Too Good To Go / Overblijvers

Maar dit is toch niet meer dan die van nu? Ik zie super veel broodjes, een grote sandwich en sap.

7 likes

Je hebt in ieder geval eten gered van de vuilnisbak en je kan hier super lekker mee ontbijten toch? Dat is het belangrijkste :smiley:

4 likes

Dit lijkt me juist minder waard? Haha.

3 likes

ik snap @anon65426728 wel, ik zou het ook geen €5,99 waard vinden. Ja je betaalt normaal misschien wel €15,99, maar dat is als je daar eet. Nu neem je het mee en ‘betaal’ je ook voor een dienst die je niet krijgt, nl het daar opeten. Dat weet je natuurlijk van tevoren, maar ik vind die bedragen bij hotels gewoon echt niet representatief. Dit kan je ook bij een supermarkt halen en dan ben je ook €6 kwijt (zeiksnor I know). Voor bonnen van €6 bij too good to go heb je mijn ervaring meestal meer dan dit. zelfs voor goedkopere bonnen heb je in verhouding meer.

4 likes

Het gaat niet om hoeveel broodjes je krijgt. Je doet mee om eten dat anders weggegooid wordt te redden.
Ja natuurlijk, soms valt het de ene keer tegen, maar je kan niet verwachten dat het lot ervoor zorgt dat je precies krijgt wat je wilt

20 likes

@HvO en @Vaiana nee jullie hebben gelijk dat het gaat om het niet verspillen van voedsel, mijn reactie is een beetje ongenuanceerd. En het blijft een risico dat je neemt omdat je niet weet wat je krijgt. Maar ik snap wel in bepaalde situaties waarom iemand er geen bonnen meer koopt.

1 like

Eerlijk gezegd triggert het ‘je onvangt een verassingsbox met eten’ me ook minstens zo veel als ‘je draagt een steentje bij aan een mooiere wereld’.

Vind het heel nobel als er mensen zijn die het puur om die laatste reden doen, maar zover ben ik nog niet.

12 likes

Het gaat inderdaad om voedselverspilling tegen te gaan, maar dat moet wel van twee kanten komen vind ik dan. Je levert in op kwaliteit (eten is al wat ouder), keuze en bij dit soort ontbijtdingen ook het voordeel van daar eten en zelf kiezen hoeveel je eet. Dan vind ik 6 euro ook best veel. Als er niet meer over is kan je natuurlijk niet meer eten maken, maar ik zou dan de prijs wat verlagen.

5 likes


Bij de Jumbo. Erg blij mee. Vlees en aardappeltjes eet ik vanavond. Groente (en kant en klaar maaltijd) gooi ik allemaal in de vriezer, superfijn om na werk snel ik de wok te gooien als je geen zin hebt in koken. Taart bewaar ik voor morgen :yum:

8 likes

Ik vind het zo jammer dat ik op leefstijlverandering zit (dieet, maar dat zeg ik niet), anders zou ik ook weer bonnen kopen.

4 likes

Ik vind het eerlijk gezegd ook een minder chill idee dat weetikhoeveelGerda’s al aan alles hebben gezeten zonder de tang te gebruiken.

5 likes

Iemand ervaring met Echte Bakker van Disseldorp in Ulvenhout?

De Jumbo doet hier nu ook mee maar de afhaaltijd is 12:00-20:00. Komt dat vaker voor? Ik heb dat nooit gezien zo.

Jep! Je krijgt bij de jumbo de producten die tot die dag houdbaar zijn. Dus de 35% kortingsproducten (weet niet of jumbo ook die korting aanhoudt, maar je snapt denk ik wat ik bedoel haha). En die kortingen worden de hele dag door gestickert dus ook al om 12 uur.

1 like

Ik had het vandaag ook. Mijn tasje met onder andere kip stond om half 2 klaar. Hopelijk wel gekoeld (stond bij de servicebalie om de hoek).

Ik heb eindelijk een bon voor bij de Makro. Ben heeel benieuwd wat ik morgen krijg.

3 likes

Hier ben ik ook echt superbenieuwd naar! Wat tof!

Net voor het eerste een bon gescoord bij de bakker bart, ben benieuwd :slight_smile:

1 like

We hadden brood nodig, dus ik gisteren een bon gekocht voor bakker waarvan ik weet dat we daar altijd veel brood krijgen.
Nu hebben we:
3 puddingbroodjes
2 croissants
3 saucijzenbroodjes
2 frikandelbroodjes
4 pistoletjes
Half speld brood

Alsnog veel natuurlijk maar niet helemaal wat ik gehoopt had haha. Dus ipv wraps eten we vanavond soep met brood.

3 likes

Ik kreeg dit :scream:

  • 2 kaasStengels
  • 2 chocoladebroodjes
  • 5 Bartjes
  • 3 grote croissants
  • 2 mini-appelflappen
  • 2 broodjes worst
  • 4 kaiserbroodjes
  • 1 krenten/notentriangel
  • 2 muffins
  • 1 gevulde koek
  • 3 grote appelflappen
  • 1 heel brood (niet op de foto)
48 likes