Stel je persoonlijke vraag #33

Moet opeens aan de peplumtrend denken.
Draag jij nog peplum tops/jurkjes ofzo?

• Nee nooit gedragen
  • Nee maar vroeger wel
  • Ja doe ik nog
  • Peplum?

0 stemmers

1 like

als je een collega die je regelmatig spreekt een berichtje stuurt via de chat, hoe begin je dan?

• goedemorgen
  • straight to the point

0 stemmers

ik doe altijd het laatste… Moet ik misschien echt eens mee kappen

Hoe open ben jij over je inkomen/salaris?
Partner:

• Helemaal open
  • Ik houd het vaag
  • Ik zeg niets

0 stemmers

Goede vrienden:

• Helemaal open
  • Ik houd het vaag
  • Ik zeg niets

0 stemmers

Close collega’s:

• Helemaal open
  • Ik houd het vaag
  • Ik zeg niets

0 stemmers

Alle collega’s:

• Helemaal open
  • Ik houd het vaag
  • Ik zeg niets

0 stemmers

Close familie

• Helemaal open
  • Ik houd het vaag
  • Ik zeg niets

0 stemmers

2 likes

Oh ik vind dat hele ge"goeiemorgen" “hoe gaat het” “morning!!” juist zo irritant. Dan typt iemand helemaal goedemorgen, goed weekend gehad? En dan komt het uiteindelijk neer op dat iemand een vraag had ergens over of me ergens voor nodig heeft, en ik daarvoor naar het scherm aan het staren ben tot iemand heeft getypt.
Ik vind chatten op werk alleen leuk tijdens meetings met m’n leukste collega’s of om te roddelen, anderen mail maar gewoon of bel als het dringend is.
(Maar volgens mij ben ik hier gewoon heel erg de grinch in, ik vind het zo’n kaping van je aandacht altijd, omdat het meestal ook dingen zijn die onbelangrijk zijn en helemaal niet urgent)

6 likes

Hmm nu weet ik niet meer hoe ik die poll moet beantwoorden.

Ik zeg altijd:

Goedemorgen! Ik wilde graag even bespreken -vraag hier-.

Of iets in die trant. Maar niet losse berichtjes ofzo.

8 likes

Ik werk in het onderwijs met vaste salarisschalen. We weten van elkaar in welke schaal en jaar je zit, dus dan weet je ook het bijbehorende salaris. Je gaat bij mijn school ook niet makkelijk omhoog, moet helemaal via sollicitaties met het bestuur.

2 likes

Oja beter!
Ik heb zelfs collega’s die dan zeggen “good morning evenveel!” “How are you?” en dan wachten tot ik iets zeg totdat ze beginnen met hun verhaal. Een soort chatetiquette lijkt het ofzo, maar ik begin gewoon lekker meteen met de deur in huis.

5 likes

Ohja ik haat dat ook altijd. Ik heb 1 collega die typt dan ‘goedemorgen luipaard’ en dat gaat ze wachten tot ik zeg ‘goedemorgen collega’ terwijl ik ondertussen denk typ door en kom ter zake! Gelukkig zitten we nu niet meer op dezelfde afdeling, waardoor ik haar een stuk minder spreek.
Als ik ooit goedemorgen zeg dan typ ik goedemorgen, ik heb een vraag over… en als we elkaar al eerder die dag hebben gesproken dan krijg je sowieso alleen mijn vraag

3 likes

Ja, ik ben ook super open over mijn inkomen, en van collega’s die als trainee begonnen zijn weet ik ook precies waar ze nu zitten. En anders kan ik het schatten, ik ken mijn baas en weet wat voor salarisverhogingen hij geeft… Alleen collega’s die met ervaring en een onderhandelingspositie zijn binnengekomen zijn er zo sneaky over en dan denk ik echt, waarom? Is toch alleen maar fijner voor mij? Het is niet alsof jij er nu op achteruit gaat.

Met vrienden ben ik er ook open over, en vooral met banen wisselen / salaris onderhandelen is dat heel fijn! Al heb ik laatst wel met een vriend gehad dat hij aan de hand van mijn inkomen mijn hele uitgavenpatroon en spaarbedragen ging analyseren. Daarvan had ik echt zoiets, even dimmen man. Of een vriendin van een vriendin die vond dat mijn vriendin best kon betalen voor de koffie/lunch/whatever, want ze verdiende toch genoeg?

@Hazel wij hebben ook geen CAO inderdaad, dat gaat via mijn bazen! Aan de ene kant zou je denken chill, the sky is the limit! (ik ken iemand die er ooit maandelijks 600e op vooruit gegaan is! #bossbabe), maar ik zou een soort duidelijkheid ook wel fijn vinden.

3 likes

Ik durfde niet met collega’s over salaris te praten (het is eigenlijk ook maar 1x met 1 persoon ter sprake gekomen) omdat ik bang was dat ik te laag had ingezet bij sollicitatie en dat dan liever gewoon niet wist.
Inmiddels weet ik dat ik wel goed heb geresearched en wel een goed salaris heb, dus ik zou het nu wel ok vinden om er open over te praten.

Ik mis het wel om in een cao te werken, salarisverhogingen wordt hier heel vaag over gedaan, blijkt tegelijk met bonus besloten te worden en schijnbaar heeft de directeur daar persoonlijk een grote zeg in ipv je manager?

4 likes

Als je een staatslot koopt, kies je dan altijd een specifiek eindnummer(s)?

Ik koop altijd alleen een Oudejaarslot

• Ja
  • Nee ik laat het willekeurig kiezen
  • Ik koop het niet

0 stemmers

2 likes

@stervis @RMN ik zag in de poll dat jullie hebben gestemd op “ik houd het vaag” op de vraag hoe open je je salaris met je partner bespreekt, en ik ben wel benieuwd waarom dat is. Het is puur nieuwsgierigheid hoor, dus negeer dit bericht vooral als jullie niet willen uitwijden

1 like

Foutje, ik pas het aan.
Ik heb over het woordje partner gelezen. Ik heb algemeen geantwoord.

1 like

Ik wil weer gaan solliciteren maar heb geen idee wat ik straks als indicatie kan aangeven. Ken niemand echt met een soortgelijke branche of functies dus vind het wel lastig. Info op internet loopt erg uiteen. Sowieso wordt er in mijn omgeving niet gepraat over salarissen eigenlijk dus durf het niet goed te vragen aan mensen.

Wat denken jullie dat een passend salaris is voor HBO marketing / retail/ e-commerce met 10 jaar ervaring?

• <2000
  • 2000 -2500
  • 2500 - 3000
  • 3000 - 3500
  • 3500 - 4000
  • 4000 - 4500
  • 4500 - 5000
  • 5000 - 5500
  • 5500 - 6000
  • 6000>

0 stemmers

Het lukt me ff niet om een gemiddelde te laten berekenen helaas.

op basis van 1 fte?

Ja voor het gemak even wel :grin:

1 like

& bruto neem ik aan toch? haha

1 like

Haha ja!

2 likes

Denk dat er naast je ervaring ook wel wordt gekeken naar hoeveel jaar je er “tussenuit” bent geweest en dat dat wordt meegenomen in het salaris

1 like

De Uggs die de laatste twee weken veel op het forum voorbijkomen:

• Ik ben wel fan
  • Ik sla deze (mogelijke) forumtrend over

0 stemmers

1 like

Ik heb ze in zwart leer gezien en vind die ook leuk.

3 likes