Stel je persoonlijke vraag #6

Ik zeg meestal als eerste waar ik werk, omdat mensen dan al wel zo ongeveer weten wat ze kunnen verwachten als ik verder vertel wat ik dan doe. Hoef nooit uit te leggen wat mijn werkgever doet iig haha.

Ik begin er trouwens net als @HvO ook nooit zelf over. Soms willen mensen dan alleen nog daarover praten (vette humble brag wahwahwah) of ze hebben een mening over iets waar ik zelf dan geen reet mee te maken heb. Bwuh.

Ik probeer me de laatste tijd voor te stellen volgens de golden circle van simon sinek. Dus ipv beginnen met wat je doet, waarom je het doet:

Dus: Ik ben Max, ik heb een passie voor X, daarom ben ik al enkele jaren aan het werk als Y bij bedrijf Z waar ik bla en bla uitvoer. (klinkt echt super gemaakt zo, maar goed uitgevoerd werkt het wel)

Wat doe jij bij jehovagetuigen/deur-aan-deurverkopers?

• Ik doe open en wimpel ze direct af
  • Ik doe open en trap in hun praatjes, dus het kost me bijna 5 min
  • Ik doe bewust niet open en blijf lekker op de bank zitten
  • Ik doe bewust niet open en verstop me snel
  • Ik doe bewust niet open en doe alsof ik slaap op de bank

0 stemmers

Oké nog een, zelf vind ik het best lastig om mensen af te wimpelen, omdat ik dan bang ben dat ik heel boos/onbeschoft overkom
Voel jij je soms zo?

• Nee, ze moeten me gewoon met rust laten
  • Nee, rot op, ik mot niks van je
  • Nee, want ik klink gewoon vriendelijk genoeg
  • Ja, want ik wil mensen niet kwetsen
  • Ja, ik voel me schuldig omdat het hun werk is
  • Ja, ik vind afwijzen ongemakkelijk

0 stemmers

Hier hebben de jehova’s getuigen een soort van notitie met huisnummers waar ze geweest zijn en die dus geen interesse hadden. Als je dat op een vriendelijke en nette manier zegt dan wordt het genoteerd en laten ze je daarna met rust. Super chill want nu heb ik die mensen nooit meer aan de deur. Alleen laatst een foldertje in de brievenbus met een uitnodiging om toch bij hun geloof te treden.

Nouja dat heb ik al wel eens gedaan, maar ze blijven helaas komen. Ben laatst weer uitgenodigd voor een feestje van Jezus. Had er niet heel veel behoefte aan en heb de uitnodiging netjes aangenomen en toen gelijk weggegooid.

Ik zeg gewoon dat ik niet geloof en dan komt ze na een halfjaar weer :neutral_face:

Misschien hoopt ze dat je in die tijd toch bekeerd bent haha

@Maestoso wat stom. Hier houden ze zich daar netjes aan. Je ziet ze ook altijd bij huizen die te koop staan gauw een kriebeltje in hun boekje zetten zodat ze daar de volgende keer als het te koop bord uit de tuin is weer aan kunnen bellen :’)

Ja herkenbaar! Heb dat ook al best vaak aangegeven.

Hahaha de volgende keer zeg ik gewoon dat ik satanist of pastafariaan ben

Hahaha oh gut, vraag me altijd af hoe ze rondkomen… Lijkt me een hele dagtaak om bij zoveel mensen aan te bellen en het bij te houden. Meestal zijn het wel hele vriendelijke mensen en ik geloof ook dat ze oprecht het beste met je voor hebben, dus ik vind het dan altijd heel moeilijk om steeds te zeggen:“Ja sorry ik geloof niet en ik ben niet geïnteresseerd”, omdat ik ze dan niet wil kwetsen ofzo hahaha. En meestal ben ik dan zo onhandig met mn woorden dat ik ze uitnodig alles te komen vertellen :joy: Dus meestal verstop ik me ergens in de keuken als ik ze zie

Ik eet elk weekend croissants dus nu gewoon weer. :stuck_out_tongue:

Het is ook een van hun taken

Ik ben dol op die korte nos filmpjes, ik ga hem even kijken! Vind dit wel interessant

Nja 't is niet alsof een paar ‘stoere’ woorden het verschil zullen maken. Daar kijkt niemand van op. Ik denk dat je gewoon pech hebt dat ze steeds terugkomen.

Dat verschilt.

Een keer kwamen ze hier aan de deur terwijl ik aan het koken was. Toen deed ik de deur open en nadat ze twee zinnen hadden gezegd zei ik "Ik ben heiden’ en deed de deur dicht.

Toen ik bij mijn oma was en de deur open deed begonnen ze allerlei onzin gingen vertellen (en dan heb ik het niet over hun geloof maar bepaalde verdraaide feiten m.b.t. de geschiedenis). Toen wees ik hun er vriendelijk op dat ze er verstandig aan deden om weer eens een geschiedenisboek open te slaan dat mensen in de middeleeuwen helemaal niet dachten dat de aarde plat was. Sowieso deden die mensen net alsof mensen in de middeleeuwen heel dom waren. En ook iets over de Vikingen en toen kon ik echt niet meer stoppen met ze de les voorschrijven. Het waren geen viezerikken!!!

En een andere keer heb ik nog een discussie gehad m.b.t. tot god, hoe we de natuur behandelen en het naderende einde. En toen wisten ze geen antwoord op de vragen die ik stelde.

Ik kan heel irritant zijn als mensen ongevraagd aanbellen. :rofl:

bloemkool

Ja lijkt mij ook een behoorlijke taak. Ik woon in een best groot dorp en met zo heel veel zijn ze niet. Ofja ik bedoel in verhouding met ander gelovigen/niet gelovigen dan. Laat staan als je dan in een stad bent.

Ik vind afwijzen ook altijd zo rot. Hoor weleens dat sommigen letterlijk de deur in iemands gezicht dichtgooien maar dat kan ik zelf echt niet. Dan moet diegene wel heeeeel irritant of rot zijn.

Ik kan vanaf binnen niet zien wie er voor de deur staat dus doe altijd open want straks is het een pakketje ofzo. Als het voor goede doelen is doe ik het soms wel. Ik kan daar lastig nee tegen zeggen, helemaal als het voor dieren of ouderen is, maar daar ben ik ook wel oké mee. Als ik iets niet wil hou ik het meestal op ‘sorry maar ik heb het geld er gewoon niet voor’. Jehova’s getuigen heb ik hier nog nooit gehad, denk dat ik ze even hun praatje zou laten houden en aan zou geven dat ik niet geloof en niet geïnteresseerd ben.

Ik heb ze nog nooit aan de deur gehad

We hebben hier vet aardige Jehova’s, dus die mogen van mij altijd even binnenkomen voor een kop thee ofiets. Ze weten inmiddels dat ik echt niet gelovig ben en dat ook nooit zal worden, maar ik vind het wel heel interessant om te horen hoe hun visie eruit ziet. Ze zijn verder niet opdringerig en we hebben interessante gesprekken, dus zij zijn welkom.

Verkopers vind ik daarentegen verschrikkelijk.