Stel je persoonlijke vraag #34

Ik koop niet altijd het duurste, omdat duur niet altijd beter is. Maar voor sommige hobby’s ben ik bereid meer te betalen

2 likes

https://www.forumfeminarum.nl/t/het-opbiechttopic-zonder-omg-reacties-5-deel-1/15102/3529?u=lula

Flashback. Die van mij niet had gehoeven.

3 likes

Ik ga eigenlijk altijd voor tweedehands, maar dan kies ik het liefst wel een echt goede optie en niet de medium versie en dan ook nog tweedehands. Als ik dat soort spullen tweedehands koop doe ik dat ook niet met de insteek om het later te vervangen voor een nieuw product.

13 likes

Ja same, ik koop liever tweedehands de kwaliteitsoptie dan voor hetzelfde geld nieuw de budget/mediumversie die kwalitatief waarschijnlijk een stuk minder is. Er is altijd al wel een gek geweest die jouw hobby heeft geprobeerd en er na een maand weer mee gestopt is.

4 likes

Zet jij wel eens een film of serie aan voor op de achtergrond, terwijl je aan het werken/studeren/iets anders aan het doen bent? In plaats van muziek zegmaar.

• Ja, altijd of regelmatig
  • Ja, zo nu en dan
  • Een enkele keer
  • Wel eens geprobeerd maar ik vond het niks
  • Nog nooit geprobeerd maar dat ga ik misschien wel doen nu
  • Nog nooit geprobeerd en ook geen behoefte aan
  • Ik werk/studeer sowieso het liefst in totale stilte dus dit zou ik absoluut niet doen
  • Anders, namelijk …

0 stemmers

Ik doe het wel alleen met films die ik al vaker gezien heb maar af en toe vind ik het echt prettig, ik heb nu al de hele avond dezelfde film op repeat staan

4 likes

Soms weleens zo’n opruim video of shoplog ofzo (iets niet erg boeiend) wanneer ik zelf aan het opruimen ben, want bij een film/serie zou ik het irritant vinden dat ik een deel van het verhaal mis

5 likes

ik lees hier elke dag weer nieuwe redenen voor geen kinderen

16 likes

Wil je er nog 1? Ik was heel blij met m’n vulva/vagina, maar hij hangt binnenstebuiten sinds m’n bevalling :+1: (achterwand- en baarmoederverzakking)

1 like

Ik ga hier geen grappen over maken want dit klinkt gewoon kut (ja ja), maar is dat pijnlijk?

1 like

De bevalling? Nee, grapje. Verzakking is niet pijnlijk, maar als we gezellig tmi gaan: poepen wel. Je achterwand houdt je endeldarm normaal op z’n plek boven de kringspier en dan hangt ie via de vagina een stuk naar buiten waardoor je steeds verstopt raakt en alles wat lastig wordt. Ik noem het dan liefdevol ‘mn zakje dat vol zit’.
Maar nog een maand of 4 tot operatie en dan moet alles weer worden zoals het was voor de bevalling als het goed is.

15 likes

Oh yikes dat had ik niet verwacht, maar fijn dat het verholpen kan worden!

2 likes

Veel vrouwen leven er ook gewoon mee door, omdat het dus niet pijnlijk is. Zelfs met ernstigere gevallen dan ik heb. Maar ik vind het heel erg ongemakkelijk en vervelend en heb geen verdere kinderwens, dus dan mag het. Maar het mag dus wel pas na een jaar, omdat je bindweefsels en banden het eerste jaar na de zwangerschap nog zacht en verzwakt zijn.

Maar eerlijk, geen idee voor het zover was dat dit ook kon gebeuren met een kind krijgen.

1 like

Ik wist tot voor kort niet dat de vrouwen die een zwangerschap buik overhouden na de bevalling uitelkaar geschoven buikspieren hebben. Echt mijn nachtmerrie. Het is dus wel te verhelpen maar brr. Zwanger en bevallen is echt een wonderlijk en gruwelijk iets tegelijkertijd.

Ik vraag me ook wel eens af hoeveel vrouwen vroeger moesten doorleven met allerlei rot kwalen nav.

Wilde ik altijd heel graag maar ik moest in het ziekenhuis bevallen (vroeggeboorte) en nu zou ik sowieso 100% voor ziekenhuis gaan (ook als dat niet al verplicht was). Ik vond het zo eng en spannend en heb zelf helemaal niks met ‘fijn en veilig in je eigen omgeving’ want op het moment wil je toch gewoon dood dus dan maar in het ziekenhuis.

7 likes

Dit heeft mijn zus na een tweeling, en je buik gaat gewoon echt niet meer terug naar soort van before. Er is een hele dure operatie mogelijk maar een tweeling is duur genoeg😅

Mijn moeder kreeg mij in een kraamhotel. Niemand anders verder? :scream:

Ohja dat vind ik een beetje vallen onder een ziekenhuis. Want dat zit toch altijd vast aan een ziekenhuis dat zodra je medisch wordt de gang doorkan? Of zijn er ook kraamhotels die echt helemaal los staan van een ziekenhuis

1 like

Ik zou er zelf niet zo snel voor kiezen aangezien ik er waarschijnlijk niet geweest zou zijn als mijn moeder thuis was bevallen maar mijn moeder zelf had daar minder last van want mijn zusje is thuis geboren :joy:

2 likes

Zijn ook losse kraamhotels waar je onder begeleiding van je verloskundige kunt bevallen.

Zoals deze:

6 likes

Wat een nachtmerrie! Heeft ze er ook veel pijn aan dan?