Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik zou de kleinste maat doen. En als je hem graag gebruikt zou ik nog een tweede kopen (als de andere vies is midden in de nacht).
De grotere maat heb je waarschijnlijk geen winterslaapzak meer nodig en is die mogelijk te warm zodra hij erin past.

Edit: gezien geboorte in februari zou ik als tweede misschien al een iets dunnere tweede slaapzak kopen. Je hebt hem waarschijnlijk maar tot april/mei max nodig. Afhankelijk van je kindje en de temperatuur buiten.

1 like

Welke wondermiddeltjes zijn er om luieruitslag te verminderen? L krijst gewoon als we haar verschonen, zó zielig :pleading_face: sudo smeer ik al maar denk dat we grover geschut nodig hebben.

Ja Dr Leenarts billencrème! Hier ook weleens echt helemaal open huid gehad, 's avonds dikke laag van dat spul en de ochtend erna was het stukken minder. Topspul.

2 likes

Micronazol! Kan je zonder recept bij de apotheek halen maar volgens mij ook gewoon bij kruidvat. Werkt super goed hier.

1 like

Hoe meer zinkoxide, hoe beter. Sudo heeft ongeveer 15%, Dr Leenarts 25%.
Volgens mij is er bij de apotheek ook zinkolie die nog geconcentreerder is.

3 likes

Dankjewel dames, ga even kijken morgen! @Batalash @Hetty @anon37686689 @Zitzak

2 likes

Thanks voor de suggesties! Ik ga even kijken of er iets voor ons tussenzit! Trix wonen we naast haha, zou handig zijn!

2 likes

Maar dan is Den Strooper ook nog goed te doen!

Ik weet dat ze eerder bij de Houtplaats (Rheden, onderaan de Postbank) ook een leuke speel plek voor kids hadden, en prachtige omgeving!
Korenmaat altijd goed!!

2 likes

Ik twijfel over het aanschaffen van een. Ronde of vierkante box. Ik vind een ronde mooier in ons interieur staan maar heb het idee dat er minder bewegingsruimte is tov een vierkante box. Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Heeft er iemand ervaring of kennis over het verzinnen van dingen of mensen door een 3-jarige? Gister heeft ze bijvoorbeeld tegen de oppas de hele dag heel stellig beweerd dat er een jongetje bij mama kwam wonen . Ze noemde dat jongetje ook bij een Nerderlamdse jongensnaam die niemand van ons ooit gehoord had.

Klinkt als magisch denken ontwikkeling van haar fantasie

4 likes

Haha ja grappig, hier lijkt het op. Zouden jullie aangeven dat dat jongetje helemaal niet bestaat?

1 like

Heeft iemand een leuk idee voor een cadeau voor een kind van 6,5 en eentje van 5? Wil voor Sinterklaas graag iets voor hen samen geven, een spel of boek bijvoorbeeld. Weet iemand iets leuks voor die leeftijden samen?

Alleen als ze er zelf naar vragen dan ontkrachten. Anders doe ik dat ik niet. Mijn zoontje heeft ook een levendige fantasie en dat is maar goed ook voor het creatieve brein.

1 like

Ja zeker, daar ben ik het mee eens. Alleen ik vind het soms lastig om het onderscheid te zien tussen liegen om iets gedaan te krijgen, aandacht vragen (op een negatieve manier) of inderdaad een levendige fantasie. Ik ben namelijk echt tegen liegen en soms zegt ze nog wel eens dingen die gewoon echt niet waar zijn als: van mama mag ik wel alleen de trap af en toen was ik gevallen. Ik wil haar dan wel meegeven dat liegen echt niet oke is en dat ze dat echt niet zomaar mag zeggen.

Kleine disclaimer

Samenvatting

Haar moeder woont niet bij ons

Juist zo positief mogelijk benaderen, geen groot ding van maken en vooral niet gaan tegenspreken want dat is alleen maar heel verwarrend.

Is een logische stap in de ontwikkeling waar ze verder niks aan kunnen doen en ook niet doen om jou bewust te manipuleren oid. Echt liegen op die manier is pas vanaf jaar of 7 en dan nog nieteens goed haha

4 likes

Ik had vroeger 2 denkbeeldige vriendjes. Mijn moeder ging er gewoon in mee en zo zou ik het zelf ook doen denk ik. Mocht het ter sprake komen kun je misschien zeggen dat jullie het jongetje niet kunnen zien, maar ik zou het verder lekker zo laten.

2 likes

Wij hadden een ronde box maar ons zoontje heeft er niet veel in gezeten haha. Volgens mij valt het met de bewegingsvrijheid wel mee hoor. Hij kon er wel gewoon in spelen en een beetje rollen toen hij kleiner was. Maakt denk ik niet heel veel verschil. Zou lekker een ronde box doen als je dat mooier vindt.

Ik denk dat je het misschien ook wel heel groot maakt, je hoeft niet aan alles mee te doen natuurlijk. Als je 1x naar de intocht gaat kijken met opa en oma en daarna is er thuis 1 cadeautje is dat toch al super leuk. Dat kan bij wijze van ook gewoon Paw Patrol shampoo zijn :stuck_out_tongue: dan ben je ook klaar. Qua je Zwarte Piet bezwaar snap ik het dan wel, in dat geval kan je de intocht overslaan en misschien samen met opa en oma de grote intocht kijken misschien?

Ook denk ik dat Sinterklaas niet gaat verdwijnen voor je kind 18 is haha, als je ziet hoe moeilijk het al was om Zwarte Piet een andere kleur te geven denk ik dat dit echt nooooooooit gaat gebeuren.

4 likes