Too Good To Go

Ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen, daarom een lijstje:
Quiche spinazie
Tagliatelle carbonara
Geitenkaas bolletjes
Shiitakes champignons
Nomadic caramel en framboos toetje
Vifit kwark aardbei
Gijs magere kwark

De quiche was verrassend lekker!
Vind het echt leuk dat ik nu eindelijk mee kan doen :hugs:

7 likes

Ja, het is me eindelijk weer gelukt. Voor €3,99 heb ik:

• heel wit brood
  • half wit brood
  • half tarwe brood
  • zak met 6 kleine broodjes
  • 2 plakken suikerbrood
3 likes

Dit was mijn buit bij hotel Nassau in Breda, voor €5,99. Had er wel echt meer van verwacht moet ik bekennen.

4 likes

Ik vind het echt heel veel!

19 likes

Dit is allemaal bij elkaar inderdaad zeker geen 6 euro waard…

1 like

Ter waarde van €15,99 ofzo… ga het in ieder geval niet nog een keer doen.

Het ontbijtbuffet kost normaal 15,99 , jij hebt 5,99 betaald.
Hoe kan je daar nu (nog) meer van verwachten?

19 likes

Ik denk omdat ik bij mijn eerste ontbijt toogoodtogo dit als buit had en daardoor een beetje ondankbaar ben geworden?

6 likes

Maar dit is toch niet meer dan die van nu? Ik zie super veel broodjes, een grote sandwich en sap.

6 likes

Je hebt in ieder geval eten gered van de vuilnisbak en je kan hier super lekker mee ontbijten toch? Dat is het belangrijkste :smiley:

4 likes

Dit lijkt me juist minder waard? Haha.

3 likes

ik snap @Kroepoek wel, ik zou het ook geen €5,99 waard vinden. Ja je betaalt normaal misschien wel €15,99, maar dat is als je daar eet. Nu neem je het mee en ‘betaal’ je ook voor een dienst die je niet krijgt, nl het daar opeten. Dat weet je natuurlijk van tevoren, maar ik vind die bedragen bij hotels gewoon echt niet representatief. Dit kan je ook bij een supermarkt halen en dan ben je ook €6 kwijt (zeiksnor I know). Voor bonnen van €6 bij too good to go heb je mijn ervaring meestal meer dan dit. zelfs voor goedkopere bonnen heb je in verhouding meer.

4 likes

Het gaat niet om hoeveel broodjes je krijgt. Je doet mee om eten dat anders weggegooid wordt te redden.
Ja natuurlijk, soms valt het de ene keer tegen, maar je kan niet verwachten dat het lot ervoor zorgt dat je precies krijgt wat je wilt

18 likes

Maar het hele doel van too good to go is toch niet maximaal waar voor je geld krijgen? Heel lullig maar ik heb echt heel vaak het idee dat het hele doel van too good to go wordt vergeten.

Ik heb nog steeds geen bon kunnen bemachtigen in onze plaats. Ik denk dat we een keer een bon gaan proberen te kopen als we bij mijn schoonmoeder zijn. Daar doen veel meer dingen mee.

9 likes

@HvO en @Vaiana nee jullie hebben gelijk dat het gaat om het niet verspillen van voedsel, mijn reactie is een beetje ongenuanceerd. En het blijft een risico dat je neemt omdat je niet weet wat je krijgt. Maar ik snap wel in bepaalde situaties waarom iemand er geen bonnen meer koopt.

1 like

Eerlijk gezegd triggert het ‘je onvangt een verassingsbox met eten’ me ook minstens zo veel als ‘je draagt een steentje bij aan een mooiere wereld’.

Vind het heel nobel als er mensen zijn die het puur om die laatste reden doen, maar zover ben ik nog niet.

11 likes

Het gaat inderdaad om voedselverspilling tegen te gaan, maar dat moet wel van twee kanten komen vind ik dan. Je levert in op kwaliteit (eten is al wat ouder), keuze en bij dit soort ontbijtdingen ook het voordeel van daar eten en zelf kiezen hoeveel je eet. Dan vind ik 6 euro ook best veel. Als er niet meer over is kan je natuurlijk niet meer eten maken, maar ik zou dan de prijs wat verlagen.

5 likes

Bij de Jumbo. Erg blij mee. Vlees en aardappeltjes eet ik vanavond. Groente (en kant en klaar maaltijd) gooi ik allemaal in de vriezer, superfijn om na werk snel ik de wok te gooien als je geen zin hebt in koken. Taart bewaar ik voor morgen :yum:

7 likes

Ik vind het zo jammer dat ik op leefstijlverandering zit (dieet, maar dat zeg ik niet), anders zou ik ook weer bonnen kopen.

2 likes

Ik vind het eerlijk gezegd ook een minder chill idee dat weetikhoeveelGerda’s al aan alles hebben gezeten zonder de tang te gebruiken.

4 likes