Stel je persoonlijke vraag #53

Ja echt gestoord dat dit allemaal mag van Europa, en dan klagen mensen dat we overreguleren!!

1 like

Heb jij Kelly Weekers wel eens Engels horen spreken (kijk ff op haar insta, eerste pin waarop ze rood draagt) en if so is dat erger dan alle opties hierboven?

• Ik weet hoe ze klinkt en ja
  • Ik ga nu even luisteren hoe ze klinkt en ja
  • Even erg als bovenstaande voorbeelden

0 stemmers

3 likes

Lijkt mij gewoon de kutste leeftijdsgroep (16-18) :sweat_smile: de hbo’ers zijn dan nog 18+ en de basisschool lijkt me prima. Middelbare school lijkt me ook crap maar die keuze staat er niet tussen (ja alleen mentor maar dat is juist weer de chillste rol denk ik? Tov regulier docent. En brugklas lijkt me weer minder verschrikkelijk dan havo 3 of zo)

5 likes

Het ligt denk ik ook wel aan wat je zou moeten geven en wat voor beeld mensen daarbij hebben? Ik zou het persoonlijk helemaal leuk vinden om les te geven over het specifieke vak dat die studenten willen leren, maar als ik Nederlands of Engels oid zou moeten geven lijkt me dat wel echt pittig

2 likes

Ik ging ooit naar een theatervoorstelling in Vlaanderen waar een Oostenrijker gecast was in een van de hoofdrollen. Had je een Oostenrijker die Nederlands met een Vlaams accent sprak. Dat was niet om aan te horen.

1 like

Niet echt gerelateerd aan je vraag, maar ik heb ooit een heel blok college van een Duitse professor met een zwaar accent gehad. Ik vind Duits een hele mooie taal, maar dit was wel pittig om te begrijpen.
En later nog in het Engels colleges van een Griekse, dat was nog moeilijker :sweat_smile:

3 likes

Het lijkt me sterk dat ik nooit transpersonen spreek, maar alsnog weet ik het van niemand. Dus mijn kijk is niet anders, want ik zie (niet letterlijk) dus geen verschil.

1 like

Mwah, in het hoger onderwijs schijnt het tegenwoordig doodnormaal te zijn om tijdens een hoorcollege gewoon hele gesprekken te voeren. Lijkt me vreselijk om voor zo’n groep te staan. Doe mij dan maar middelbare school waarbij je tenminste nog kan zeggen: we doen het zo en anders eruit/nablijven/strafwerk.

2 likes

vooral transpersonen in sport, echt zo’n non-issue vind ik dat

6 likes

Ik heb een ochtendje meegekeken bij de kleuters omdat ik een zij-instroom traject overwoog, maar ik was direct genezen. De juf was 30 minuten bezig om alle kinderen in een soort voorleesopstelling te krijgen zodat ze 10 minuten kon voorlezen. Zoveel respect voor kleuterleerkrachten dat ze dat geduld kunnen opbrengen.

3 likes

Ik zag een paar jaar geleden een item op de Franse televisie, ging over mensen die bij de tolwegen werken en wat die zien via de camera’s bij de tolpoorten. Blijkt dat ook een heel groot deel van de vrachtwagenchauffeurs gewoon tv kijkt in de cabine terwijl ze rijden.

2 likes

Als je zou weten dat je over een jaar dood zou gaan, zou je dan je leven anders inrichten?

• Ja, totaal anders
  • Ik zou wel een aantal dingen heel anders willen doen
  • Ik zou wat (kleine) dingen anders willen
  • Nee, ik zou precies zo doorgaan
  • Ik heb geen idee

0 stemmers

1 like

Ik zou vooral willen stoppen met werken en mijn tijd besteden aan andere dingen. Niet echt mijn leven anders inrichten als in een heel andere baan gaan doen/verhuizen etc.

34 likes

Vraag me af of er ƩƩn iemand is die dat zou willen doen op het moment dat ze nog maar een jaar te leven hebben.

Nouja ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die dan zeggen: ik heb altijd al x willen doen, ik ga toch dood dus ik ga dat gewoon een tijdje doen ook al verdien ik dan minder bijv. Als je altijd al in Australiƫ hebt willen wonen of juist dichterbij familie wil wonen snap ik wel dat je besluit te verhuizen als je weet dat je nog maar een jaar hebt.

Ik denk mensen die in het buitenland wonen wel zouden verhuizen om het laatste jaar dicht bij familie/oude vrienden te zijn.

2 likes

Ik geef een dag in de week les op een hbo en love it.

2 likes

Waarom heb je daar dan op gestemd :skull:

2 likes

Als jij in de ochtend geen warm water hebt, merk je dat dan?

• Ja
  • Nee
  • Oh geen idee eigenlijk

0 stemmers

3 likes

Alle viezeriken revealed

13 likes