Stomme woorden

En in het verlengde daarvan: afgetopt met.

11 likes

Slaatje

4 likes

Grutto
Schemer
Schavot
Poncho
Planga

1 like

Ugh dit doet me er aan denken dat ik me als kind eens door een documentaire over grutto’s heb moeten worstelen. Wilde mijn vader zien. Een van de saaiste avonden die ik me kan herinneren.

5 likes

Planga hoort niet thuis is het rijtje want dat is straataal. :crazy_face:

Nee, maar ik vind de naam van die vogelsoort gewoon heel lelijk door de combinatie ‘gr’ en ik ben ook geen fan van de ‘u’.

Clitorisruptuur

1 like

Geslachtsziekte van aangekoekte piemelbrie. :face_vomiting:

Die vogel verdient ook beter.

In het engels heet ie Yellowhammer aldus Wikipedia. Iig wel beter maar ik vind hem niet zo stoer als een hamer.

3 likes

Kan dit? :o_o:

Edit: ik heb even gegoogled en ben voorlopig weer genezen van mijn rammelende eierstokken

5 likes

Prangend

3 likes

Ik vind “thuis wonen” als synoniem voor bij je ouders wonen heel irritant. Ja tuurlijk woon ik thuis, ik ben thuis is mijn eigen huis?

3 likes

Ja of hygiĂ«ne bedoeld in kantoor-setting. Bijv: “compliant zijn met privacy wetgeving behoort tot de minimale hygiĂ«ne van een bedrijf” ???

1 like

vrijgezellig

Blijkbaar zijn er nog mensen die dat woord gebruiken

1 like

Laat me raden
 die hebben het dan over zichzelf?

Nee nog erger, een klant over zijn collega

‘ze is vrijgezellig, dus ze heeft s avonds tijd’

Vegan leather :thinking: Vroeger noemde men dat gewoon nepleer of plastic, nu heeft het ineens een chique benaming

9 likes

Imitatieleer werd het vroeger genoemd. Maar “vegan leather” wil vgm ook de indruk wekken dat het duurzaam en eco-friendly is, in vergelijking met ‘PU leather’ dat toch de associatie van ‘goedkoop aftreksel’ had ofzo, maar het is eigenlijk best vervuilend, tweedehands of gerecycled echt leer zou een duurzamere optie zijn.

5 likes

Ja precies, dat stoort me ook juist zo aan de term!

1 like

Preferentiebeleid. Stomme zorgverzekeraars met dat stomme preferentiebeleid :rage::rage:

Sinds de verkiezingen er weer aan komen ga ik me alvast preventief eregeren aan het woord ‘gamechanger’ :neutral_face:

“Raamdecoratie” :nauseated_face: