Stel je persoonlijke vraag #31

Oh ja, dan zou ik het ook zo doen indd! In dit geval kwam sowieso al een groot deel van het huishouden op mij neer (hij werkte op een covid afdeling dus was logisch) dus had geen zin nog meer huishoudelijke taken op me te nemen :sweat_smile:

1 like

Wonen in een postmodenistisch huis of er een bouwen.
Posmodernistische literatuur of filosofie tot je nemen.

1 like

Oh ik zou echt niet gauw m’n boodschappen bestellen, vind het 9 van de 10 keer leuk om te doen. Lekker kijken wat ze hebben, nieuwe producten spotten, en sowieso vind ik de ‘koopervaring’ leuker als je producten in een winkel koopt ipv online. Boodschappen zijn echt iets waarvoor ik van mezelf gerust geld uit mag geven want ik moet toch eten.

Hoe leuk vind je boodschappen doen op een schaal van 1 tot 10?

• 10
  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

0 stemmers

Ik doe gewoon allebei: bestellen en nog naar de winkel vaak. Vind het best leuk maar zwaardere dingen laat ik bezorgen plus vaak 2 of 3 keer avondeten. Best of both worlds vind ik zelf.

5 likes

Ik ben zo’n typische online shopper, kan ik ook allemaal veel sneller dan in een winkel.
Als je zoekt op ‘aoili’ o.i.d kun je meteen de opties zien en welke het goedkoopste is per gram.
Dan hoef ik niet met die hele kar door alle schappen te zoeken. 5 sec en klik het zit erbij.

Ook de nieuwe producten of aanbiedingen staan gewoon bij elkaar op een pagina, (meerdere mensen geven dat hier als reden) zodat je ook niet hoeft te gissen van goh is dit nieuw of ken ik het al ofzo?

En het scheelt zoveel gesjouw. (zeker met bier frisdrank kattenbakgrind enzo) Maar ik vind boodschappen doen dan ook niet echt leuk om te doen.
Doe het nog wel regelmatig in een supermarkt hoor, voor de afwisseling. Elke week bestellen en nooit meer naar de supermarkt lijkt me ook weer niks.

15 likes

Ja dit. Ik hou ook van de lijst met je meest gekochte producten in de app, een paar keer klikken en je mandje zit vol. Terwijl je op de bank zit.
En het gebeurt mij online veel minder vaak dat er een aanbieding is uitverkocht dan in de winkel.

3 likes

Ik vind online bestellen op zich lekker makkelijk en snel geregeld maar heb echt haat aan het feit dat je een heleboel verse producten niet los erbij kan doen. Bv vleestomaten of twee losse bananen of een paar kiwi’s. Ik ben alleen en wat heb ik aan een tros bananen, een schaal appels en een bak kiwi’s? Dan gaat de helft de prullenbak in :slightly_frowning_face:

4 likes

Ik eet voornamelijk veel verse groentes en fruit. En dat wil ik toch echt zelf uitkiezen.

9 likes

Ik vond boodschappen doen leuk, maar sinds Corona echt niks meer aan.

1 like

Helaas als puber last gehad, en vaak te lui om dekbedovertrek te verschonen etc. waardoor het alleen maar langer duurde. Was er ook blij om toen ik er eindelijk af en was.

Ik hou van boodschappen doen maar het kost me altijd zo tyfus veel tijd. Ik woon niet dichtbij een supermarkt dus waar ik ook heen wil, het is minimaal een kwartier fietsen. En ik woon bovenop een heuvel dus dan moet ik met m’n kut boodschappen naar boven fietsen en ik haat fietsen al zonder heuvels en boodschappen.
Mijn vriend krijgt een fiets gesponsord van z’n werk en ik ga m’n voorstellen/dwingen een elektrische tr nemen zodat ik die kan gebruiken :thumbsup:

1 like

Nooit luizen gehad, wel twee keer waterpokken gehad. Dat compenseert het wel

Zomerkampen met kinderen :expressionless:

Ik lees altijd van die goede verhalen over de markt, maar bij ons is groente en fruit daar gewoon nog veel duurder dan in de supermarkt? En je moet het echt bestellen aan zo’n kraam. Vind het allemaal veel gedoe haha. Mochten er tips zijn voor dealtjes op de markt dan graag want misschien doen ik het zelf fout.

2 likes

Als kind omdat de hele klas het had en als volwassene door een slaaptrein, had toen direct luizen én bedwantsbeten over m’n hele rug.

Genieton

3 likes

Jaa daar kom ik ook vaak. Een marktkraam herkent me ook en krijg vaak gratis fruit toe gestopt haha.

Nu neem ik ook wel eens de too good to go box van de lidl daar zit ook genoeg in voor een week of langer soms

2 likes

Je maakt het jezelf ook wel moeilijk zo :stuck_out_tongue:
De chauffeur moet gewoon op een andere plek parkeren, je hoeft niet te helpen en je hoeft ook niet alles gelijk uit te pakken!

Maar dit is AH zeker? Ik vind Picnic daarvoor wel echt een uitkomst. Klein wagentje die bijna overal wel kan staan. En je krijgt geen kratjes maar zakken (die je de volgende keer weer kunt inleveren). Oh en betalen doe je gewoon vooraf via de app dus daar hoef je ook niet op te wachten

12 likes

Ik haat boodschappen doen. Ik schrijf alles op en toch slaag ik er in om nog dingen te vergeten. Ik sta dus regelmatig alles op mijn lijstje op te sommen en te kijken of ik het in mijn kar heb gelegd. Ik schrijf niet alles bij elkaar (groenten bij groenten, zuivel bij zuivel,…) op mijn boodschappenlijstje, ik schrijf het per recept dat ik het nodig heb,dus dat maakt het ook ingewikkeld want dan ben ik die rayon al lang voorbij moet ik terug naar daar. Ook krijg ik stress en errors als ze iets wat ik nodig heb niet hebben.
Als ik online alles bestel duurt het minder lang bij mij dan effectief in de winkel rond te moeten lopen. Het scheelt mij heel wat onnodige stress.

2 likes

Als ik op een rustig moment kom: 8, om precies de redenen die jij noemt! Als ik op een druk moment ga omdat het even niet anders kan: 2, want dat wil nog al eens een paniekaanval triggeren :ok_hand:t2: Heb nu wel van die oordopjes besteld die de scherpe kantjes van geluid afhalen voor als je snel overprikkeld bent dus ik hoop dat dat gaat helpen

3 likes

Hierom gebruik ik de app van de Albert Heijn die alles op looproute zet. Nooit meer iets teruglopen + een vaste wekelijkse lijst die ik elke week erop zet.

Vind het ook heel fijn dat we voor de weekboodschappen naar een AH XL gaan, daar hebben ze altijd alles.

Ik vind boodschappen zelf doen echt fijner omdat je het allemaal kan bekijken, je weet zeker dat je het juiste aantal hebt, de juiste houdbaarheidsdatum etc. En ik wil soms even in het schap beslissen welke versie ik van iets wil.

4 likes