Tips, ervaringen & aanraders #5

Met het klittenband :sweat_smile: helaas

@koda een maillot is een goed idee inderdaad als het echt kouder wordt! Dekentjes blijven hier niet op hun plek, ook niet als ik m als een burrito inrol. Hij zit niet graag stil en priegelt alles meteen los alsof het een extra uitdaging is haha.

Heeft iemand een aanrader voor een winterslaapzak? Ik heb een lodger slaapzak waar ik heel tevreden over ben, omdat ze daar goed in kan bewegen/omrollen in bed. Ik vind de nieuwprijs echt veel geld en op vinted staat er geen meer (of verkoopt iemand hier toevallig 1 in maat 68/80?)
Ik zoek dus een slaapzak waarbij de rits helemaal tot beneden loopt en dan aan de achterkant weer omhoog. Ik heb ook een Hema slaapzak, maar daar loopt de rits maar tot tweederde waardoor ze niet zo vrij kan bewegen (en dus wakker wordt
)

1 like

Sorry, ik kan je niet helpen, maar ik snap het niet, haha.
Hoezo kan ze daar dan beter in bewegen? Of houd je de rits aan de onderkant dan deels open oid?

Nee, is gewoon dicht. Ik heb het idee dat het wat flexibeler is omdat er dus een rits tussen zit ipv dat de stof helemaal dicht is. Nu ik het zo typ: misschien is de stof gewoon wat minder stug?

Oh zo, dat de stof door die rits wat makkelijker ‘buigt’ ofzo. Zou kunnen! Ik vind die winterslaapzak van de HEMA iig wel echt dik en stug, dus kan me voorstellen dat dat dan geen fijne optie is. Ik vond die toen mijn dochter klein was juíst fijn, omdat ze er niet in kon draaien, haha (kind kon toen nog niet terugrollen).
Die van de Prénatal vind ik fijn! Die is wat dunner en soepeler, maar wel warm. Heeft geen doorlopende rits. Zal even een linkje zoeken welke ik bedoel.

Edit: hm, kan je niet vinden, was een slaapzak van vorig jaar

1 like

Ja die lucht! Intens!

Wij hebben een Aziatisch jongetje voor onze dochter.

1 like

Ja dat is het, dan de stof wat meer buigt door de rits. Ik ga eens kijken naar prenatal. Dankjewel!

je hebt van de hema de (zo noem ik ze) herfstversie en echt winterversie, wij hebben het hele arsenaal via MP op de kop kunnen tikken en vind ze nog steeds fijn!

1 like

Nu het toch over slaapzakken gaat
 ik wil graag nieuwe kopen maar mijn kind zit nu in maat 74, richting 80, dus maat 68/80 begint een beetje krap te zitten maar in maat 86/104 kan ze helemaal zwemmen
 ik weet nu niet wat handig is, kun je deze op een of andere manier een beetje verkleinen?

Gaan kinderen uiteindelijk zelf leren doseren bij bijvoorbeeld het avondeten? Mijn kind (17 maanden) mag zoveel mogelijk zelf eten, maar ze kan echt geen maat houden? Dan stopt ze 5 aardappeltjes tegelijk in haar mond of een halve gehaktbal en is het altijd weer spugen. Dit doen we al ruim een halfjaar dus het niet alsof ze het niet gewend is. Mijn vriend is hierdoor heel snel geneigd om haar te ‘voeren’ want dan wachten we met het volgende hapje tot ze haar mond leeg heeft, maar ze zou dit zelf toch ook wel eens moeten begrijpen lijkt me? :sweat_smile: Ook brood snijden we b.v. nog steeds in stukjes omdat als we haar een dubbelgevouwen boterham geven letterlijk de helft in één wang verdwijnt en dan is het weer spugen.

Is het een grote mamaloeswinkel in Utrecht? Ik vind die in Eindhoven namelijk erg klein (meer een ruime kledingwinkel qua formaat niet te vergelijken met een grote prenatal of babydump ofzo) en dan valt het dus heel erg tegen wat ze in de winkel hebben tov hun online assortiment. Dus dat zou je even kunnen checken want ze hebben wel een fijn en breed assortiment en prima prijzen.

Oh ik vind zelfs die Prenatal vrij teleurstellend. Wel veel kleding!

Jammer dat we niet van die megashops hebben hier.

3 likes

Ik vind de Hema en Zeeman erg leuke dingen hebben. Maar misschien is dat niet echt wat je zoekt. En verder vaak kleine winkeltjes zoals Jut en Juul in Leiden (heel leuk, wel duur dus ik kijk vooral).

2 likes

Ja helemaal mee eens, voor de hoeveelheid baby’s die we hebben is er echt weinig te vinden. Is de Intertoys ook weg ja?

En jammer van Draagkracht, wilde er heen nadat ik bevallen was maar lockdown en blijkbaar was die winkel al gesloten toen.

1 like

Moet ik nog iets van speelgoed kopen voor een new Born?
Wij hebben al wel een paar van die rammelaars en knuffels die geluidjes maken, een muziekmobiel en Freddie.

Maar dingen zoals die loopylinks, boekjes en speelgoed voor in de wandelwagen nog niet. Is dat handig om al wel in huis te hebben?

Hoeft niet per se al. Onze dochter vond het wel al heel snel leuk om naar zo’n zwart-wit boekje te kijken, dat deed ze de eerste weken al. Dus dat zou je nog kunnen overwegen.

1 like

Kraamcadeau lijst? Dat ken ik niet, ik dacht dat mensen zelf wat meebrachten, tenminste dat deed ik altijd gewoon :see_no_evil:hoe werkt dat dan?

1 like

Ik had hetzelfde, mijn zoontje gaat ook richting maat 80. Maar die maat 86/104 van bijv Hema is echt huuuge ja haha. En ik vind hun winterslaapzakken inderdaad ook een beetje dik en stijf. Ik heb nu een Jollein gekocht online, en die hebben maten 70, 90 en 110 cm. 90 is echt perfect hier en hij kan er nog een beetje in groeien. En hij is echt mega zacht, ben er echt blij mee! Ik heb deze (maar via Google kun je heel veel webshops vinden die hun slaapzakken verkopen).

1 like

Ik zweer bij de slofjes van MP Denmark. Kocht de bij de babyplanet, maar nu daar niet meer te koop volgens mij. Zag ze wel bij bol. Hebben zo’n trekkoordje, blijven perfect zitten! Mijn kind houdt sokken nog geen 5 minuten aan en had de lodger sloffen ook gelijk weer uit.

1 like

De gebreide slofjes van @Bertha zijn heeeeeel fijn!

2 likes