The Minimalism Game, dagelijks ontspullen

Het is toch niet zooo lastig om te geloven dat iemand zoveel spullen heeft? Als je er 400 kan wegdoen heb je wel heel veel dingen inderdaad, maar als ik alleen de spulletjes in mijn dressoir tel kom ik al op 100 denk ik. En dat is echt een klein dressoir, haha

Oh ik wel hoor. Inderdaad tijdschriften die al mega oud zijn, lege shampoo etc. verpakking waarvoor ik te lui was om weg te gooien, studieboeken die ik nooit meer zal gebruiken. Ik heb nog zakken met kleding staan die weg kunnen, maar ja dan moet je ze nog wel weg brengen. Lege pennen die overal in huis liggen. Lege batterijen die ik verzameld heb om in zo’n aparte container te doen. En ga zo maar door hahah. Oh en als je in mijn huis komt, is het geen zwijnenstal ofzo hahah. Het zijn voornamelijk kleine dingetjes die weg kunnen.

6 likes

Dat snap ik! Ik reageerde ook te snel want ik voelde me namens de ~ veel spullen community ~ aangevallen haha, terwijl ik tegenwoordig niet eens meer zoveel heb. Sorry!!

Oja p.s. Ik had ooit een vriendin die dit deed en die telde elke sticker, elke paperclip mee, haha. 100 paperclips? 100 dingen weg… tsja, zit wat in

3 likes

Ja of prullenbak… ik geef alles waarmee ik een ander blij kan maken aan bijv. het Leger des Heils. Een doosje paperclips zou ik wel meegeven aan hun, al gebruiken ze het zelf op kantoor, maar als er een hoop vieze paperclips in je bureaula ligt zou ik die gewoon weggooien… ik doe schoonheidsproducten zoals shampoo, deo ook altijd via een ik geef weg groep en niet naar het Leger vind dat met dat soort producten toch anders… niemand gaat dat kopen in een kringloop (denk ik).

Ik doe ook mee! Alleen maak ik een afstreepkalender zodat ik het in een andere volgorde kan doen. Op vrije dagen heb ik namelijk meer tijd om spullen uit te zoeken. Leuk om elkaar op de hoogte te houden idd! En of je iemand anders blij hebt kunnen maken met spullen.

Misschien is het topic Forum Bieb ook iets voor mensen die boeken weg willen doen?

Grappig idee, het lijkt mij zelf best moeilijk om het per dag op te bouwen! Ik ben meer van in 1x grote schoonmaak als ik in een opruimbui ben haha, misschien kom ik op de 31e nog meedoen :wink:

1 like

Ik wil ook wel meedoen! Twee jaar geleden heb ik het ook gedaan, en ben toen tot dag 22 gekomen. Ergens ben ik wel verdrietig dat het nu weer ‘nodig’ is, want dan heb ik blijkbaar te veel spullen gekocht/bewaard in de tussentijd.

Vorige keer was ik trouwens pas op dag 12 klaar met wat er allemaal weg kon uit de badkamer haha!

1 like

Ik ben ook van plan om te beginnen met de badkamer ja!

1 like

Na de kledingkast: 4 vuilniszakken aan kleding weg, zowel van mij als mijn vriend. Ik had nog kleding van toen ik nog op de middelbare school zat (>10jaar geleden). Heb ik nu de boekenkast opgeruimd. Dus als iemand interesse heeft in veel boeken … (waarschijnlijk het verkeerde topic hiervoor he).
Het voelt wel echt fijn zo’n relatief lege kasten.

update; zie net de forum bibliotheek! eens kijken of ik ze daar kan aanbieden haha

1 like

Oh ik doe ook mee denk ik! Ik heb al niet meer zoveel spullen vergeleken met twee jaar geleden ofzo, maar volgens mij kan er wel heel wat weg. Ik trek altijd dezelfde kleding aan terwijl ik een hele kast vol heb. Ook heb ik best veel notitieboekjes en pennen enzo (vind/vond stationery altijd heel leuk om te kopen).

1 like

Je mag ze van mij allemaal hebben hoor! Heb geen zin om ze te verkopen en vrienden hebben er al een paar uitgezocht. Stuur maar een PM mocht je interesse hebben :stuck_out_tongue: Denk alleen dat ik ze niet kan versturen omdat het er zo veel zijn (wasmand vol)

1 like

Ik ben al geïnspireerd, vandaag al lekker begonnen met dingen wegdoen. Wat moet ik met een SPSS boek als ik dat niet meer gebruik en al zou ik wat willen opzoeken dan is het ook gedateerd. Zelfde voor wat papieren en dergelijke, ik hou echt van opruimen en spullen weg doen.

1 like

Die is er! https://www.forumfeminarum.nl/t/weggeef-topic/

1 like

Hmmm ik bewaar graag te veel tijdschriften en papier dus ik hou dit topic ook de gaten! Kijken of het me lukt om genoeg weg te gooien deze vakantie

1 like

Ben vandaag bij mn ouders en in mn oude slaapkamer heb ik nog heel veel spulletjes die ik al heel lang niet heb aangeraakt. Heb nu een aantal verzorgingsspullen en oude make-up (opgedroogde nagellak, 2 oude parfums die niet meer goed ruiken, oude lipsticks…) weggedaan. Heb ook veel oude tijdschriften die ik ook weg ga gooien nu.

2 likes

Dag 1: cheap ass H&M tasje dat ik al jaaaren heb maar het laatste jaar stof ligt te vangen omdat hij eigenlijk te afgedragen is om nog mee te nemen :stuck_out_tongue:

6 likes

Ooooh dit soort dingen bewaar ik ook altijd onder het mom van ‘maar misschien heb ik het nog ergens voor nodig of kan ik er nog iets van maken’ maar dat doe je uiteindelijk toch nooit. Hoop dat ik mezelf toe kan zetten om ook zoiets weg te doen vandaag!

2 likes

Ik vind dit een superleuk idee, maar ik ben net verhuisd en ik heb toen alles wat ik wilde weggooien al weggegooid… Ben wel benieuwd naar jullie dingen!

1 like

Ik vind dit ook een goed idee, maar ik doe dan liever in een keer 400 dingen dan elke dag een beetje… Nouja, dat kan ik natuurlijk ook doen…

1 like

Ik ga ook meedoen!

Mijn man en ik gaan binnenkort verhuizen dus er moet sowieso opgeruimd worden. Ik wil zo min mogelijk spullen meeslepen :rofl:. We hebben een paar maanden geleden al een keer een grote opruimronde gehouden en het resultaat was 12 volle verhuisdozen voor het goede doel, (Zit hier in de buurt), 800 euro verdiend via Marktplaats en ook nog wat vuilniszakken met weggegooid spul.

Normaal gesproken ben ik niet zo’n verzamelaar maar ik ben al vier jaar van plan om te verhuizen en in die vier jaar dacht ik steeds: Ik ruim het wel een keer goed op als ik ga verhuizen… In de tussentijd ben ik gaan samenwonen met mijn inmiddels man dus zijn spullen kwamen er ook nog eens bij.

Maar goed, nu gaan we toch echt verhuizen, ook nog eens naar een kleiner huis. Ik heb nu een 3 kamer woning met een enorme zolder (85m2, zolder loopt over meerder woningen van de buren heen, ik woon in een wijk met hele oude huizen en zo’n 30 jaar geleden zijn er van veel kleine huisjes een aantal grotere huizen gemaakt.) We gaan verhuizen naar een kleiner 3 kamerappartement met alleen een berging waar ruimte is voor 2 fietsen en bv wat kerstspullen.

Ik heb een kalender van juli 2018 uitgeprint, want de ene dag zal ik wat meer weggooien dan de andere. Als ik op een dag 17 spullen wegdoe dan kruis ik 17 juli af op de kalender! Er zullen ook wat spullen vervangen worden zoals het servies, die tel ik dan niet mee. Ik heb ook nog wat beauty spullen die ik aan het opmaken ben, ik heb 15 jaar in een parfumerie gewerkt en daar heb ik zo ongeveer mn hele salaris weer uitgegeven :drooling_face::disappointed_relieved:. Ik ben daar nu zo’n twee jaar gestopt met werken dus mn voorraad begint aardig op te raken haha. Ik wil ook foto’s laten zien aan jullie! Succes allemaal :grin:

6 likes