Stel je persoonlijke vraag #53

Oh grappig ik ging ff tellen en mn oudste opa zou nu dan dit jaar in maart of april (weet niet precies welke maand hij geboren is) 110 zijn geworden.

1 like

Mijn opa (vaders kant) zou 100 zijn geweest toen ik geboren was. Maar die was toen allang overleden.

Mijn enige oma is overleden toen ik 10 was.

Gek genoeg heb ik het nooit gemist dat ik geen opa’s en oma’s meer heb.

De tijden bij mijn oma waren wel heel leuk, we zagen haar altijd doordeweeks omdat we tussen de middag bij haar aten want ze woonde tegenover school. We bleven vaak logeren en heel vaak op bezoek.

Ik hoop wel dat m’n eigen kinderen nog lang mogen genieten van hun (overgroot)opa’s en (overgroot)oma’s.

2 likes

Ja herkenbaar, ik heb warme herinneringen aan mijn opa maar heb het nooit gemist. Ik vind het altijd zo bizar als mensen van mijn leeftijd nog grootouders hebben, maar dat hoeft niet zo bijzonder te zijn. Mijn grootouders zijn allemaal geboren in de jaren '20, maar de laatste overleed al toen hij 74 was. Mijn oma’s overleden allebei voor ik 2 was. Ik vind het nu ik wat ouder ben vooral heel erg voor mijn ouders, die hebben eigenlijk best jong al hun ouders verloren. En ik hoop ook dat mijn kinderen nog heel lang van hun grootouders mogen genieten.

5 likes

Als jullie een rekening krijgen, afvalheffingen of iets terugbetalen of wat dan ook (laten we zeggen tussen de 400 en 1500 euro), betalen jullie dit in één keer of in termijnen?

• Termijnen, ik kan niet anders
  • Termijnen, ik zou het evt wel in 1 keer kunnen doen maar vind ik niet fijn
  • In 1 keer gewoon

0 stemmers

3 likes

Ik vind het zo bizar ineens dat mijn oudste opa dus in 1915 is geboren omg. De jongste in 1933 geloof ik. Ik heb helaas nooit echt een band met mn opa’s en oma’s gehad. Maarja wat je niet kent kan je ook niet missen. Alleen als ik zie hoe mn ouders mn ouders zo betrokkenen zijn met mn nichtje, wat ze allemaal samen doen, dan denk ik wel. Ah ja dat had ik ook wel leuk gevonden.

Voor de forummers die zelf kinderen hebben. Hebben julie kind/kinderen een goede band met de grootouders?

• Ja
  • Nee
  • Wel prima

0 stemmers

De opa’s/oma’s aan mijn vriend zijn kant zijn wel een stuk meer betrokken en zien ze veel meer. Automatisch hebben ze daar een betere band mee.

Mijn moeder heeft 11 kleinkinderen dus dan is het wat lastiger om veel aanwezig te zijn in de levens van alle kleinkinderen. We wonen ook allemaal wat verder weg.

Mijn vader gaat nu met mijn kind net zo om als bij mij in m’n eigen jeugd. Dus ik verwacht niets van hem, maar ik weet wel dat hij ontzettend veel van haar houdt. Maar die band is er niet echt omdat ze hem weinig ziet.

2 likes

Mijn opa is jong overleden toen ik 2 was maar nu zijn we 34 jaar later en de andere 3 still going strong. Wel dik in de 90 en met dementie enz, maar ze zijn er nog :heart:

6 likes

Deed jij mee aan FF quizzen?

• Nee
  • Gewoon ja
  • Ja en dan studeerde ik van te voren
  • Ja en dan zocht ik stiekem dingen op

0 stemmers

Denk jij dat andere forummers toen stiekem dingen opzochten?

• Nee
  • Ja sowieso
  • Misschien

0 stemmers

3 likes

Voorspelbare rekeningen zoals afvalstoffenheffingen en waterschappen heb ik in het jaar ervoor in termijnen (maandelijks) geld voor opzij gezet, zodat ik het jn één keer kan betalen.
Onvoorziene rekeningen is een ander verhaal, afhankelijk van hoe hoog het bedrag

2 likes

Ik wil winnen :muscle:

1 like

Women’s March lopen natuurlijk

21 likes

Ik ook!

9 likes

Ja same (minimaal 25 jaar zelfs), als ik vriendinnen hoor over het contact met hun grootouders klinkt dat heel waardevol, en ik vind het ook heel jammer dat ik het nooit met mijn oma’s heb kunnen hebben over hoe het voor hen was om jong te zijn aan het begin van de twintigste eeuw, lijkt me razend interessant. Maar mijn ouders waren allebei de jongste uit een groot gezin en alle oma’s en opa’s waren dus al 40+ toen mijn ouders geboren werden.

1 like

Mijn nicht was niet heel lang geleden in een (heel informeel) restaurant in de Achterhoek waar haar na het hoofdgerecht werd gevraagd “Mo’j nog pap hemme” (moet je nog pap hebben) bij wijze van “Wilt u de dessertkaart nog zien” hahahah (NB ik kom zelf uit deze regio dus vind dit echt heel aandoenlijk ouderwets)

9 likes

Haha ja dat klinkt heel lief!

2 likes

Als je speciaal termijnen moet aanvragen doe ik dat niet, maar bij waterschap enzo stellen ze meestal twee voor. Dan plan ik het in op de laatste mogelijke betaaldag, voelt toch alsof ik dat geld langer heb, al reserveer ik het natuurlijk wel voor die rekening.

Wär ich ein Möbelstück…

• …dann wär ich eine Lampe aus den 70ern
  • Wat?

0 stemmers

Hele dag dit lied in mn hoofd :dizzy_face:

Linkje voor mensen die 'm niet kennen

https://youtu.be/FVgQW3iv90M?si=WCy8cQyev0LH3mkp

6 likes

Ik kwam eerder al steeds umta umta umtahemd tegen en nu zit deze op m’n fyp

1 like

Ben bij vrienden die in een minidorpje wonen, hebben de hele dag geklust, veel hout geschuurd. En zometeen gaan we uit eten en daarna kampvuur in de tuin :heart:

18 likes

En nu wachten wie er gaat klagen over de buren en hun kluslawaai :rofl:

1 like