Stel je persoonlijke vraag #6

Ik ben nog wel student, maar doe nu een onderzoeksstage, dus als mensen vragen wat ik voor werk doe zeg ik “ik doe onderzoek naar…” denk ik? Of gewoon “ik studeer …” misschien ook wel eigenlijk.

Als ik het bedrijf noem waar ik voor werk krijg ik standaard “wat? Wat is dat??” Dus ik zeg maar de meest simpele benaming voor mijn werk.

Eigenlijk zeg ik eerst de afdeling (marketing) en dan de merknaam. Door trial and error ben ik erachter gekomen dat dat het meest duidelijk is.

Ik heb het vak waarvoor ik ben opgeleid aangeklikt, maar dat is hetzelfde als de titel van mijn baan eigenlijk.

Ik omschrijf het soort werk dat ik doe. Dus ik noem geen titel, maar ik zeg iets in de trant van “ik houd me bezig met…”.

Ja dat is bij mij ook min of meer zo (tenminste, ik ben onderzoeker in dat vakgebied, dus dat komt wel redelijk overeen). Maar in het verleden heb ik bij organisaties gewerkt die veel naamsbekendheid hadden en toen was het weer makkelijker om te zeggen ‘ik werk voor die en die’.

Voor de mensen die eerst in een studentenhuis/gedeeld huis woonden en nu alleen (of met partner), missen jullie dat samen wonen met anderen?

• Ja
  • Nee
  • Nooit gedeeld gewoond

0 stemmers

Ik miste m’n studentenhuis nooit en ben super blij met m’n appartementje maar nu opeens lijkt het me super gezellig en heb ik een soort heimwee? Vreemde gewaarwording haha

Ik heb huisgenoten altijd best wel stressvol gevonden, ook de leuke. Ik wil thuis gewoon privacy en rust. Heb zelfs heel lang niet zeker geweten of ik wel met een partner wilde samenwonen.

Meer het leven van toen / de fase waar ik in zat. Als ik nu zou kunnen kiezen zou ik niet echt willen ruilen maar kan wel met lichte weemoed denken aan hoe gezellig het was om met vriendinnen te wonen, budget pasta t koken met budget stokbrood met kruidenboter er al tussen; optutten voor het stappen en weinig werkstress.

Was gewoon een super leuke tijd.

Om deze reden doe ik inderdaad het bedrijf, iedereen kent het bedrijf maar mijn functie is iets specifieks in de it dus dat heeft altijd uitleg nodig + klinkt retesaai :’)
Ik hoop altijd heel erg dat mensen niet doorvragen als ik zeg “ik werk in de it”

Ik was na zeven jaar wel echt klaar met mijn studentenhuis en ben super blij met mijn eigen appartement, maar ik woon wel echt helemaal alleen. Ik mis het 's avonds wel eens om na m’n werk iemand te hebben met wie ik even m’n dag kan doorspreken of even tegen aan kan lullen. Of iemand die zegt ‘Hee, ik heb teveel gekookt, eet je mee?’. Dat soort dingen mis ik wel, maar ik vind het wel heel fijn dat ik nu echt mijn eigen plekje heb, dus ik zou toch geen huisgenoten meer willen.

Een relatie zou wellicht fijn zijn maar hoe ik daar nou aan ga komen, weet ik ook niet.

Dit heb ik bij vlagen ook wel een beetje! Ik heb eigenlijk een heel leuke studententijd/vroege twintiger jaren gehad. Indertijd was ik best in de war en waren er ook dingen die helemaal niet leuk of goed waren, maar dat gevoel van vrijheid en dat alles nog totaal open lag was wel heel spannend.

Ik zeg het eigenlijk zelfs fout. Ik zeg tegenwoordig maar dat ik als arboarts werk, want het bedrijf waar ik werk kent niemand. Arboarts is alleen eigenlijk niks, maar dan maak ik tenminste wel duidelijk dat ik bij een arbodienst werk. Bedrijfsarts is een geregistreerde titel die ik nog niet mag gebruiken, maar pas als ik klaar ben met de opleiding.

Ik zeg meestal eerst het bedrijf, dan vragen mensen altijd: “Goh wat doe je daar dan” en vervolgens vragen ze dan direct hoe ik daar terecht gekomen ben dus dan vertel ik ook nog wat ik gestudeerd heb (en via welke omweg ik daar gekomen ben).
Dus eigenlijk alle opties in rap tempo achter elkaar haha.

Smeer jij het spijs in een paas/kerst stol altijd uit over je broodje of eet je dat in een hap op

• Ik smeer het uit
  • Ik hap het eruit
  • Ik doe soms beide, waar ik zin in heb

0 stemmers

Ik vind duidelijkheid in dit soort situaties ook belangrijker dan volledigheid hahaha. Ik weet van 80% van de banen toch niet wat het nou precies is en zo interessant is het ook niet. Als iemand begint van ‘nou, funny story, ik ben dus eigenlijk dit en dat maar dat heet zus en zo, maar het is dus niet…’ dan denk ik al ‘zzzzzz’. (tenzij het heel toevallig iets is wat interessant klinkt, maar let’s be real)

Mijn vriend smeert het uit en doet er dan poedersuiker overheen, maar ik zelf vind zo’n stol zó smerig :sweat_smile: doe mij maar een plakje suikerbrood met roomboter <3

Al het brood eromheen opeten en op het einde 1 grote hap spijs = de echte kerst-/paaservaring.

Ik ben hele goede vrienden met de mensen met wie ik eerst huisgenoten was maar ik ben echt zo blij dat ik na 7 jaar mijn eigen plek heb. Ik mis het echt totaal niet.

Ik ervaar echt niks positiefs aan het hebben van huisgenoten? Ja de huur is betaalbaar :’)
Maar ik heb dan ook geen band met mijn huisgenoot, maar dat hoef ik ook niet per se. Heb een tijdje een huisgenoot gehad met wie ik wel kletste en thee dronk en dat was heel gezellig, maar alsnog had ik liever alleen gewoond. Als ik sociaal contact wil dan zoek ik het nooit bij mijn huisgenoot dus dat voordeel heb ik niet, we koken ook nooit voor elkaar/samen ofzo. Ik ben denk ik ook wel blij dat hier niet iemand woont die dat samen wil doen want heb daar geen behoefte aan.
Ik heb trouwens vorige week wel overwogen om te verhuizen naar een huis met 2 huisgenoten. De levensstijl van die meiden sprak me aan, er was een woonkamer én bad en een buiten (dakterras). Maar toch, alles delen met 2 en dan dadelijk klikt het niet en maak ik niet eens gebruik van die woonkamer. En het wil niet zeggen dat zij dingen anders aanpakken dan waar ik me nu aan stoor bij mijn huisgenoot.

Maar misschien was het wel anders geweest als ik op 18-jarige leeftijd op kamers was gegaan, en zou ik dan echt genoten hebben van sociaal contact met huisgenoten. Ik was bijna 24 dus dan heb je die hele “lekker stappen op donderdag”/studententijd wel gehad.