Stel je persoonlijke vraag #25

Ik had hier gisteren een flinke discussie over met een man en hij vond dat mijn mening de afwijkende was en niet die van hem. Dus ben benieuwd…

Vind jij het normaal als mannen van 20/30/40 jaar seksueel opgewonden raken van een meisje van 13 als zij al ongesteld is en vrouwelijke vormen heeft? De man voelt zich intellectueel niet aangetrokken en zou ook nooit seks hebben met een jong meisje. Maar lichamelijk wel.

• Ja, biologisch gezien snap ik dit wel en daar kunnen mannen niks aan doen
  • Nee, ik vind dit niet normaal
  • Ik twijfel

0 stemmers

Gatverdamme doe normaal

11 likes

Ik zat me dit laatst nog af te vragen, vanwaar de obsessie van mannen met jonge/barely legal meisjes? Is dit biologisch ja?

Ja dat zal dus allemaal wel, weet ik veel, ik ken die mensen niet.

Het gaat me helemaal niet over deze specifieke mensen en het beeld dat jij van hen hebt. Het gaat me erom dat jij met deze bewoording (juist gezien het feit dat wij deze mensen niet kennen) een stereotiep beeld van een veel grotere groep mensen (waarom moest je opleidingsniveau er bijvoorbeeld bijhalen?) in stand houdt.

Net zoals dat je best een specifieke vrouw een stom persoon mag vinden, zal allemaal wel. Maar zodra je op een openbaar forum over haar gaat zeggen dat ze echt een ‘‘cliché zeikwijf type’’ ofzo is haal je er een negatieve, onjuiste en schadelijke stereotypering van een hele groep mensen bij.

Vind dit echt schokkend dat er beweerd wordt dat dit ‘biologisch’ is, gatverdamme wat ranzig

2 likes

Hij vind van wel want als je al ongesteld bent op die leeftijd dan is je lichaam al klaar voor seks dus biologisch gezien is dit normaal en mannen willen vrouwen die vruchtbaar zijn :roll_eyes:

Hij vind dat we intellectueel gezien sneller ontwikkeld zijn als mens dan biologisch dus dat her logisch is dat mannen lichamen daar (nog) op reageren.

Ik vond het echt om te kotsen maar hij vond dat dit geen taboe moest zijn.

Ja dat denk ik ook bij jouw posts haha. Je hoeft het niet uiteen te zetten, ik snap je issue, alleen besluit ik er niks mee te doen :handshake:

2 likes

Gadver nee joh, is zijn argument ook echt ‘als ze al ongesteld zijn is het meer oke’?? Dat weet je toch niet, alsof je een meisje gaat vragen of ze al ongesteld is voordat je seksueel over haar na gaat denken :nauseated_face:

Zie ook echt niet hoe ongesteldheid en rondingen relevant zijn, je seksualiseert maar gewoon geen kinderen.

8 likes

Ik gok dat er misschien wel een kern van waarheid inzit, maar toch vind ik het maar een rare opmerking. Leuk dat zoiets biologisch gezien ooit handig is geweest, maar het is ondertussen toch echt wel een taboe om als man van 40 naar een meisje van 14 te kijken, ondanks dat ze misschien ongesteld is geweest. Wat is ook het nut van deze taboe doorbreken? Dat mannen weer seks mogen hebben met minderjarigen?

9 likes

Ik vind de doorsnee 13-jarige nog kinderlijker dan deze meiden eigenlijk.

5 likes

Klaar voor de seks? Ik word hier echt onpasselijk van, mijn god. Ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat je loopt te geilen op je 13 jarige buurmeisje. Dus een meisje dat op haar 11e ongesteld wordt, is ook ready voor seks en daar mag je je ook lekker op aftrekken?

waarom waarom waarom I can’t

6 likes

Ik vind het echt vies en niet normaal. Ik was toen ik 10 was al ongesteld en was op mijn twaalfde al in de lengte uitgegroeid en had behacup C, maar ik kan met alle zekerheid zeggen dat ik niet mentaal of fysiek klaar was om geneukt te worden en zéker niet door een volwassen man. Ik zag er ondanks mijn lichamelijke kenmerken verder ook echt gewoon uit als een kind hoor, je hoofd verraad dat écht wel. Ik kan hier gewoon niet bij.

Ik merk dat ik hier ook echt megachagrijnig van word omdat ik destijds dus was overtuigd dat ik heel volwassen was en ~rijp~ door wat smerige mannen op me projecteerden puur door mijn uiterlijk, echt vies gewoon.

36 likes

Lolll over elitair (en geprivilegieerd) gesproken. Zou je zoiets ook zeggen als je erop werd gewezen dat je iets racistisch had gezegd? ‘‘Ja hoor ik snap helemaal wat je bedoelt, dus stop maar met je uitleg. Ik heb gewoon besloten er niks mee te doen’’.

5 likes

Ik zie dat ik de enige ben die anders heeft gestemt.

Maar de vraag is of ik het normaal vind als mannen van 20/30/40 jaar seksueel opgewonden raken van een meisje van 13 als zij al ongesteld is en vrouwelijke vormen heeft.

Nouja, het lijkt me zeker niet gewenst maar ik denk helaas dat dit wel zo is, dus dat je vriend gelijk heeft. Dus dan is het toch normaal? Ik bedoel, mannen moeten er niet naar handelen en het niet opzoeken, maar als je ergens opgewonden van kunt raken, kun je dat niet niet zeg maar. (Maar nogmaals, als weldenkend mens zou je het niet op moeten zoeken.)

Maar ik zie dat mensen het nu meteen allemaal over seks gaan hebben, maar daar ging de initiële vraag niet over.

1 like

Maar als iemand echt een steriotype is is het dan erg om te zeggen dat diegene een steriotype is.

1 like

Als je niet wéét dat ze 13 is, ja kan. Ik zie meiden op tiktok langskomen die 13/14/15 zijn maar er ouder en sexyer uitzien dan ik.
Maar ik vind wel dat zodra je haar leeftijd weet, die aantrekkingskracht direct verdwenen moet zijn.
Dus of dat normaal is, vind ik afhangen van of hij diegenes leeftijd weet.

Dan zou het heel snel mijn ex zijn!

Nee maar het is wel de (half)broer van mijn man :neutral_face: ik heb wel eens vaker gezegd dat hij soms echt onuitstaanbaar is en altijd een controversiële mening wil hebben just because. En altijd ook advocaat van de duivel spelen. Mijn man denkt dus dat dit nu weer het geval is maar ik vind het hoe dan ook walgelijk om over dit soort dingen te discussiëren.

3 likes

Lol meid kalmeer

Jij bent absoluut niet mijn leermeester of een autoriteit op dit gebied en ik neem jouw woord niet aan voor de waarheid. Ik mag jouw mening afschrijven als ik dat wil, dat maakt me niet direct een bigot.

En je hoeft niet met honderden voorbeelden aan te komen om me moreel onder druk te zetten om het met je eens te zijn. Je kan er gewoon niet tegen dat ik je niet aan wil horen, vorige keer kreeg ik ook eindeloze betogen in mn DM omdat ik zo gepriviligeerd was om te zeggen dat ik geen behoefte had aan je mening.

Alstenblieft zeg, wie denk je dat je bent.

11 likes

Vind ik eigenlijk wel ja, in ieder geval wel als het een schadelijke stereotypering is.

Dat er toevallig iemand is die aan een bepaald stereotiep beeld voldoet wil nog niet zeggen dat die stereotypering terecht is en dat het dus voor een hele groep mensen geldt.

Er zullen best criminelen in Nederland rondlopen die Marokkaanse roots hebben. Maar als je zelf toevallig zo iemand kent en dan gaat roepen dat het stereotiepe beeld van Geert Wilders (het zijn allemaal criminelen!!) hiermee toch wel bevestigd wordt doe je daarmee juist schade aan een hele bevolkingsgroep.

2 likes

Bedoel je dat hier weleens wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan of dat dit gewoon common sense is?
Als er namelijk echt een dergelijk verband bestaat dan ga ik mijn uitspraken heroverwegen maar ik ben nog niet overtuigd.