Stel je persoonlijke vraag #31

Wij hebben ook zoiets: lunch buffet voor 3,20 per dag. Echt super chill, want we hebben echt chille lunch salades met bijv. burratta, Maar ook tostis, chille broodjes, soep, veel beleg enzo, tosti’s maar ook gekookte eitjes/fruit die je kan pakken om mee te nemen als snack voor later. Love it dat ik nooit meer thuis hoef na te denken over wat ik mee ga nemen.

Maar als het alleen brood met beleg zou zijn zou ik skippen, omdat ik het dan wel duur zou vinden (en liever salades e.d. lunch dus dat dan mee zou nemen van huis en dan ben ik wss alsnog wel duurder dan 3 euro uit per lunch).

10 likes

Ik zit al de hele dag binnen, dus in de pauze wil ik even naar buiten, en mijn hoofd leegmaken van het geklets van sommige collega’s. Geen zin om in de pauze weer naar alle ins en outs van iemands kwaaltjes te luisteren of verhalen over familieleden, of alleen over werk te praten.

2 likes

Hahah ja onze lunch was best skeer, gewoon standaard boterhammen inderdaad. Maar we waren met relatief weinig mensen, steeds een wisselend aantal, en de office manager deed dit er vrijwillig bij, dus ik snap ook wel dat ze geen uitgebreide salades gaat bereiden. En volgens mij mag het niet goedkoper dan 3.5 aangeboden worden, is iets belastingtechnisch.

1 like

Het zou er voor mij ook vanaf hangen wat het aanbod is. Als ik voor die 3 euro een boterham met kaas of hagelslag kan krijgen dan hoeft het voor mij niet, maar ik heb ook ooit ergens gewerkt waar er dagelijks iemand kwam om de lunch te verzorgen en er waren altijd echt 100 soorten beleg (je kon ook opgeven wat je wilde hebben), superveel keuze in drinken en soorten brood en er was altijd een salade of soep en iets van eieren (roerei, spiegelei, gekookt etc). Enige nadeel vond ik dat er altijd ook wel echt veel weggegooid werd doordat er altijd zoveel besteld werd. Vegetarisch zou ik geen probleem vinden, ik eet ook veel vega zelf, mits er dus wel gewoon chille keuzes zijn.

4 likes

N.a.v. de Loden Leeuw nominaties.

Welke van deze reclames vind jij het irritantst?

  • Decupré
  • Aldi
  • Verisure

0 stemmers

Het gaat er dan om dat als je ooit je lasten niet meer kunt betalen, de bank (waar jij je lening hebt lopen) dan helemaal niet gewillig is om je te helpen want “je hebt gelogen”.

Als je een nhg hebt afgesloten dan staat jn de voorwaarden dat je daar geen aanspraak op kunt maken als je hebt gelogen bij de aanvraag ervan

1 like

Je hoeft niet op coulance van de hypotheekverstrekker te rekenen als je je maandelijkse hypotheek niet meer kan voldoen. Als je niet hebt gelogen zijn ze wat schappelijker met tijdelijk hypotheekaflossing pauzeren etc. En als je een hypotheek hebt met NHG kun je daar geen beroep doen als je met restschuld moet verkopen. Daarnaast is er theoretisch het risico dat je hypotheekverstrekker opeens de rest van de hypotheek opeist als ze erachter komen, dus dat je opeens over 2 weken 3 ton op tafel moet leggen ofzo. Die kans schat ik vrij klein in persoonlijk als je altijd netjes betaalt. En er wordt wel eens gesproken dat ze studieschulden bkr geregistreerd willen maken. Als ze dat met terugwerkende kracht zullen doen, zullen er wel wat mensen door de mand vallen.

In mijn eigen situatie zou ik het risico niet mega groot vinden omdat ik geen NHG hypotheek heb. Mijn aflossing aan studieschuld is €50 per maand (wel 35 jaar aflossen :sweat_smile:) en ik kan nog 5 jaar mijn aflossing van de studieschuld pauzeren zonder opgave van redenen dus als ik daardoor de hypotheek niet meer kan betalen is er wel meer fout gegaan/heb ik grotere problemen dan alleen de hypotheekschuld.

5 likes

Ik heb geen studieschuld dus had niks op te geven

1 like

Dit laatste was inderdaad ook onze afweging. Mijn vriend had een paar maanden voor de aankoop zijn studielening op pauzeren gezet dus die hebben we verzwegen en kwam dus niet terug in de bankafschriften die de hypotheekverstrekker van ons vroeg. Het risico was voor ons inderdaad ook minimaal omdat wij boven de nhg grens kochten

1 like

Lust jij een bamischijf?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Voor de mensen die t wel lusten bestel je hem dan ook echt bij de snackbar. Of eet je hem alleen als hij bijv in zon snack mix zit.

  • Ik bestel hem bij de snackbar
  • Ik eet hem alleen als t ergens bij zit.

0 stemmers

Ik heb het wel verteld, maar de hypotheekadviseur van de bank heeft er niets mee gedaan. Eigenlijk heb ik verder ook niet gevraagd waarom. Maar mijn totale schuld is heel laag en ik betaal ook maar €50 per maand. Misschien daarom of omdat we ruim een ton onder ons maximale leenbedrag zitten, misschien is het dan niet van toepassing.

Echt mijn lievelingssnack :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

8 uur werken per dag:

  • Geen probleem
  • Voelt sommige dagen wel lang
  • Voelt de meeste dagen wel lang

0 stemmers

De hele werkdag productief zijn:
(100% halen weinig mensen maar ik bedoel binnen wat realistisch is, koffieautomaat en een kletspraatje valt binnen normaal)

  • Geen probleem (ik heb een baan waarbij alles sowieso doorloopt, bijv. steeds klanten of afspraken)
  • Geen probleem (ik heb een baan waarbij ik vooral zelfstandig werk bijv. kantoorbaan)
  • Soms lukt dit niet
  • Vaak lukt dit niet

0 stemmers

Voor mensen die zelfstandig werken:
Op een 8-urige werkdag ben ik gemiddeld ___ uur productief.

  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

0 stemmers

2 likes

O ik praat heus wel, maar gaat er meer om dat tijdens pauze tijd ik zelf bepaal wat ik doe. Dus niet de behoefte heb om dan aan een lunch tafel te zitten met mijn collega’s.

Ik denk dat dit heel erg van je functie-inhoud afhangt en wat je zelf boeiend vindt. In mijn vorige kantoorbaan vond ik het heel moeilijk om 8u lang productief te zijn, dit lukte eigenlijk niet. Ik had toen veel afwisseling in mijn type klanten, maar niet echt in het type werk. In mijn huidige job werk ik voor één bedrijf, maar elke dag en zelfs elk uur ziet er totaal anders uit, er is inhoudelijk zoveel afwisseling dat ik wel altijd helemaal gefocust kan zijn. Ik heb ook veel vrijheid in mijn uren/agenda. Als ik voel dat het even niet gaat, dan neem ik pauze (als ik geen afspraken heb, en duurtijd afhankelijk wat ‘nodig’ is, gaande van een kwartier tot een middag) en dan haal ik het later op de dag of week weer in.

Oh ja het ligt bij mij ook sowieso deels hieraan hoor. Wel op verschillende vlakken afwisseling maar in de basis niet per se. En soms is het heel interessant en soms heb ik er gewoon geen zin in maar dan moet het toch. Ik weet ook geen andere baan die ik wel grotendeels een volle werkweek leuk zou vinden.

Ja heb ook nooit spijt van mn keuze gehad. Ik studeerde nog en had geen stabiele relatie. Ik wilde ook echtniet oud worden met hem. Hoorde dat hij vorig jaar een kind had gekregen en mn eerste gedachte was, omg wie wil er nou een kind met hem. Ja het roesje wel echt heel fijn dat dat kan. Zonder roesje lijkt me heel naar.

1 like

Love de bamischijf! Naast de frikandel speciaal echt mm favoriet. Is ook 1 vd populairste snacks in een snackbar (naast frikandel en kroket), weet ik uit 5 jaar snackbar ervaring :stuck_out_tongue_winking_eye:

Lijkt me nogal logisch als ik niet met mn collega’s wil eten. Ik zie mijn collega’s echt alleen als collega’s en hoef ze niet meer te vertellen. En heb geen zin om met ze te praten.

@Eddie komt alleen maar stress van. Zit Gerda van de andere afdeling op mn eten te letten. No thanks.

2 likes

Ik wil een Loden Leeuw voor irritante YouTube reclames

@anon4775214 waarom wil je dat verzwijgen? Het is toch wel bekend wat je schuld is.

1 like