Stomme woorden

Prangend

3 likes

Ik vind “thuis wonen” als synoniem voor bij je ouders wonen heel irritant. Ja tuurlijk woon ik thuis, ik ben thuis is mijn eigen huis?

3 likes

Ja of hygiĂ«ne bedoeld in kantoor-setting. Bijv: “compliant zijn met privacy wetgeving behoort tot de minimale hygiĂ«ne van een bedrijf” ???

1 like

vrijgezellig

Blijkbaar zijn er nog mensen die dat woord gebruiken

1 like

Laat me raden
 die hebben het dan over zichzelf?

Nee nog erger, een klant over zijn collega

‘ze is vrijgezellig, dus ze heeft s avonds tijd’

Vegan leather :thinking: Vroeger noemde men dat gewoon nepleer of plastic, nu heeft het ineens een chique benaming

9 likes

Imitatieleer werd het vroeger genoemd. Maar “vegan leather” wil vgm ook de indruk wekken dat het duurzaam en eco-friendly is, in vergelijking met ‘PU leather’ dat toch de associatie van ‘goedkoop aftreksel’ had ofzo, maar het is eigenlijk best vervuilend, tweedehands of gerecycled echt leer zou een duurzamere optie zijn.

5 likes

Ja precies, dat stoort me ook juist zo aan de term!

1 like

Preferentiebeleid. Stomme zorgverzekeraars met dat stomme preferentiebeleid :rage::rage:

Sinds de verkiezingen er weer aan komen ga ik me alvast preventief eregeren aan het woord ‘gamechanger’ :neutral_face:

“Raamdecoratie” :nauseated_face:

Klessen / Klessebessen :nauseated_face: word er gewoon agressief van

6 likes

Dit is echt iets dat een juf passief agressief zegt tegen kinderen zoals ik :sob:

2 likes

Koffietje 
. ARGH :face_vomiting:

4 likes

Ik heb een colleg die het constant heeft over haar ‘bammetjes’. JE BEDOELT BROOD

2 likes

Ik word echt helemaal kriegel van het woord “stofje” altijd, wanneer het in de context wordt gebruikt van “nieuwe jurk, echt fijn stofje” :nauseated_face:

Misschien nog wel erger dan “mooie kwaliteit”

1 like

verneukeratief

3 likes

Vleespet

1 like

Wat, dit heb ik (gelukkig) nog nooit gehoord maar na het googlen zie ik meerdere opties, vind vooral het gehaktpetje vrij vies! In wat voor context gebruiken mensen dit woord haha

1 like