Stomme woorden

dit is me leve

Goed zo meit
Blijven wij dat gewoon doen honey

3 likes

Overlaatst en GSM maar dat is nogal regiospecifiek

1 like

ā€˜brokjeā€™

2 likes

Als mensen zeggen
Omg dat is zo voor schut!!!

Of
Ik pak altijd een broodje kaas
Ipv ik eet altijd een broodje kaas

Of
Ik heb dat nog nooit op

:rage:

4 likes

ā€œIk heb dat nog nooit opā€ ga ik ook nooit begrijpen. Op wat? Die zin is niet eens af.

Ik heb dat nog nooit gegeten.

5 likes

ā€œIk heb deze ketting/armband/ring aanā€

Sieraden doe je om toch en niet aan zoals kleding? Iig vind ik dat ook heel vreemd, maarja niet per se een stom woord haha

3 likes

Hier op het forum zeggen ze ook veel ā€œtoen straksā€
Als in: ā€œtoen straks onweerde hetā€

Daar gaan mijn haren echt recht van overeind staan. Ik weet dat het dialect is (volgens mij?) maar het is zo lelijk. Het is gebeurd, of het gaat gebeuren. Hoe kun je twee tegenstrijdige woorden nou in Ć©Ć©n woord verwoorden. :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Vrijwel alle verkleinwoorden. Oh en het woord ā€œverkeringā€ vind ik ook niks. Ben geen twaalf meer, ik heb een relatie.

Mijn vader zegt altijd: komt je vrijer ook? :nauseated_face:

Verder:
Ongi :nauseated_face:
Je mannetje / je ventje / je vrouwtje :nauseated_face:
Sapje :nauseated_face:

6 likes

ā€œlekkersā€

van ā€œik zit op de bank een filmpje te kijken met fris en wat lekkersā€

5 likes

Jaaaaaaaaa x 1000! Al vind ik ā€˜wat/iets lekkersā€™ al beter dan ā€˜ik zit op de bank met lekkersā€™.

En wat dachten jullie van dezeā€¦?

Keuvelen
Peuzelen
Hallootjes (dat zegt een vriendin van mij, en ze bedoelt het niet eens sarcastisch)

2 likes

Haha ja dat gaat nog wel, maar ik blijf het toch best gek vinden. Ik bedoel ik vind ook doperwten lekker, maar dat is nou weer niet echt een popcornvervanger ofzo

Keuvelen vind ik leuk!
Peuzelen gaat wel en hallootjes wordt bij mij meteen DOEI! :zipper_mouth_face:

Neeeee, keuvelen vind ik zo schattig! Dat zegt mijn oma altijd :blush:

2 likes

Wauw zeggen mensen dit echt? Wtf.

Maar misschien is het net zo iets als ā€˜houd op met meā€™, wat ook raar en lelijk en incorrect is maar uiteindelijk toch veel werd gebruikt.

Volgens mij gebeurt het vooral veel in het gebied waar ik woon (Oost-Nederland): mensen die -en op het eind vervangen voor een s. Stom voorbeeld, maar kan zo snel even geen ander bedenken, maar:

Schuttings ipv schuttingen

Chill

Sorry ik weet dat heel veel mensen dit gebruiken maar bij het woord ā€˜chillā€™ krijg ik altijd een mentaal beeld van iemand die languit op een bank ligt ofzo dus ik snap nooit hoe bijv. iets te eten of een jurk ā€˜chillā€™ kan zijn :sob:ā€¦ Bij ā€˜chillenā€™ krijg ik weer altijd een beeld van tieners die in een park liggen met hun bij de AH gescoorde snaai dus dat gaat in mijn hoofd ook nooit samen met een volwassene die dit zegt.

5 likes

Ja helaas wel:(

Wel vooral tienermeisjes heb ik het idee. Ja dat is wel een beetje hetzelfde inderdaad maar dat zeg ik wel eens haha en ik erger me er ook niet aan. Gek hoe dat werkt. Ik heb altijd dat ik me er ineens vreselijk aan stoor en dat wordt dan erger en erger. Misschien begint dat nu ook met houd op met me haha.

1 like

Ja, dat is de vraag. :stuck_out_tongue_winking_eye: Het is zoā€™n vage term die gebruikt wordt bij vergaderingen en reorganisaties. Het vastleggen/-houden en waarborgen van de kennis zal het ongeveer betekenen.
Echt een jeukwoord.

1 like

Ik vind ā€˜ik heb dat nog nooit gehadā€™ erger als t over eten gaat.

2 likes