Too Good To Go / Overblijvers

Wait, what?? Ik voel me heel dom nu, maar mosselen leven nog als ze verkocht worden?

6 likes

Haha dit moet ik echt onthouden, ben hier ook altijd een beetje para over.

Blijkbaar. Voor mij was het ook nieuw maar ik eet geen mosselen omdat ik het idee van schaaldieren eten ranzig vind.
Ik heb begrepen dat ze zouden moeten reageren op spoelen of een tik geven, en dat als ze niet reageren, dat ze dan dood zijn. Van het eten van een dode mossel zou je ziek kunnen worden.

1 like

Nooit geweten (ik heb ook nooit mosselen gegeten)

Maar als ze die bak drie uur eerder gewoon in de winkel had gekocht als klant hadden ze ook al dood kunnen zijn. Pech dus inderdaad en jammer. Maar dat heeft niks met to good to go te maken.

2 likes

Oké, daar twijfelde ik dus over. Dank je wel. :blush:

Woww ik wist ook niet dat mosselen uit de supermarkt nog levend zijn. Staat dat ook op de verpakking ofzo?
En zijn er dan ook nog andere levende dingen in een supermarkt!??

Ik weet het niet, ik loop met een grote boog om mosselen heen. :joy: Volgens mij worden kreeften (en misschien ook krabben?) ook levend gekookt maar ik eet eigenlijk niks uit de zee als het geen schubben heeft dus ik ben allesbehalve een expert.

Haha, mosselen worden inderdaad leven gekookt, net als kreeft. Als mosselen dood zijn wanneer ze gekookt worden, zijn ze niet meer goed. Mosselen houden zichzelf gezond door hun gif uit te stoten oid en dit doen ze dus niet meer wanneer ze dood zijn, waardoor jij het gif binnen krijgt. Ofzoiets.

1 like

Ja dat schaaldieren levend gekookt worden wist ik wel, maar mosselen zitten toch gewoon in een verpakking. Dus ik dacht automatisch dat ze dan al voorgekookt waren ofzo.Vind het toch best heftig dat ze daar dan langzaam liggen te sterven als niemand ze koopt (ook als je ze koopt uiteraard).

Van de Jumbo. Ben er blij mee maar had gehoopt op minder gezonde dingen haha. :joy:

11 likes

Oeh wil je die optimel salade reviewen?

Ik hoop altijd op vla in mijn pakket omdat ik dat nooit koop, maar nog geen geluk gehad haha.
Mooi pakket verder!

1 like

Morgen opent er een Spar City hier en ik hoop dat die mee gaan doen aan TGTG

1 like

Iemand ervaring met AH to go? Heb die voor morgen gekocht, ben benieuwd!

Ja ik ben daar een keer geweest! Kreeg een broodje filet americain en salade met kip, die heb ik weggegeven want ik eet geen vlees. Verder kreeg ik nog fruit, een hard broodje, een plak cake geloof ik en een croissantje ofzo? Was het zeker wel waard!

Oh dat klinkt goed, yes.:hugs: Ik eet ook geen vlees, maar mijn huisgenootje wel dus dat kan ik dan altijd weg geven.

1 like

Ik ben haar niet maar ik heb hier een variant van gegeten met komkommer geloof ik en die was heel lekker! Lekker fris.

AH to go viel niet tegen: croissantje, 2 donuts, een pretzel, een focaccia, een maaltijdsalade, 2 punten appeltaart, 3 soorten fruit, Danio kwark en een appelflap. En dat voor maar 3.99 :yum:

12 likes

Ik had een bon van Foo Concepts in Rotterdam. Heb een flesje vitamin water gekregen (denk omdat ze anders niet aan het bedrag kwamen?), een
mango cheesecake maar vind het meer een soort kwark taart en de bodem/achterkant is van lange vingers… Vind het niet heel lekker, het proeft naar mango yoghurt en de lange vingers zijn slof. En een spongecake (laagjes groene cake met een soort witte room ertussen?). Die laatste heeft geen uitgesproken smaak maar vind hem wel lekker op zich!

De bon was 3.50 dus voor die prijs wel eens leuk om een gokje te wagen zeg maar. Hoopte alleen wel iets meer op avondeten, ze verkopen daar namelijk voor pokebowls enzo.