een afkorting vind ik dat
  • Irritant
  • Boeit me niet
  • Leuk

0 stemmers

Ik vind het vooral een beetje gek als mensen zichzelf afkorten. Helemaal kennissen of collegaā€™s. Ik kreeg gisteren een appje van een collega met eronder: groetjes Vanes. Weet niet, vind ik toch een beetje raar. Zat ook te twijfelen hoe ik haar dan moest begroeten, maar heb maar gewoon Vanessa gezegd :sweat_smile:

3 likes

Ja echt heh, ik ook. Ben nu 30.
Zij: al 10 jaar getrouwd, 2 kinderen, koophuis
Ik: alleen en nog nooit een relatie gehad, wil geen kinderen, klein huurhuisje

Maar zij waren 3 jaar na mijn geboorte weer gescheiden dus pick your battles I guess.

12 likes

Mensen zijn heel snel geneigd om mijn naam af te korten. Zeg even dat ik Annemarie zou heten en dan zeggen ze An. Ik word daar echt chagrijnig van en ik val ze superrude in de rede als ze dat doen. Doen ze altijd maar 1x :joy:

ā€œHey An, kan jij misschien evenā€¦ā€
ā€œAn? Die ken ik nietā€

6 likes

Ik doe het heel vaak ook omdat het in sommige situaties meer duidelijkheid schept. Ik sta ook in weinig personen hun mobiele telefoon als ā€˜volledige naamā€™. Alleen verkleinwoordjesvarianten vind ik vervelend.

1 like

Ik heb liever dat ze mn naam afkorten omdat ze nog wel eens de andere varianten van mn naam zeggen en die vind ik lelijk. Dus of soy peor of soy maar niks dr tussen.

2 likes

Veel mensen korten het eerste gedeelte van mijn naam af waar ik echt een hekel aan heb. Tweede gedeelte van mijn naam (wat iedereen gebruikt
voor mij) boeit het mij echt niet of ik je 2 minuten of 500 jaar ken. Er zijn weinig mensen die mijn echte naam nog met mij of over mij gebruiken.

1 like

Mijn naam is zeg maar die van de middle-age white woman die ruzie maakt in een winkel en mensen korten dat nog wel eens af naar alleen ā€˜Kaā€™ en dat vindt ik toch wel zo lelijk!

17 likes

Hahaha voor mn forum username mag het wel :joy:
Maar bij mn gewone naam zijn de 2 andere varianten daarop gewoon 2 totaal verschillende mensen vind ik :joy:

4 likes

Ik heet dus Kaylee en mijn ouders noemen me keel of keeltje. Sommige vrienden en collegaā€™s doen dat ook en ik vind het tering schattig maar ik ben wel altijd benieuwd hoe ze daar op komen, ik vind het geen super logische afkorting. Sommigen horen het als mn moeder belt hahaha

6 likes

Ik vind het vooral erg, omdat ik me niet met leeftijdsgenoten kan identificeren.

1 like

Mijn leidinggevende probeerde mijn naam af te korten na twee weken en vroeg of dat okƩ was.

image

Gewoon niet doen.

12 likes

Nooit begrepen waarom je iemand zā€™n naam zou afkorten, tenzij je Rhoshandiatelly-neshiaunneveshenk Koyaanfsquatsiuty Williams heet

3 likes

Nu ik er over nadenk zijn er eigenlijk weinig mensen die me bij mijn volledige naam noemen. Het zijn meestal alleen de eerste twee lettergrepen.

1 like