Stel je persoonlijke vraag #25

Heb net tijdens het oppassen nog een klein tukkie gedaan

In dit huis poster in het arabisch.

( sorry voor de mensen die arabisch kunnen lezen volgens mij staat alles verkeerd om
)

2 likes

Haha ja Arabisch is ook van rechts naar links he. Volgens mij klopt het wel!

Jaa klopt maar ik wist niet meer of het ook van onder naar boven gelezen word dan
 in dat geval staat in dit huis aan het einde hahaha

Nee van boven naar onder!

1 like

Ben een keer tijdens een vergadering in slaap gevallen
 :upside_down_face:

Oh god ja tijdens vergaderingen wel eens knikkebollend gezeten

En nu heb ik een yoga matje in m’n werkkamer dus soms als ik moe ben en een half uurtje ben ingelopen ga ik een klein tukje doen

1 like

Oh wat lastig zeg! Hebben ze daar geen regels voor?

Toen ik nog een 28-34 uurs contract had waren daar allemaal regels aan verbonden.
Minimaal 120% beschikbaar invullen, minimaal 2 avonden beschikbaar zijn (waar er 1 van ingepland wordt) en eens in de 4 weken een zaterdag (zondag gesloten).
Alleen dit was wel van te voren besproken, is dat bij jou niet geweest?

1 like

Nou wat ik dan wel gek vind; als je je aanmeldt bij de (plaatselijke) GGD krijg je er wel voor betaald
 (zag vacatures voorbij komen en dacht nou ja als ze mensen nodig hebben wil ik best een paar zondagen prikken no problem).
Aan de andere kant; hoe was de toon van de vraag? Want als ze vragen; hee jongens zouden jullie op vrijwillige basis een paar uurtjes willen komen prikken en jullie krijgen lunch" oid komt wel anders over dan dat er gezegd wordt “Hallo we hebben mensen nodig, kan je komen”.

2 likes

‘We zoeken mensen die kunnen helpen op dag x x x en x, aanmelden kan via dit emailadres.’

Ik snap wel dat als de bezetting zo breed moet zijn en je geeft alleen 4 dagen onder kantoortijd aan, ervan uitgaande dat dit het geval is, je werkgever dat te weinig vindt. En niet heel erg flexibel. Ik snap het van jou uit ergens ook want baby, maar dan is een werkgever die deze uren vereist misschien ook niet de ideale ‘keuze’ als opvang lastig is. En dat laatste lijkt me inderdaad wel lastig. (En keuze klinkt wat kuttig want ja ik kan niet zien of het ook echt een keuze is natuurlijk)

1 like

Ai, daar scoren ze vast geen punten mee. Er zullen vast mensen zijn die dat dan wel doen hoor, maar jemig je kan het toch best Ăłf een beetje leuk verkopen, of mensen gewoon een uurloon (wat in het geval van verpleegkundigen enzo zoals je zelf al zegt vrij weinig is tov wat ze doen) betalen.

1 like

1 van mijn beste vriendinnen van de middelbare is overleden door een bacterie die ze heeft opgelopen op vakantie in het buitenland. Ik ging de dag na haar overlijden op vakantie en kon daardoor niet op haar begrafenis zijn, was best pijnlijk.

1 like

Haal jij je snor weg?

• Nee, ik doe er niks mee
  • Ik heb geen snor
  • Nee, maar ik blondeer het
  • Ja, met draad
  • Ja, met pincet
  • Ja, met wax of hars
  • Ja met een scheermes
  • Ja met zo’n speciaal gezichtscheermesje
  • Ja met ontharingscreme

0 stemmers

Ik heb zo’n ding voor mijn snor
51vYo8kjnhL.AC_SY450

3 likes

Nee hoor, The Golden Age of Hollywood loopt tot 1960 dus er leven er echt nog wel een aantal.
Bijvoorbeeld Sidney Poitier, Shirley Maclaine, George Hamilton, Betty White, Clint Eastwood. Sommigen werken zelfs nog (wel ver na pensioenleeftijd haha). Ze zijn wel aan het uitsterven natuurlijk haha.
Olivia de Havilland was wel het laatste belangrijke castlid van Gone with the Wind dat stierf, ik denk dat je dat bedoelt?

Het hangt er vooral vanaf wat de vraag is van degene die e-mailt. Als ik iets moet uitzoeken kan het zomaar een week duren voordat je een reactie hebt en dat is dan niet lang. Ik probeer in dat soort gevallen wel binnen een dag te mailen dat ik het ga uitzoeken.

2 likes

Oh, ik vind de jaren 50 daar echt nog wel bij horen met bv films van Billy Wilder en de films met James Dean, maar ja, meningen verschillen.
Lijkt me echt wel vreemd om te bedenken dat je ergens de laatste van in je soort bent, als een soort dinosaurus

1 like
Weet jij (zonder op te zoeken) wat een “dutch door” is?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Een “dutch door”, ook wel boeren- of duodeur genoemd, bestaat uit 2 delen.

Zie jij wel eens zo’n deur in het echt?
  • Ik heb zelf zo’n deur (gehad)
  • Nog nooit gezien
  • Wel eens gezien

0 stemmers

En wist jij dat - naar men zegt - de uitdrukking “anderhalve man en een paardenkop” hier vandaan komt?
  • Ja, dat wist ik!
  • Nee

0 stemmers

De uitdrukking anderhalve man en een paardenkop houdt, naar men zegt, verband met de boerendeur. De uitdrukking komt voor in de Uilenspiegel van Charles de Coster. Een bezoeker te paard kijkt door de bovendeur naar binnen en op de vraag of er iemand is, antwoordt Uilenspiegel “un homme et demi et une tĂȘte de cheval”, want hij ziet zichzelf en van de bezoeker alleen het bovenlijf en de kop van zijn paard.

1 like

Ons jaar had denk ik ongeveer 70 vwo examenleerlingen en ik heb nog niet gehoord dat er iemand dood is. Het enige wat ik hoor is dat iedereen zich als een malle aan het voortplanten is.

5 likes