Ik wil graag even peilen wat handig is om te doen… ben benieuwd naar jullie mening!
Mijn zoon wordt over 2 weken vier en we hoorden van zijn nieuwe school dat we na de herfstvakantie (hier nu al bijna een week geleden afgelopen) van zijn juf zouden horen wat het proces is qua wennen e.d.
Inmiddels hebben we dus nog steeds niks gehoord en vind ik het een beetje spannend worden. De crèche houdt namelijk per direct op als hij 4 is en wij hebben hele volle werkagenda’s, dus we hoopten wel dat hij eerder al wat kon wennen en dan vanaf zijn 4e iig 4x een ochtend kan gaan (vrije school dus halve dagen, 1 dag per week kan hij volledig thuisblijven). Hij heeft de school nog nooit van binnen gezien en het is voor hem nu echt nog wat abstract, dus denk dat het echt pittig is als hij daar opeens 4 dagen heen moet en voor die tijd überhaupt niet heeft kunnen wennen.
Nu we dus nog maar 2 weken te gaan hebben vind ik het echt heel irritant om niet te weten waar we aan toe zijn en hem te kunnen voorbereiden. Bovendien vraagt wennen van ons ook tijd/flexibiliteit om te brengen en halen ed en dat wordt ook steeds lastiger. Ik sta dus op het punt om de juf zelf hierover te benaderen.
Maar iets houdt mij tegen omdat ik ook niet precies weet hoe dit normaal werkt? Ik wil de school/de juf ook niet in de weg zitten en hen ook het voordeel van de twijfel geven in hoe zij dit normaal aanpakken (dus ook niet de pushy mom zijn die het op haar manier wil).
Wat vinden jullie van deze situatie en hoe zouden jullie het aanpakken? Veel dank vast!