Stel je persoonlijke vraag #38

Al mijn vrienden gaan naar feesten waar ik nooit voor wordt uitgenodigd dus hoewel ik heel graag met hun zou zijn zit ik eigenlijk altijd in mn eentje voor de tv. Heel jammer en ik vraag me ook af waarom dat zo is. Maar okee dit is ineens een sentimentele post terwijl je vraag daar helemaal niet over gaat :sweat_smile:

15 likes

anders: aan het werk :joy: zo hoef ik namelijk nooit naar feestjes, ongemakkelijke verjaardagen en housewarmings. als ik een keer klaar ben met werken, rond 23.00/23.30 is het óf al voorbij, óf iedereen is dronken dus hoef je geen ongemakkelijke gesprekken te voeren óf ik kan appen sorry werk loopt uit, ga het niet redden! ideaal. als ik echt nog zin heb en het is een leuk feestje, ga ik nog wel en drink ik iets en dan is het meestal toch al bijna afgelopen en is de gastvrouw/gastheer vereerd met mijn bezoek want ‘je bent helemaal uit je werk nog gekomen!’
gotta love werken in de horeca :heart:

16 likes

Ik was laatst bij een ranzig hotel waar ik anderhalf uur in dat bed heb liggen zweten voor m’n leven en toen ben vertrokken om vervolgens in de auto verder te slapen.

Gewoon klaar mee. Het voelde heerlijk om die deur dicht te trekken en weg te gaan, dus was een goede keuze.

7 likes

Ja, de open dag van mijn opleiding! Het was ruim 2 uur met de trein en op het station aangekomen was ik mijn ov kaart vergeten. Dat was het signaal dat ik die dag lekker iets anders moest gaan doen, dus ben toen maar weer naar huis gegaan en heb me ingeschreven bij de opleiding zonder de open dag te bekijken :joy:

8 likes

Nou wat stom, heb je wel eens gevraagd of je mee kan? Kan me heel slecht voorstellen dat vrienden je niet gewoon meenemen als je daar wel interesse in hebt?

3 likes

De uitslag van deze poll is overigens echt een grote leugen. Ik heb echt een bloedhekel aan elitaire navelstaarders, maar behalve tyfus aan mijn oren veroorzaken zij geen overlast. Behalve als ze misschien te vroeg op zondagochtend hun eigen poëzie voordragen in hun tuin (of moet ik zeggen ‘hun gaarde’?).

Terwijl de Tokkies toen zo asociaal gedrag vertoonden, dat er geen huurders gevonden konden worden die naast ze wilden wonen.

Bij de eerste zouden oordoppen voldoende moeten zijn.

8 likes

Maar de vraag is met wie je wil omgaan. Als je op bezoek bent bij tokkies heb je daar niet zo veel last van denk ik. Kan best gezellig zijn.
Op bezoek bij de pretentieuze elitaire navelstaarders lijkt me veel vermoeiender en vervelender.

7 likes

Ja precies, ik denk dat de uitslag anders is als je vraagt ‘wie wil je als buren hebben’. Want inderdaad, dan kies ik ook voor elitaire navelstaarders.

6 likes

Mwah, mensen die echt asociaal zijn? Nul geven om andere mensen of de wereld plus gewoon crimineel, gevaarlijk gedrag? Lijkt me niet. Van de eerste zou ik enorm cringen en daarna lekker kunnen lachen.

Ik denk dat veel mensen (en dat vind ik juist een beetje elitair) dan denken aan mensen met een (plat) accent en een bepaald kledingstijl. Terwijl ik dat dus niet tokkie vind. ‘Volkse’ buurten zijn idd gezellig, maar die zijn dan ook niet ‘tokkie’.

2 likes

Heb jij wel eens je armen geschoren?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Een vriendin zei gister dat ik heel weinig armhaar had en ik had er zelf eigenlijk nog nooit echt bij stilgestaan lol.

1 like

En denk jij dat arm en beenhaar met elkaar in verband staan? Dus als je veel armhaar hebt je ook veel beenhaar hebt etc. Volgens mij is dat onzin maargoed.

  • Ja dat denk ik wel
  • Nee dat denk ik niet

0 stemmers

1 like

Zelf lichtblond en weinig armhaar, maar veel en donkerder haar op mijn benen.
Een vriendin met veel en zwart haar op haar armen waxt haar armen al sinds de basisschool. Terwijl ze dan weer bijna geen haar op haar benen heeft

2 likes

Maar dan is de conclusie toch eerder dat het niet met elkaar in verband staat? Ik heb zelf donker haar op mn scheenbenen, niet heel veel, ik denk gemiddeld ofzo. Op de achterkant van mn benen weer groeit niks. Wat veel mensen ook heel raar vinden. Is het epileren van je armen niet enorm veel werk? Dat lijkt me ook zulk dun haar.

3 likes

Ik heb gewoon overal veel haar :sweat_smile:

Leuk op m’n hoofd en m’n wimpers enzo (wenkbrauwen op zich ook), maar verder not so much

12 likes

Same ik ben een gorilla. Ik scheer mn onder benen en mn oksels (wanneer ik zin heb) en verder vind ik het wel best.

5 likes

Elitaire navelstaarders kunnen vaak trouwens ook juist progressief links zijn. Alleen dan vanuit cringeworthy motieven (en zonder molotovcocktail door je raam). Neem nu die Madelijne (of hoe je t ook schrijft), was trouwens wel echt teleurgesteld in haar na dat interview.

Edit: en veel tokkies zijn ook pvv stemmers dus wat dat betreft.

Kijk mij hier trouwens op deze zondagochtend ten strijde trekken voor elitaire navelstaarders. Ik hoop toch wel uitgenodigd te worden voor een soiree met veel wijn en charcuterie.

20 likes

Ik heb dit als puber (met lichtblonde en weinig haartjes) eens gedaan omdat die haartjes altijd een beetje recht stonden en ik dat heeeeeeeeeeeel erg vond toen. Nooit meer, groeide natuurlijk heel stoppelig terug en dat was nog minder fijn dan dat ze wat omhoog stonden. Was meteen genezen :smiley:
Mn moeder heeft zelfs haar armhaar nog ‘afgebrand’ met een aansteker, da’s nog een trapje hoger :sweat_smile:

1 like

Pffff als puber was ik hier zo extreem onzeker over?! Mijn haar is vrij licht en over het algemeen heb ik niet zo veel lichaamsbeharing, maar wel relatief veel en vooral lang armhaar. Maar ik schaamde me daar dus echt kapot over. Op een gegeven moment stopte ik met m’n armen te scheren, want die stoppels vond ik ook geen gezicht. Maar ik durfde regelmatig geen blote armen omdat die haren dan zo zichtbaar waren.

Mijn god, zo blij dat die onzekerheid over dat soort stomme onbenullige zaken is overgegaan met ouder worden. Zit nu met behaarde blote benen en oksels te ontbijten in een hotel en couldn’t care less wat men daarvan zou kunnen vinden.

10 likes

Ok.

2 likes

Ik denk dat tokkies mij een elitaire navelstaarder vinden.
De echte elitaire navelstaarders vinden mij waarschijnlijk een tokkie zodra ik gebakje zeg.

Tokkies vind ik trouwens wel echt een naar woord, vooral als daarmee algemeen wordt verwezen naar mensen met een lage SES (waarvan natuurlijk maar een minderheid “tokkie” is). Ik cringe echt van uitspraken als “dat is een tokkiewijk”. :confounded: Ik zeg zelf meestal aso’s als ik een woord zoek wat de lading dekt, en dat kunnen ook mensen met een hoge SES zijn.

7 likes