Too Good To Go / Overblijvers

Ik had die foutmelding vanavond ook maar die is vanzelf over gegaan. Nu werkt alles weer.

Mijn eerste bestelling is een feit en ik ben erg happy met de buit!

  • Groot stuk watermeloen - 2,00
  • Gemarineerde pangasiusfilets - 4,50
  • Grote Caesarmaaltijdsalade - 4,50
  • Kebab dijfilet flakes- 2,00
  • Biologische varkensschnitzels - 4,92

Ik betaalde 4,99 en de totale waarde was 17,92. Het zijn ook nog eens allemaal dingen die we lusten. :blush:

4 likes

Vandaag bij de Jumbo gekregen:

  • 4 biologische slavinken
  • Hollandse salade
  • Tandoori aardappeltjes
  • Bloemkoolrijst
  • Karamelvla
  • Witte druiven
  • Gemengde sla

Super blij mee! Wel alles van de datum van vandaag (logisch). Dus we hebben vandaag de aardappeltjes, slavinken en salade gegeten. En karamelvla :yum:
Morgen de bloemkoolrijst! En lunchen met de gemengde sla.

4 likes

Gisteren en vandaag een bon gehaald van 2 verschillende bakkers

Bakker 1
3 croissants
1 ham kaas croissant
1 frikandelbroodje
2 kaasbroodjes
4 triangle broodjes
5 harde bolletjes
1 koolhydraatarm broodje
1 zakje bruine kadetten
2 puddingbroodjes
1 pak eierkoeken

Ze verontschuldigde zich ook nog dat ze geen gewoon brood over had haha.

Bakker 2
2 hele broden
1 krentenbrood
1 witte bollen
1 zak vloerkadetten
1 zak bruine kadetten
1 roomcroissant met chocola (heeemels)

Goede vangst dus!

7 likes

Maar dat had je dan bij de jumbo toch gewoon gratis kunnen krijgen, ipv betalen voor je bon?
Producten met de datum van vandaag zijn daar namelijk altijd gratis

https://www.jumbo.com/content/vers-is-ook-echt-vers/

Medewerkers worden verzocht om ā€˜s avonds alles met de datum van de volgende dag weg te gooien. Dus als je zoveel producten kan vinden met de datum van vandaag hebben de vullers hun werk niet gedaan :wink:

Yes!! Jongens, ik opende de app en voor het eerst kon ik ergens wat kopen i.p.v. te laat of niks om te geven. Dus mijn vriend laten betalen terwijl hij nog ā‚¬9 euro had (nu dus ā‚¬4, geen zorgen. Rest op de spaar en bij mij.). Nu mag ik het straks ophalen! Spannend!!

1 like

Jeetje wat erg! Wist ik niet, vind dat echt onzin. Wat is er mis met aardappeltjes met de datum van vandaag?!

Precies hierom ga ik dus nooit naar de jumbo

1 like

Ironisch dat ze dan wel meedoen aan zoā€™n concept wat voedselverspillen zou moeten verminderen.

1 like

Huh wtf ik heb van de week ook bij jumbo gekocht en echt alles had een datum van die dag

Nou dan kunnen ze die spullen juist een tweede kans geven, nu gaat alles zonder pardon de vuilnisbak in.

1 like

Ja maar ze zouden er ook voor kunnen kiezen om producten met ā€˜datum van vandaagā€™ niet allemaal weg te gooien, de dag van tevoren.

Zou kunnen, maar dat is onderdeel van een van de zeven zekerheden (houdbaarheidsgarantie) en ik denk niet dat ze dat snel zullen veranderen. Maar het zou wel beter zijn natuurlijk.

Je moet t zelf even benoemen bij de kassa :slight_smile:

Ik ben echt steeds 3 minuten ofzo te laat als ik kijk :unamused:

Hoop dat er snel meer winkels gaan meedoen hier. In mā€™n buurt zijn er alleen 3 bakkers.

Edit: direct na dit zeurbericht kon ik eentje ophalenšŸ˜‚

Van Bakker Bart:

  • een stokbrood
  • 2 hele broden
  • 4 kaasstengels
  • 1 croissant met ham, kaas en ananas
  • 5 meergranenbollen
  • 2 donuts
2 likes

WAT!? Dit heb ik echt nog nooit gehoord, wtf echt.

Dat is echt al heeel lang. Ik moest dat ook doen toen ik er werkte.

Tsja ik heb 2 jaar in de jumbo gewerkt en ik heb toch 2 jaar lang dingen met de datum van morgen weg moeten gooien. Mijn broertje heeft er na mij 2 jaar gewerkt en toen was het ook zo.

Klopt inderdaadā€¦
Ik werk er en ik vond het niet okay.
We geven nu al 4 jaar die spullen aan de weggeefhoek in de stad . Zij delen het uit aan mensen die niet meer bij de voedselbank kunnen aankloppen of aanvulling nodig hebben.
We zijn nu 3 weken met too good to go gestart en hebben nu bijna 80 maaltijden gered .

Vind het overigens niet de meest irritante ā€œregelā€ die is en blijft nog altijd de 4de wachtende ā€¦

1 like

Bij de bakker:

Half witbrood
2 pizzabroodjes
2 kaasbroodjes
6 bruine bolletjes

4 likes