Too Good To Go / Overblijvers

Blij meešŸ¤— die twee kleine bollen zijn suikerpoffen

8 likes

Ik heb 3 belegde broodjes gekregen bij Backwerk; 1 met brie, tomaat, basilicum en een rode pesto (denk ik?), 1 met tonijnsalade, rucola en kaas en een met eiersalade en ham.
Die met ei heb ik niet op maar de andere twee waren erg lekker! Dus ondanks dat ik meer losse broodjes of donuts ofzo had verwacht haha was dit erg geslaagd voor 4euro!

2 likes

En en en?

Klinkt goed! Hoe zijn hun cinnamon rolls? :yum::yum::yum:

Vandaag voor het eerst een magic box opgehaald bij de Deka

Ik ben er erg blij mee!

8 likes


Voor mijn ouders


Voor ons zelf. De meloen was helaas al gaan gisten :frowning:

Weer goede pakkettenā€¦ bij Jumbo dit.

5 likes

Heb sowieso het idee dat je bij Backwerk niet zo veel krijgt. Was hier ook al zo, helemaal toen ik een paar weken later bij bakker Bart een bon hadā€¦

1 like

Hier in de stad juist wel, krijg over t algemeen ongeveer 4 belegde broodjes, 3/4 afgebakken broodjes. Iets van 2 versies van croissants of ander zoet. En nog iets van 2 pretzels. Verschilt natuurlijk wel per keer maar wel ongeveer die hoeveelheid

Ik had laatst weer bij Backwerk en had 2 grote belegde broodjes, 2 frikandelbroodjes en 1 zoā€™n yoghurtsmoothie. Was lekker allemaal maar ik vond t ergens tegenvallen qua hoeveelheid? Voel me superverwend nu maar de laatste keer was t echt wel meer. Maar goed de kwaliteit was wel weer top.

2 likes

Weet iemand hoe het nu precies zit met Jumbo en Too Good To Go?
Als ik een magic box ophaal bevat deze altijd producten die goed zijn tot die dag. Dus gisteren bevatte mijn magic box versproducten die allemaal goed waren tot en met 9 juli. Mag dat?

Ik vind het geen probleem want in de meeste gevallen kan je zien of iets goed is (bij fruit bijvoorbeeld), maar er zijn ook risicoproducten als schaaldieren of kip waarbij je het niet goed kan zien, en bovendien flink ziek kan worden. Die producten worden in mijn Jumbo ook in de magic boxen gedaan.

Ja volgens mij is dat de bedoeling. Want anders moeten ze het weggooien. Maar als je het meteen klaarmaakt en opeet of invriest kan dat toch nog gewoon?

risicoproducten kun je toch ook gebruiken tot en met die datum? Dus dan is er, in theorie, geen risico, want het is nog op de goede datum.

2 likes

ā€¦ dat is toch juist het idee.

OkƩ, dank voor de antwoorden allemaal.

Maar mogen die producten dan ook nog na bijvoorbeeld het avondeten worden meegegeven? Want als het tijdvak tot sluitingstijd is van de supermarkt, mag je er van uitgaan dat bijvoorbeeld die schaaldieren niet meer gegeten worden op die dag. En bepaalde zaken kan je niet invriezen, vandaar de vraag.

Ik ga nu een pakket ophalen bij de Jumbo die sinds kort zich heeft aangemeld voor TGTG. Ben benieuwd!

1 like

Ik heb maandag en dinsdag een magnetron maaltijd op van de Jumbo die van de datum van zondag was. Als het gewoon nog goed ruikt eet ik het op.
De meloen die die dag nog goed was was dan wel aan het gistenā€¦ dit heb je altijd.

Er zit geen atoomklok op die producten hƩ. Het is echt niet zo dat een product om 5 voor 9 nog goed is, en om 5 over 9 zorgt voor een gruwelijke dood.

29 likes

Het gaat in dit geval niet om mij, want ik heb tot nu toe positieve ervaringen met Jumbo. Ik heb een keer of 6 een pakket gehaald en altijd waren die producten gewoon goed. 1 keer was de meloen beschimmeld, maar goed, dat kan gebeuren. En ik weet dat een THT-datum niet altijd wat zegt, ik gebruik gewoon mijn zintuigen als ik twijfel.

De reden dat ik het hier vraag is dat een kennis van mij laatst mosselen had gekregen in haar magic box, en die zouden volgens de datum op de verpakking nog goed moeten zijn die dag. Ze wilde ze gebruiken op de dag van aankoop en had ze ook al vroeg in de middag opgehaald, maar toen bleken alle mosselen op 2 na dood. Is dit dan gewoon domme pech geweest?

Ik heb ook al verschillende keren een magic box gehaald bij Jumbo en was altijd een succes.

misschien wilden ze niet levend gekookt worden en kozen ze eieren voor hun geld.

6 likes